Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Faktiskt den märkligaste reklamfilm jag har sett. Om den inte kom från SAS officiella kanal, och faktiskt verkar vara äkta, så hade jag trott att det var någon sorts parodi.
Jag tror aldrig jag sett något så nedröstat clipp på Youtube, 10850 nedröster och 219 positiva. DET är unikt.
Detta är rena rama självmordet för SAS som varumärke. Varför gör man så här. Kan någon förstå?
11459 nu. Den har bara legat uppe sedan igår. Gissningsvis kommer det bli åtskilliga fler nedtummar. Egentligen har de dock inte fel, till viss del. Det mesta hos alla länder kommer genom kulturellt utbyte resor, osv. Det är väldigt sällan någon har något helt unikt. Men det är ju lite det som är grejen. Man plockar upp något, det anpassas till det nya landet och kulturen och blir något nytt. Detta är ungefär som att säga att pizza och pasta inte är italienskt för att det har kommit från andra delar av världen innan. Till det skulle man också kunna påvisa ett antal skandinaviska saker om man nu vill lyfta det skandinaviska i Scandinavian Airways. Skiftnyckeln, Thor Heyerdals flottresa, Nobelpriset och åtskilliga andra saker.