2020-02-11, 21:20
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Tror jag kör samma, känns inte värt tiden sätta sig in mer
Exakt. Jag försökte lära mig hur Caucus funkade i Iowa men det var ju meningslöst eftersom de själva inte visste hur det funkade eller åtminstone inte visste hur man räknade och dokumenterade resultatet.
Citera
2020-02-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Exakt. Jag försökte lära mig hur Caucus funkade i Iowa men det var ju meningslöst eftersom de själva inte visste hur det funkade eller åtminstone inte visste hur man räknade och dokumenterade resultatet.

Då vet man saker är komplicerade/ologiska när de som ska veta inte har en susning

Tur att NH inte är en caucus iaf , skulle tro att Sanders och Pete kommer svepa i princip allt, tvivlar vi får någon annan över gränsen,
Citera
2020-02-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Rimligtvis om man ska gå på polls etc så tar han hem det med 5-10%, men Pete har gjort det bra senaste tiden får man säga.

Spännande blir det

Dock är det nästan mer intressant att se om Klobuchar kommer in som 3a och riktigt knäpper till Warren/Biden
Sanders borde rimligtvis vinna. NH är nästan hans hemmaplan, och han totaldominerade Hillary 2016.

Om Sanders ”bara” vinner med 2-3% över Buttigieg så är det nog att beteckna som en stark framgång för Buttigieg. Jag skulle tippa på att det hamnar där. Om de hamnar nästan lika så är det verkligen en skräll.

Jag tror inte på Klobuchar överlag, men Warren och Biden verkar ha mest motvind nu.
Citera
2020-02-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Sanders borde rimligtvis vinna. NH är nästan hans hemmaplan, och han totaldominerade Hillary 2016.

Om Sanders ”bara” vinner med 2-3% över Buttigieg så är det nog att beteckna som en stark framgång för Buttigieg. Jag skulle tippa på att det hamnar där. Om de hamnar nästan lika så är det verkligen en skräll.

Jag tror inte på Klobuchar överlag, men Warren och Biden verkar ha mest motvind nu.

De två har helt klart motigt, kollar man RCP.average så har biden på 5 dagar tappat 6%enheter medan warren dalat med dryga 3%enheter. Allt medan Klobuchar ökat med runt 4 och Sanders med ungefär samma
Citera
2020-02-11, 21:34
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
I ett nomineringsmöte träffas man för att diskutera ämnesfrågan innan man genomför en röstning. Röstningen fungerar som så att man fysiskt grupperar sig i grupper för det man röstar på (se denna bild). Beroende på lokala regler kan omröstning i flera omgångar ske tills en vinnare är utsedd. I ett nomineringsmöte får alla rösta i alla omgångar, så om din kandidat åker ut i en tidigare omgång kan du lägga din röst på en annan kvarvarande kandidat.

Min förståelse av nomineringsprocessen.
Citera
2020-02-11, 21:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Korrekt. Det var Bernie's farfar som bytte efternamn. Jag ser att min text är lite otydlig på den fronten och kan misstolkas.

Bra. Då är vi överens om att Bernie’s Sanders föddes under namnet Bernard Sanders och inget annat namn.

Citat:

Jag håller med. När inte ens partiet vet och förstå hur det hela går till, så ska inte jag slösa bort min tid med att försöka lära mig det. Det finns andra i tråden samt journalister och politiskt kunniga som mycket bättre kan förklara hur allt ligger till.
Citera
2020-02-11, 21:54
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
När inte ens partiet vet och förstå hur det hela går till, så ska inte jag slösa bort min tid med att försöka lära mig det.
Problemet i Iowa hade ingenting med nomineringsprocessen eller rösträkningen att göra, utan inrapporteringen. Demonråttorna såg tidigt att resultatet inte passade deras agenda varpå dom drog i nödbromsen för att kunna ägna sig åt lite klassisk valfusk.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det finns andra i tråden samt journalister och politiskt kunniga som mycket bättre kan förklara hur allt ligger till.
Sedan när blev journalister normen för kunnande?
Citera
2020-02-11, 21:56
Medlem
Ograsts avatar
Härlig vinnarinstinkt från Bidéns sida - skippar valvaka och åker direkt till South Carolina.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/joe-biden-skippar-valvakan-aker-tidigare-till-south-carolina
Citera
2020-02-11, 21:57
Medlem
Ganska bra länk med intressant info om dagens val.

https://www.reddit.com/live/14fyhbsyvsw40/
Citera
2020-02-11, 22:05
Medlem
Madagascars avatar
Om hur många timmar kommer resultaten börja ticka in?
Citera
2020-02-11, 22:08
Medlem
Citat:

"A few small towns were scheduled to opened voting this morning at midnight. Most polls in the state close between 7 and 8 p.m. ET, meaning we should start getting steady results after 7 p.m."

https://www.businessinsider.com/new-hampshire-results-democratic-primary-2020-live-vote-counts?r=US&IR=T

För mig de är 6h bakom oss, så om resultat börjar dyka upp runt 7pm, borde det innebära 01-02 för oss om jag tänker rätt
Citera
2020-02-11, 22:11
Medlem
Citat:
Vallokalerna ska ha öppet till 01.00 eller 02.00 svensk tid (7PM 8PM ET). Det varierar mellan distrikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in