2020-02-11, 21:37
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Total skitstorm på SAS Facebooksida just nu. Frågan är inte om utan när pudeln kommer.
Haha de har 151 gilla på youtube och snart 7k ogilla.

Jävla nötter.
Citera
2020-02-11, 21:38
Medlem
Sinnerstens avatar
Wow, detta var verkligen peak PK!

Detta när pendeln redan börjat vända.

Jag som "Halvfanatisk Hembygdshistoriker" vet ju även detta:
För att man ska kunna säga och stå bakom det som påstås i filmen så kan man absolut ingenting om sin historia.

Jävlar vilken pekoral!
Citera
2020-02-11, 21:40
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Kom ihåg. Enda sättet att straffa SAS för det här är med era plånböcker. Välj andra bolag. Det här är psykologisk krigföring mot den egna befolkningen.
Ja! Det är mycket viktigt att man drar en tumme ned så att de verkligen förstår sitt stora misstag här.
Men viktigast av allt är alla undviker att flyga med dem så att det där skitföretaget konkar någon jävla gång. Då slipper vi deras Köpenhamn-monopol, deras förfallna flygplansflotta från järnåldern, deras snåla utbud av destinationer samt att vi slipper pröjsa skatt för att de ska hålla sig vid liv och fortsätta hålla på som de gör. Vad sker om SAS konkar? Jo lite kaoz ett tag men i långa loppet gör det säkert gott för oss. Vi får säkerligen hit andra utländska bolag som törs satsa lite på ARN, vi får fler spännande långdistans-direktlinjer och fler turister som kommer hit och spenderar pengar.
Citera
2020-02-11, 21:40
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Fast det är väldigt FÅ som säger emot att erfarenhetsutbyte och influenser är dåliga. Det är som att sparka in en öppen dörr.

Men vad det inte betyder är att man måste ta hit varenda en från dom kulturerna för att anamma det man gillar.

Vilket ofta är det många sånna här typer av filmer vill göra gällande.
Att det kulturella utbytet enbart kan ske vid stor invandring. Vilket är FEL.
Jag håller såklart med. Man behöver inte alls importera människorna för att kunna anamma bra idéer eller god mat. Tror inte heller att det är vad reklamen säger. Men jag förstår faktiskt hysterin då detta är en i raden av olika inslag som uppfattas som att förminska det svenska. Trots att jag inte tror att det var vad som var meningen med reklamen.

Jaja, folk är överlag känsliga har jag märkt. Speciellt här på FB. Hade en diskussion med en jude tidigare och han tolkade all kritik som antisemitism. Trots att jag hyllar massor av judar. Tyckte att han överdrev och var känsligare än ett barn. Men folk får tycka vad dom vill, bara för att jag inte är så känslig så betyder det inte att andra inte är det.

Vi tolkar alla saker olika. Det är väl inte svårare än så.
Citera
2020-02-11, 21:42
Medlem
Hade de varit smarta så hade de balanserat reklamen lite med att nämna en hel del bra saker som kommit från Skandinavien och en hel del bra som vi fått utifrån och gjort till en del av vår egen kultur.

Denna reklamfilm var faktiskt ganska vidrig. Får en faktiskt att fundera på nästa gång man flyger att kanske välja ett annat flygbolag. Brukar inte känna så men när ett bolag på ett sådant ensidigt vis förklarar att det skandinaviska folket är värdelöst och att allt bra har kommit utifrån så får jag lite nazi-tyskland vibbar och det känns inte bra.

Byt ut skandinaver mot judar och Goebbles hade varit stolt över denna filmsnutt.
Citera
2020-02-11, 21:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Fast om vi ska vara helt ärliga så är det väldigt typiskt svenskt att förneka svensk kultur, så där slog väl SAS huvudet på spiken.
Citera
2020-02-11, 21:48
Medlem
over9ks avatar
Citat:
"What is truly.. African? Nothing. Noin. Non. No."

*Blond tjej med blåa ögon* "My ancestors came from Africa" *Ler*

"What is truly.. Asian? Nothing. Noin. Non. No"

*Blond kille med blåa ögon* "Asia built its modern civilization with western techniques" *Ler*

"What is truly.. Latin American? Nothing. Noin. Non. No"

*Vitt par som håller varann i handen* "Europeans actually colonized Latin America" *Ler*

Lär gå bra för SAS detta
Haha! Mitt i prick!
Citera
2020-02-11, 21:54
Avslutad
Ja herregud, vilket totalt hjärnsläpp från SAS. Dom måste vara helt dumma huvudet. Jädrar vilken storm det är på kommentarerna under videon på deras facebooksida. Helt rätt såklart.
Citera
2020-02-11, 21:55
Medlem
Tryckallan74s avatar
Vilken jävla tankevurpa! Snacka om otur när man tänker då man kom upp den denna skitreklam!
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Total skitstorm på SAS Facebooksida just nu. Frågan är inte om utan när pudeln kommer.

Egentligen är det för snällt att låta SAS veta vad vi tycker. Det hade varit bättre att bara hålla käft och låta de gå under.
Nu får de ju chansen att rädda sig.
Citera
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Så tänker de sig förstås att det ska uppfattas. Om det är en djup mening kan man ju diskutera, jag tycker det är trivialt och filosofiskt på gymnesienivå
Ja och det tycks dom ha misslyckats med helt.

Citat:
Och om de menar att detta att allt kommer utifrån inte även skulle gälla alla andra länder och kulturer så har de ju en del att förklara. Det budskapet kommer kanske inte den övriga världen gilla, som ju i allmänhet är mycket mer etno-nationalistisk än vad Sverige är.
Blir en jävla lång reklamfilm om man ska visa allt som alla andra har anammat ifrån Norden eller annorstädes

Citat:
Men reklamfilmen ska väl egentligen bedömas utifrån om den kommer sälja eller ej. Och ur den aspekten så tror jag detta pekoral blir ett nerköp.
Ja tydligen så kommer dom att förlora en massa kunder än vad som var tänkt ifrån början, att få fler att välja SAS. Så någon kommer att få sparken för att inte förstått vad folk vill ha, och inte vill ha. Man hade nog kunnat göra en undersökning innan för att se om detta hade sålt. Kanske gjorde man det, men frågade helt fel klientel.
Citera
2020-02-11, 21:56
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fast om vi ska vara helt ärliga så är det väldigt typiskt svenskt att förneka svensk kultur, så där slog väl SAS huvudet på spiken.
Nej, det är typiskt globalister att förneka svensk kultur. Vanliga svenssons är faktiskt stolta över sin kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in