2020-02-23, 01:07
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han skulle trivas i Konspirationsforumet.

Han är inte den enda. Här är en pratande skalle på msnbc som tårögt jämför Bernies seger i Nevada med Hitlers invasion av Frankrike 1940: https://twitter.com/justicedems/status/1231359390890045440

(Bernie Sanders är judisk och har förlorat släktingar i Förintelsen)
Citera
2020-02-23, 01:26
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
James Carville, en av många Berniehatare i Demokraterna, håller på att flippa ur. Han är övertygad om att Putin följer rösträkningen och är överlycklig över att Bernie krossar sina motståndare. https://twitter.com/ryangrim/status/1231343189396803584 Amerikanska valvakor är märkliga.

Roligt att Donald Trump reagerar på detta nu.

Citat:
“The Kremlin is reportedly backing Bernie Sanders bid to win the White House.” Jon Scott @FoxNews Why didn’t somebody tell me this?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1231372451893972993
Citera
2020-02-23, 01:31
Medlem
arbetets avatar
Bernie krossar motståndet!

Häftigt! Då kanske vi får se fighten vi blev snodda på förra gången.
Citera
2020-02-23, 01:54
Medlem
Var det inte Nevada och SC som Biden skulle (och måste) vinna stort för att ha någon chans? Det var hans demographics sas det.

Kan han tänkas dra sig ur efter det här?
Citera
2020-02-23, 02:05
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
"Bidrar till underskottet om 10 år"
Vad fan är det för patetiskt försök till byte till helt annat samtalsämne? Du LJÖG att Trumps skattesänkningar bara gynnat de ultrarika. Nu följer du upp med värsta jävla rappakaljan om nånting helt annat och fullständigt obegripligt. Ni sosseäckel tror att när ni låter helt jävla obegripliga så tror andra att ni pratar om något viktigt. Ni kan ju inte skilja mellan fakta och rappakalja. Det funkar inte i den här tråden i alla fall där alla utom du är någorlunda pålästa och inte feodalsossarnas blinda slaktfår.

Amerikanska väljare VET vad sänkt skatt för dem själva är för någonting. vad du yrar om begriper ingen.

Du gör bort dig. Lämna tråden. Jag citerar din egen källa och du får ärligt talat damp. Vem är du att säga vad amerikanska väljare vet och inte vet. Jag lägger inte ord i munnen på amerikanarna, men det gör tydligen du.
Citera
2020-02-23, 02:33
Medlem
TKD_1337s avatar
Sanders är en riktigt grym talare. Han kommer krossa Trump i debatterna.

https://youtu.be/_j6AZkikZFk
Citera
2020-02-23, 02:39
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Var det inte Nevada och SC som Biden skulle (och måste) vinna stort för att ha någon chans? Det var hans demographics sas det.

Kan han tänkas dra sig ur efter det här?

Nevada var Sanders (85% enligt 538) men jag hoppas Biden är kvar. Han förstör för Bloomberg och de andra i centern.
Citera
2020-02-23, 02:44
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Sanders är en riktigt grym talare. Han kommer krossa Trump i debatterna.

https://youtu.be/_j6AZkikZFk

Fascinerande att det finns folk som tror att Sanders kan slå Trump. Demokraterna imploderar verkligen och det är rätt underhållande att se.
Citera
2020-02-23, 02:52
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Fascinerande att det finns folk som tror att Sanders kan slå Trump. Demokraterna imploderar verkligen och det är rätt underhållande att se.

Man sa att Republikanerna skulle implodera när Trump gjorde samma resa som Bernie.
EDIT: Okey att de har det väldigt skakigt.
Citera
2020-02-23, 07:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bernie krossar motståndet!

Häftigt! Då kanske vi får se fighten vi blev snodda på förra gången.
Ja som det ser ut så kommer Sanders få nästan dubbelt så många förstahandsröster som tvåan Biden.

Om det blir Sanders till slut som väljs till demokraternas kandidat så är det ju inte så konstigt egentligen. Trumpen har ju skapat en kraftig reaktion och att reaktionen då
blir en ytterlighet i det demokratiska startfältet är bara naturligt.
Citera
2020-02-23, 08:01
Medlem
Om jag förstår det rätt har mest städer och tätorter räknats medan landsbygd kommer komma under dagen?

För mig Buttigiege är starkare utanför städerna så ska bli intressant se om han kan ta sig förbi Biden.

Klobuchar presterar sämre än vad jag trodde, kan vi kanske se både hon och Tulsi hoppa av nu när det är sluträknat?
Citera
2020-02-23, 08:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja som det ser ut så kommer Sanders få nästan dubbelt så många förstahandsröster som tvåan Biden.

Om det blir Sanders till slut som väljs till demokraternas kandidat så är det ju inte så konstigt egentligen. Trumpen har ju skapat en kraftig reaktion och att reaktionen då
blir en ytterlighet i det demokratiska startfältet är bara naturligt.
Jag ser det nog som symptomatiskt hur DNC tappat kontakt med verkligheten. Skulle man gå på MSM:s vinklingar och den Demokratiska elitens verklighetsuppfattning handlar allt om Russia, Russia, Russia + impeachment vilket även svensk MSM fått för sig. Här har vi en kandidat likt Trump som faktiskt förstår vad som är viktigt för folket och åt vilket håll strömningar går i det amerikanska samhället. Jag har sagt det förut och jag säger det igen att det Demokratiska partiet rusar mot sin egen undergång i sin fixering vid Trump och den totala avsaknaden av insikt i varför Hillary Clinton förlorade mot honom.

Så nu kommer min prediktion och vi har två scenarier:

Bernie Sanders vinner primärvalet och blir Demokraternas presidentkandidat. Det kommer bli en riktig utmaning för Trump och jag är faktiskt inte helt säker på att Trump vinner här även om det ser ut så idag. Allting hänger på ekonomin tror jag; att den fortsätter att gå på högvarv fram till valet. Händer det något på vägen dock - vi har bl.a. Coronaviruset som har en stor potential att bli en "Black Swan" - är det dock inte så säkert att Trump tar det. Vi har alla Swingstater och där kan faktiskt Bernie ta hem segern och då är det kört för Trump.

På något sätt ser DNC till att fula bort Bernie och att Bloomberg tar kandidaturen. Om detta scenario inträffar även om det ser ut som en schysst seger för Mini Mike så tror jag att DNC då har satt sin sista potatis. I synnerhet om han sedan förlorar mot Trump vilket är högst troligt. Det Demokratiska partiet kommer då att desintegrera och risken är sedan påtaglig att detta sprider sig ut över USA och skakar om landet ordentligt.

Det finns ett tredje scenario mindre sannolikt. Att Bloomberg vinner med knapp marginal. Jag vill inte ens föreställa mig vad som kommer att ske efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in