2020-02-11, 22:58
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Faktiskt den märkligaste reklamfilm jag har sett. Om den inte kom från SAS officiella kanal, och faktiskt verkar vara äkta, så hade jag trott att det var någon sorts parodi.

Jag tror aldrig jag sett något så nedröstat clipp på Youtube, 10850 nedröster och 219 positiva. DET är unikt.

Detta är rena rama självmordet för SAS som varumärke. Varför gör man så här. Kan någon förstå?

Om SAS inte tar ner videon kommer det sluta med 2 000 000 dislikes och 50 000 likes.

Att 99,5% kommer välja bort SAS leder till KK.

Lika bra om man inte förstår sin kundgrupp.
Citera
2020-02-11, 22:59
Medlem
Och där togs kommentarerna bort. LOL
Citera
2020-02-11, 23:00
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuSalentinu
Och där togs kommentarerna bort. LOL

Någon som spelar in medan det går med snagit?
Citera
2020-02-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Oavsett vad en samling navelskådande fnattionalister och pajasar gnäller om i den här tråden så har SAS helt rätt i videon.

Sverige var i princip helt tomt för bara 10 000 år sedan. Varpå det vandrade in olika folk från alla håll och kanter och bosatte sig här. Ingenting är egentligen "truly scandinavian" - utom vår unika blandning av importerade memes. Allt vi är, allt vi fått och allt vi blivit - har vi utländska influenser, utforskandet av utlandet och blandandet med utlänningar att tacka för.

"All bildning står på ofri grund till slutet, blott Barbariet var en gång fosterländskt."

Inte ens fåntrattionalismen är svensk. Även sådan dumhet är global och är importerad. Inte ens nassarna är svenska.

Vad är då nationalsången, det svenska språket, svensk litteratur (och mycket mer)?
Citera
2020-02-11, 23:01
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Faktiskt den märkligaste reklamfilm jag har sett. Om den inte kom från SAS officiella kanal, och faktiskt verkar vara äkta, så hade jag trott att det var någon sorts parodi.

Jag tror aldrig jag sett något så nedröstat clipp på Youtube, 10850 nedröster och 219 positiva. DET är unikt.

Detta är rena rama självmordet för SAS som varumärke. Varför gör man så här. Kan någon förstå?

11459 nu. Den har bara legat uppe sedan igår. Gissningsvis kommer det bli åtskilliga fler nedtummar. Egentligen har de dock inte fel, till viss del. Det mesta hos alla länder kommer genom kulturellt utbyte resor, osv. Det är väldigt sällan någon har något helt unikt. Men det är ju lite det som är grejen. Man plockar upp något, det anpassas till det nya landet och kulturen och blir något nytt. Detta är ungefär som att säga att pizza och pasta inte är italienskt för att det har kommit från andra delar av världen innan. Till det skulle man också kunna påvisa ett antal skandinaviska saker om man nu vill lyfta det skandinaviska i Scandinavian Airways. Skiftnyckeln, Thor Heyerdals flottresa, Nobelpriset och åtskilliga andra saker.
Citera
2020-02-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Jag såg några inlägg på hemska Facebook, dessa bland annat;

Sjuka jävlar.

Herregud..

Ja, som Christian säger så utstrålar filmen verkligen stolthet över det skandinaviska arvet.😂
Citera
2020-02-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulrikasborg
Filmen är naturligtvis ett bottennapp. Förstår dem som kommer att undvika bolaget på grund av filmen.

Men filmen är egentligen inte det stora problemet i sig. Den här filmen är ingen liten produktion som någon ivrig sommarvikarie gjort. Nej, på grund av sitt "häftiga innehåll" har filmen och dess budskap behandlats på högsta nivå inom bolaget. SAS:s verkställande direktör var garanterat inte omedveten om filmen när den publicerades.

