2020-02-11, 21:20
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Detta tycks spridas världen över just nu!

Deras Facebooksida får ta emot mycket kritik nu, härligt att se! https://www.facebook.com/pg/SAS/

Såhär svarade SAS ett inlägg på Facebook:
"Hej Dan, tack för ditt inlägg!

Vi vill inspirera nyfikenhet och spänning till vårt stolta skandinaviska arv, mängden skandinaviska idéer, traditioner, uppfinningar etc. som fördes till vår region från hela världen.
Vi vill hylla ett modernt, inkluderande och progressivt Skandinavien, som fortsätter sin långa historia med att söka inspiration över hela världen.

Hälsningar, Alice"

De förnekar sig inte!

Tyckte mig se obehagligt många positiva kommentarer på Facebook från vidriga vänstervridna PK-Svenskar. Men på YouTube är det många med Engelska namn som hatar på SAS och Skandinavernas "Self hatred".
Senast redigerad av adddict 2020-02-11 kl. 21:28.
Citera
2020-02-11, 21:20
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Detta tycks spridas världen över just nu!

Deras Facebooksida får ta emot mycket kritik nu, härligt att se! https://www.facebook.com/pg/SAS/

Såhär svarade SAS ett inlägg på Facebook:
"Hej Dan, tack för ditt inlägg!

Vi vill inspirera nyfikenhet och spänning till vårt stolta skandinaviska arv, mängden skandinaviska idéer, traditioner, uppfinningar etc. som fördes till vår region från hela världen.
Vi vill hylla ett modernt, inkluderande och progressivt Skandinavien, som fortsätter sin långa historia med att söka inspiration över hela världen.

Hälsningar, Alice"

De förnekar sig inte!

Och redan 5200 dislikes på sin youtubefilm!
Citera
2020-02-11, 21:21
Medlem
fendadens avatar
"What is truly.. African? Nothing. Noin. Non. No."

*Blond tjej med blåa ögon* "My ancestors came from Africa" *Ler*

"What is truly.. Asian? Nothing. Noin. Non. No"

*Blond kille med blåa ögon* "Asia built its modern civilization with western techniques" *Ler*

"What is truly.. Latin American? Nothing. Noin. Non. No"

*Vitt par som håller varann i handen* "Europeans actually colonized Latin America" *Ler*

Lär gå bra för SAS detta
Citera
2020-02-11, 21:22
Medlem
Alla vet vi ju vilka fantastiska uppfinningar och framstående nobelpristagare vi fått från Afrika
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag tror att många missar den djupare meningen med reklamen. Allt det som nämndes var ju faktiskt importerat. Dom menar väl på att resa betyder utveckling, för det är när vi möter andra kulturer som vi utvecklar vår egen. Dvs, res mer och hämta hem inspiration till nya saker till Norden.

För allt det dom tog upp var ju, hur man än vrider på det, importerat. Demokratinn ifrån grekerna, kvinnorättsrörelsen ifrån Usa osv... Jag tror ni ser på reklamen med fel ögon. Ni ser den som något negativt,. Jag såg det som att svenskens äventyrslust och nyfikenhet på omvärlden har gjort att kulturen har berikats med så mycket. Tack vare all resande. Så res mer. Typ så uppfattade jag reklamen.

Fast det är väldigt FÅ som säger emot att erfarenhetsutbyte och influenser är dåliga. Det är som att sparka in en öppen dörr.

Men vad det inte betyder är att man måste ta hit varenda en från dom kulturerna för att anamma det man gillar.

Vilket ofta är det många sånna här typer av filmer vill göra gällande.
Att det kulturella utbytet enbart kan ske vid stor invandring. Vilket är FEL.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nej då missförstod du mina enkla ord. Jag tänkte det skulle vara lätt att förstå. Men ack, inte för alla visade det sig.

Jag orkade inte eftersom det inte har med saken att göra.

Argumentera för det då. Låt höra!

Då börjar vi om från början igen så att du kanske förstår denna gång.

Samer fanns här när man kom på definitionen ”Skandinaver”.

Så då är SAS påstående om att det inte finns något ”skandinaviskt” felaktigt. Vill du att jag påpekar tidpunkt i reklamklippet också?
Citera
2020-02-11, 21:23
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Och redan 5200 dislikes på sin youtubefilm!

Alla går in NU och ger en tumme ner på youtube-filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI

Detta är bland de vidrigaste reklamfilmer jag sett. Denna mångkulturella smörja attackerar inte bara Svenskar som folkgrupp, utan även Danskar och Norrmän. De förnekar att Skandinaver och dess unika folkgrupper ens existerar, och att allt Skandinaviskt skulle vara stulet från annat håll. Filmsnutten innehåller sjukt många faktafel (såklart) men det är uppenbart att de försöker plocka billiga PK-poäng. Fattar de inte att detta kommer skada dem? Personligen kommer jag aldrig mer flyga med SAS i alla fall.

Kontakta SAS och visa ert missnöje!
Formulär: https://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ (Other> General views > Advertising > Complaint)
Telefon eller chat: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#

Jag är inte säker på att detta förtjänar att kallas för en reklamfilm. Det är snarare en vänsterbliven kulturmarxistisk godhetssignalerande diarré.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Vad jag vill påpeka är felaktigheter i SAS reklamfilm.

De hävdar tidigt i filmen att det inte finns något skandinaviskt. Då bemöter jag det med ett enkelt exempel, Samer.

Definitionen ”Skandinavien” är väldigt ny, samer fanns här när man uppfann denna definition, det importerades inga samer efter att Skandinavien definierats. Enkelt.

Därmed har jag motbevisat det SAS hävdar i reklamfilmen. Det måste ni andra också inse, oavsett vad man tycker om samer.

För att komma till DITT påstående, jag har inte likställt lappar, svenskar eller skandinaver med varandra. Jag bevisade bara ett felaktigt påstående i SAS reklamfilm. Motbevisa mig där istället.
Lappar är inte specifikt skandinaviska eftersom stora delar av dem finns i Finland och Ryssland. Så jag vill inte kalla lappar skandinaviska.
Citera
2020-02-11, 21:24
Medlem
Noose..s avatar
Det här måste vara ett skämt? Hur tänkte man här?
Citera
2020-02-11, 21:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Har SAS marknadsavdelning blivit kapad av aktivister? - - -

Nja... reklamare är i regel världsfrånvända centerglobalister med kidzen på genusdagis en järnsjua från femrummaren på Södermalm.

Såg nyss ett "blandraspar" (ALLTID svart man - blond kvinna, trol grundat i denna yrkeskårs latenta homoerotiska och allt annat än alfa-läggning) i en IKANO-reklam.... ...kan man ens se någon reklam för det holländska och av en gammal fascist grundade IKEA som inte innehåller en ne... förlåt, afrosvensk i huvudrollen?

KLM kör med väderkvarnar och tulpaner i sin reklam, Emirates spelar på arabisk orientalism och till dess försvar med tydlig sekulär tendens.

På Södermalm finns inte Sverige, Norge och Danmark. Det är utplånade som socio-kulturella fenomen av typen vi förr kallade "nationalstater". Bara att hoppas att näste Drottninggatan-dåre tar en åktur genom SoFo, och drar med sig några. Vore alltid något.
Senast redigerad av GoggeGogelius 2020-02-11 kl. 21:30.
Citera
2020-02-11, 21:27
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Kom ihåg. Enda sättet att straffa SAS för det här är med era plånböcker. Välj andra bolag. Det här är psykologisk krigföring mot den egna befolkningen.
Senast redigerad av islamcultofdeath 2020-02-11 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in