2020-02-09, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
United hade varit det sista laget jag hade valt om en ung talang. Det är laget man går till innan pension och få betald mer än vad man förtjänar för dom är desperata på någon värvning.
Det är nog slut med sånt för Uniteds del.
Citera
2020-02-10, 19:33
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det är nog slut med sånt för Uniteds del.

*Ighalo*
Citera
2020-02-10, 21:31
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
*Ighalo*

Den stora skillnaden är att Ighalo är ett lån och ej ett köp.
Citera
2020-02-10, 21:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Den stora skillnaden är att Ighalo är ett lån och ej ett köp.

Ja, det har du rätt i Men vet inte vad som talar för att det är slut att utd inte ska spendera massa onödiga pengar på köp och löner ? Ole har ju knappast handlat smart hittills, har det hänt något nyligen jag missat? Något uttalande från Ole exvis?

Tror tyvärr för Utd del att Ole är fel tränare för dem, för orutinerad och för respekterad för att ifrågasättas, blir en ond cirkel.
Citera
2020-02-10, 22:01
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, det har du rätt i Men vet inte vad som talar för att det är slut att utd inte ska spendera massa onödiga pengar på köp och löner ? Ole har ju knappast handlat smart hittills, har det hänt något nyligen jag missat? Något uttalande från Ole exvis?

Tror tyvärr för Utd del att Ole är fel tränare för dem, för orutinerad och för respekterad för att ifrågasättas, blir en ond cirkel.

Nej det har väl inte hänt något nyligen utan det skulle i så fall vara Oles snack om "The United way". Problemet med "The United Way" är väl att det egentligen borde heta "Busby & Ferguson way".

Nej Ole är allt annat än rätt för United. Om (när) han skulle få sparken ifrån United, vilket annat lag skulle vilja ha honom? Jag tror inte det är ett enda lag i PL som skulle vilja ha honom.

Det stora problemet är dock att problemen är betydligt större än så. Att bara sparka Ole och inte förbättra något annat kommer inte hjälpa så mycket.
Citera
2020-02-10, 23:15
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Nej det har väl inte hänt något nyligen utan det skulle i så fall vara Oles snack om "The United way". Problemet med "The United Way" är väl att det egentligen borde heta "Busby & Ferguson way".

Nej Ole är allt annat än rätt för United. Om (när) han skulle få sparken ifrån United, vilket annat lag skulle vilja ha honom? Jag tror inte det är ett enda lag i PL som skulle vilja ha honom.

Det stora problemet är dock att problemen är betydligt större än så. Att bara sparka Ole och inte förbättra något annat kommer inte hjälpa så mycket.

Som tidigare sagts. Har man tre, fyra, fem problem så finns det ingen anledning att inte fixa ett av dem så snart som möjligt.
Citera
2020-02-10, 23:22
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Som tidigare sagts. Har man tre, fyra, fem problem så finns det ingen anledning att inte fixa ett av dem så snart som möjligt.

Självklart måste man ta tag i problemen direkt. Och det första och enklaste är ju att sparka Ole för att i varje fall försöka rädda en Europaplats plus att ge den nya tränaren chansen att se vad han har i spelarna.
Citera
2020-02-11, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka

Kanske, men å andra sidan så löses inte tränarproblemet om inte tränarna får de förutsättningarna som behövs för att lyckas.
Man kan inte säga att de tränare United haft sedan Ferguson varit dåliga eller omeriterade.
De har provat flera tränare som borde ha kunnat prestera väldigt mycket bättre.
Det är alltså uppenbart att det är något som får bra tränare att bli dåliga i United.

I min mening är problemet med tränaren inte något som kan åtgärdas innan det problem som gör tränarna dåliga först åtgärdas.
Det är som att byta sina blöta strumpor till torra strumpor men samtidigt fortsätta använda redan blöta skor med hål i.
Citera
2020-02-11, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Kanske, men å andra sidan så löses inte tränarproblemet om inte tränarna får de förutsättningarna som behövs för att lyckas.
Man kan inte säga att de tränare United haft sedan Ferguson varit dåliga eller omeriterade.
De har provat flera tränare som borde ha kunnat prestera väldigt mycket bättre.
Det är alltså uppenbart att det är något som får bra tränare att bli dåliga i United.

I min mening är problemet med tränaren inte något som kan åtgärdas innan det problem som gör tränarna dåliga först åtgärdas.
Det är som att byta sina blöta strumpor till torra strumpor men samtidigt fortsätta använda redan blöta skor med hål i.

Det skall också tilläggas att Ferguson var ingen omedelbar succé i United. Fyra år innan första titeln, sju år innan första ligatitel.
Fanns ett tålamod förr, som inte finns idag.
Citera
2020-02-11, 09:34
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Att skjuta upp matcher i helgen var helt rätt men det blir tydligen svårt att hitta ett tillfälle för Manchester City - West Ham att spelas då City redan har flyttade matcher på grund av framgång i cuperna. Premier League som tidigare sagt till klubbarna att inte spela under uppehållet föreslår nu till helgen vilket båda klubbarna sagt nej till.

https://www.standard.co.uk/sport/football/man-city-west-ham-postponed-premier-league-storm-ciara-a4358231.html?utm_medium=Social&utm_source=Twitter #Echobox=1581338205
Citera
2020-02-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det skall också tilläggas att Ferguson var ingen omedelbar succé i United. Fyra år innan första titeln, sju år innan första ligatitel.
Fanns ett tålamod förr, som inte finns idag.
Det är sant att tålamodet inte riktigt finns på samma sätt idag som förr i tiden, men för det är det ju inte givet att det skall krävas år för förbättring av spelet. Mourinho spelade park the bus oavsett motstånd och LvG spelade runt bollen i backlinjen i hopp om att man inte släppte till mål så länge ens egna backar hade bollen.

Även om jag vet att många inte håller med mig så tycker jag det finns mer positivt än innan gällande spelet. Ja, vi har enormt svårt mot lågt sittande lag att hitta ett spel eller luckor igenom det men anser ändå som sagt att där finns embryo till saker som vare sig LvG eller Mou visade.
Citera
2020-02-11, 19:51
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Att skjuta upp matcher i helgen var helt rätt men det blir tydligen svårt att hitta ett tillfälle för Manchester City - West Ham att spelas då City redan har flyttade matcher på grund av framgång i cuperna. Premier League som tidigare sagt till klubbarna att inte spela under uppehållet föreslår nu till helgen vilket båda klubbarna sagt nej till.

https://www.standard.co.uk/sport/football/man-city-west-ham-postponed-premier-league-storm-ciara-a4358231.html?utm_medium=Social&utm_source=Twitter #Echobox=1581338205
Matchen spelas den 19 februari. Vilket betyder att båda lagens winter break kortas ned med 3 dagar. Får se om Pep och David moyes ska sitta hemma och grina när matchen spelas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in