Och här är problemet: det viktigaste är säkerheten inom ett flygbolag. Att alla, från verkställande direktören till flygvärdinnor och mekaniker och övrig personal har ett gediget säkerhetstänk. Vi passagerare vill att bolaget har kunnigt folk, gärna många med teknisk barkgrund. En gratis drink väger lätt när motorerna brinner.

Nu har SAS:s ledning genom filmen visat att flummiga pk-idéer, politiska dagsländor och ängsligt sneglande på vad man tror är dagens trender infiltrerat bolaget. Bådar inte gott för säkerheten!
Precis det är vansinnigt oseriöst alltihop. Att flyga handlar inte om att göra en massa politiska ställningstaganden, det handlar om att man sätter sitt liv bokstavligt talat i händerna på ett företag som man vill kunna lita på tar en TRYGGT och SÄKERT och med livet i behåll från punkt A till punkt B.
Verkar det vara SAS fokus? Nej allt annat än det!
Senast redigerad av sentinovember 2020-02-11 kl. 23:09.
Citera
2020-02-11, 23:02
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Oavsett vad en samling navelskådande fnattionalister och pajasar gnäller om i den här tråden så har SAS helt rätt i videon.

Sverige var i princip helt tomt för bara 10 000 år sedan. Varpå det vandrade in olika folk från alla håll och kanter och bosatte sig här. Ingenting är egentligen "truly scandinavian" - utom vår unika blandning av importerade memes. Allt vi är, allt vi fått och allt vi blivit - har vi utländska influenser, utforskandet av utlandet och blandandet med utlänningar att tacka för.

"All bildning står på ofri grund till slutet, blott Barbariet var en gång fosterländskt."

Inte ens fåntrattionalismen är svensk. Även sådan dumhet är global och är importerad. Inte ens nassarna är svenska.

Jag vet inte ens om jag orkar kommentera detta, men alltså.. Någon stans började allt eller hur, någon måste varit först. Betyder det att alla är utan tradition och historia för det? i min egna uppfattning Nej. Folk har tagit till sig saker och kanske gjort en tvist på det i ena området och andra gjort sina egna twister på en sak. Tills de har blivit så olika att de tkan uppfattas som sin egna och på så vis blir en tradition och en kulturell sak, att sedan förneka någon det är bara bissart.
Citera
2020-02-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
11459 nu. Den har bara legat uppe sedan igår. Gissningsvis kommer det bli åtskilliga fler nedtummar. Egentligen har de dock inte fel, till viss del. Det mesta hos alla länder kommer genom kulturellt utbyte resor, osv. Det är väldigt sällan någon har något helt unikt. Men det är ju lite det som är grejen. Man plockar upp något, det anpassas till det nya landet och kulturen och blir något nytt. Detta är ungefär som att säga att pizza och pasta inte är italienskt för att det har kommit från andra delar av världen innan. Till det skulle man också kunna påvisa ett antal skandinaviska saker om man nu vill lyfta det skandinaviska i Scandinavian Airways. Skiftnyckeln, Thor Heyerdals flottresa, Nobelpriset och åtskilliga andra saker.

"Absolutely nothing is Scandinavian" var deras påstående. Det är HELT fel, både moraliskt och faktamässigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vit-makt
Dääääär inaktiverade man kommentatorsfältet på youtube.
Kommer väl nån snyftartikel i någon judetidning snart om den "rasistiska hatstormen"

Satt och tittade igenom kommentarerna när de släckte ner kommentatorsfältet. SAMTLIGA kommentarer uttryckte kritik mot SAS och deras vidriga folkmördarpropaganda.

Fy fan vad äckliga de är! ALDRIG MERA SAS!
Citera
Medlem
studenten777s avatar
@ 1:40
är det inte samma korvmojje som löfven körde i sin 2018 reklam? nu med vikingnegern istället : )
Citera
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vit-makt
Dääääär inaktiverade man kommentatorsfältet på youtube.
Kommer väl nån snyftartikel i någon judetidning snart om den "rasistiska hatstormen"
Aha, det var därför min kommentar inte kunde komma med, har försökt alldeles nyss i flera minuter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in