2020-02-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag väljer att inte se den för det skulle få mitt blod att koka, men stämmer det verkligen att de tog in en neger för att säga frasen "vi inte är bättre än våra vikingaförfäder?

Nej, de tog en viking som sa "trailblaser är en jättebebis".
Citera
2020-02-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det är inte en lögn, kolla vilka som är upprörda, massvis med användare på Flashback som är ökänt för rasism och främlingsfientlighet. Jag har ingen ideologi, jag är likt det SAS pratar om ett ett ihopkok av influenser från andra världens hörn och det är även min kultur med, likväl som din.

Du är dock väldigt lättkränkt och vill ta varenda tillfälle i akt för ditt löjliga raskrig. Ät grus, din imbecill

Men gud vad oväntat att du är en rasblandad, mångkulturell spillra. Du uttalar dig alltså i egen sak och har personliga motiv för ditt hat mot skandinaver.
Citera
2020-02-12, 12:31
Medlem
TransitGlorias avatar
Dumheter.

Världen har skandinavisk ingenjörskonst att tacka för väldigt mycket. Denna är i sin tur sprungen ur skandinavisk mentalitet och kultur. Som är typiskt skandinavisk.

Det vill säga sekularitet, eftertanke, vetenskapsfrämjande, bildning, hederlighet, punktlighet och precision. För att inte tala om den osjälviska viljan att bidra till och förbättra världen. Det sistnämnda har tyvärr missbrukats av cyniska och korrupta politiker och myndigheter i årtionden.

Vår kultur är även nyfikenheten på andra kulturer, och förmågan att inlemma yttringar och fenomen i sin egen (utan att för den sakens skull bli självhatande och självutplånande, det är något en viss annan kultur vill dyvla på oss). Vad spelar det för roll om något ursprungligen kommer någon annan stans ifrån om ett folk anpassat det och gjort det till sitt? Blir köttbullar med mos och lingon mindre svenskt för att den första köttbullen på planeten inte tillagades här?

SAS och deras creddiga reklambyrå kan godhetssignalera och slicka globaliströv bäst de vill, den här fåniga reklamen irriterar långt fler i målgruppen än den attraherar. Get woke, go broke.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför då? Ska reklambyråer verkligen gulla för och ta hänsyn för inskränkta personer med begränsad fattningsförmåga?
Vill man finnas kvar på markanden så är det nog bäst att gilla läget. Företag är inga politiska kampanjorganisationer och ska ge fan i att blanda in politik i sina erbjudanden. Det slutar nästan alltid illa.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Det är just det reklamen berör, att vi får influenser från utlandet som vi lägger vår egna "touch" på.

Vadå, menar du att det finns en specifikt skandinavisk touch?
Citera
Medlem
För några år sedan lät det annorlunda.

DRAKAR OCH VIKINGAR - SAS SKANDINAVISKA ARV
Alla flygbolag använder sig av egen design och egna färger för att skapa ett varumärke som skiljer sig från konkurrenternas. SAS flygplansdesign speglade redan från början skandinaviska symboler och vikingar.

https://scandinaviantraveler.com/se/...ndinaviska-arv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag väljer att inte se den för det skulle få mitt blod att koka, men stämmer det verkligen att de tog in en neger för att säga frasen "vi inte är bättre än våra vikingaförfäder?

Japp. De sista orden i meningen.

https://www.youtube.com/watch?v=Shfs...TQ&app=desktop

Filmen. Man var tvungen att stänga av kommentarsfältet dock.
Citera
Medlem
Citat:
Haha, är du efterbliven?
Vem handlar vårt firande om? Lucia.

Vilken Lucia har du firat, din jubelidiot. Du är ju uppenbarligen ett troll men fortfarande, försök vara lite innovativ i din idioti.

Så du erkänner att du inte kan historia. Bara att kolla på svensk historia på SVTplay för att få min historia bekräftad. Negeridiot
Citera
2020-02-12, 12:32
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nationer möjligtvis, grupptillhörigheter nej. Det ligger i människans natur att dela in sig i grupper och identiteter. Om vi inte får en maskindiktatur, som gör oss människor till underlydande tjänare förstås. Men det låter väl inte heller särskilt trevligt?
Ta en titt på mina tidigare inlägg då jag förklarar hur ju lägre ner i den evolutionära hierarkin man kommer desto mer kollektivistisk och mindre individualiserad blir en organism, och hur människan rör sig mot fullständig individuation. Vi är i processen att lämna djuret inom oss bakom oss.
Citera
2020-02-12, 12:32
Medlem
flying-pigs avatar
Raderad
Citera
2020-02-12, 12:33
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flying-pig
Ok.
Första fem kommer få nyhetstips. Vi börjar med Holland.
Har du mer patetisk damage control att ge?

Om någon vill tipsa med mig (högre sannolikhet att SAS-reklam blir ännu mer känd), här kommer mailadresser för nyhetstips:
1. www.telegraaf.nl - nieuwsdienst@telegraaf.nl
2. www.ad.nl - redactie@ad.nl
3. www.fd.nl - hoofdredactie@fd.nl
4. www.volkskrant.nl - redactie@volkskrant.nl
5. www.nrc.nl - nrc@nrc.nl

Du jag är ganska medveten om att jag inte kan göra någon damage control.
Citera
2020-02-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det kallas att analysera ett fenomen. Tankar läggs fram, diskuteras, man vrider och vänder på hur det hänger ihop. Allt är inte vederhäftigt. Vad vill du ha sagt med detta citatkollage?

Den globala kapitalismen har också nyttiga idioter i vänstern och proxykrigare i form av muslimer och bögar etc, så udden kan vara riktad mot en viss sak samtidigt som motiven är mångbottnade, vilket de flesta som har reflekterat över de här sakerna vet. Du tillhör inte dem, det vet vi också.

Driver du med mig ?
Det svarar ju på din första fråga.

Analys är väl att ta i, ”paranoia från tokhögern” eller ”paranoia av osäkerhet” är väl kanske några bättre benämningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in