2020-02-11, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Afrika tar upp kampen om uppmärksamheten. Ny mystisk sjukdom har dödat ett femtontal personer i Nigeria. Förefaller dock vid en första anblick inte ha med Corona att göra. Symptomen skiljer sig åt rätt mycket.

https://www.independent.co.uk/news/world/africa/nigeria-disease-mystery-virus-deaths-benue-state-abba-moro-a9325806.html
Sjukdomen orsakar alltså kräkningar, svullnad och diarré? Känns spontant som lite dropp fixar biffen men att undermålig sjukvård i Nigeria orsakat dödsfallen snarare än själva sjukdomen.
Är inte orolig. Inte förrän folk börjar spy blod och den sprids med vinden!
Citera
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Afrika tar upp kampen om uppmärksamheten. Ny mystisk sjukdom har dödat ett femtontal personer i Nigeria. Förefaller dock vid en första anblick inte ha med Corona att göra. Symptomen skiljer sig åt rätt mycket.

https://www.independent.co.uk/news/world/africa/nigeria-disease-mystery-virus-deaths-benue-state-abba-moro-a9325806.html

Trevligt med ytterligare en äckelsjukdom på frammarsch.
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det är kinesiska tecken i rummet (ja det är kinesiska). År är svårare, likaså plats. Jag har dock svårt att se att tre döda små barn skall hamna i samma liksäck under några normala förhållanden.

Jag har ignorerat alla liknande filmer tidigare, men denna är svår att ignorera.

Enl twitterflöden blev en kvinna och tre barn gasförgiftade i en liten stad. Tragiskt och fruktansvärda bilder. Dock ej COVID-19 om man får tro den förklaringen.
Citera
2020-02-11, 23:33
Medlem
Hittade denna. Fast det är bara 240 som skrivit under !https://www.skrivunder.com/krav_for_att_sverige_folkhalsomyndigheten_blaforbj uder_alla_flyg_mellan_kina_och_sverige_forutom_de_ som_skickas_for_kontrollerad_evakuering_och_karant an_sasom_de_flesta_andra_lander_i_varlden?fbclid=I wAR2wMWlZwC_hSEmtxLsOiXsTjU8ESKI8gs3ls8CdLI-cAlidStFL1AnKvuQ

Krav för att Sverige (folkhälsomyndigheten) Bla förbjuder alla flyg mellan kina och sverige förutom de som skickas för kontrollerad evakuering och karantän! Såsom de flesta andra länder i världen!!
Citera
2020-02-11, 23:34
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Dax på flaska apotek under 50 lappen, desinf. medel luktar inte lika starkt som klorin vet inte om det hjälper men lite kanske

Jag har hemma DAX ytdesinfektion plus.
Kostar 26 kr för en liter på Apotea.
Luktar alkohol men lukten försvinner väldigt fort jämfört med klorin.

Så här står det om produkten på Apoteas hemsida:

DAX Ytdesinfektion Plus är avsedd för desinfektion av släta ytor, till exempel undersökningsbritsar, bänkar och bord. DAX Ytdesinfektion Plus är effektiv mot bakterier, svamp och olika typer av virus inklusive coronavirus.
Citera
2020-02-11, 23:36
Medlem
Citat:

Kanske CIA som släppt ett nytt virus.
Citera
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Kvällen är inte över, det har bara börjat droppa in
Det väntas en uppdatering från resten av världen utan för Hubei om ca 1.40 timmar.
https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw&fbclid=IwAR37NpJep8eP6IYLGBkxx IvRO01c0sF0HkeCBy7TQeGY6JA8Pb9GGIeeIM8
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så därför är det bättre att spekulera om enstaka fall som det går rykten om? Det börjar ju komma en del studier och detta är ett vetenskapsforum på Fb.

PS Det är inte deklarerat en pandemi. DS

Självklart ska man alltid se allt som rapporteras igenom en filter av erfarenhet, du och jag gör det och gör en sammanställning om läget och vi tycker olika om resultatet som är normalt.
Om man inte surfar på Twitter och ser de videos som cirkulerar så vet man inte om hur läget är och så kallar man det konspirationsteorier och tomtar som jag ska ta vira huvudet ett extra varv med folie.

Det bör vara en viss ödmjukhet inför att det är ingen vanlig influensa vi har att göra med, även min bror tror att det är som en vanlig influensa och vad ska jag säga?

-Ja det vet vi inte än om det kommer att bli en pandemi, låt oss vänta några veckor.

PS; Det vet jag men är det ord som kan få en reaktion.
Citera
2020-02-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Hittade denna. Fast det är bara 240 som skrivit under !https://www.skrivunder.com/krav_for_att_sverige_folkhalsomyndigheten_blaforbj uder_alla_flyg_mellan_kina_och_sverige_forutom_de_ som_skickas_for_kontrollerad_evakuering_och_karant an_sasom_de_flesta_andra_lander_i_varlden?fbclid=I wAR2wMWlZwC_hSEmtxLsOiXsTjU8ESKI8gs3ls8CdLI-cAlidStFL1AnKvuQ

Krav för att Sverige (folkhälsomyndigheten) Bla förbjuder alla flyg mellan kina och sverige förutom de som skickas för kontrollerad evakuering och karantän! Såsom de flesta andra länder i världen!!

Vilka länder då?
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Dessutom är det första dagen på länge som antalet nya döda i Hubei minskat: 96 idag mot 108 igår. Men tyvärr är det en ökning i nya diagnosticerade fall utanför Hubei, 478 idag mot 370 igår. Fortfarande är det betydligt lägre än vid toppen den 3 februari då 888 nya personer diagnosticerades utanför Hubei.

Men har rapporten om fall utanför Hubei redan kommit? Den brukar ju dyka upp runt 1 på natten väl?
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Glöm inte heller all skyddsutrustning personalen bär. Men oavsett, vi vet inte vad de dött av, men att man lägger omlott i samma påse tyder på kaos, plus munskydd och hazmat. Så antingen nutida eller från tex Sars.

Med tanke på att det är mitt i en pandemi så tar man knappast av sig skydden när man tar hand om andra än COVID19-patienter. Smittan kan ju finnas överallt. Dessa barn skall ha avlidit av gasförgiftning tillsammans med en kvinna enligt twitterflöden. Detta i en mindre stad i Kina. Vet inte huruvida det stämmer.
Citera
2020-02-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vilka länder då?
Ingen aning , läs länken. Vet att 15tal länder har 14 dars karantän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in