2020-02-11, 18:40
Medlem
Är det någon som kan länka domslutet. Jag vill veta vad extremisterna får betala för att ha dragit igång denna fars
Citera
2020-02-11, 18:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Fast är det kommunens jobb att upplåta lokaler till allsköns skit?
Hon förbjöd dom inte att tala eller köra sitt evenemang.
Det hon gjorde var att inte upplåta kommunens lokaler, och på skattebetalarnas bekostnad för evenemangen.

Det är inte samma sak som att stoppa åsiktsyttringar, även om du vill få det dit.

Du menar allsköns skit som Hbtq-event, feministiska sammankomster och Sosserelaterade sammankomster, sådant som Hermansson gillar? Är det sådant som kommunens lokaler inte skall upplåtas till?

Eller är det utfrågningar av Rickard Jomshof med paneldeltagare Hermansson inte tycker är lämpliga, diskussioner om Burkasongs 2.0 med paneldeltagare Hermansson inte tycker är lämpliga och öppna diskussioner mellan Alexander Bard och Gustaf Kasselstrand som Hermansson inte tycker är lämpliga som kommunens lokaler inte skall användas till?

Jo, det är förhindra vissa åsiktsyttringar och kontrollera debatten att Hermansson och hennes tjänstemän skall gå in och styra över hur diskussionerna skall föras och vilka deltagare som skall få vara med.
Citera
2020-02-11, 18:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Kimball
Är det någon som kan länka domslutet. Jag vill veta vad extremisterna får betala för att ha dragit igång denna fars

Domen kom idag. Ett tips är att gå tillbaka till de första av dagens inlägg och söka efter om någon länkat till domen.

(FB) Fd GBG politikern Ann-Sofie Hermansson åtalad för grovt förtal
Citera
2020-02-11, 18:47
Medlem
-Skönt att se sunt förnuft segra.
Svårt att förstå den "kränkta" parten i detta,någon som
sitter på några hemligheter om den kränkte ?
Citera
2020-02-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du menar allsköns skit som Hbtq-event, feministiska sammankomster och Sosserelaterade sammankomster, sådant som Hermansson gillar? Är det sådant som kommunens lokaler inte skall upplåtas till?

Eller är det utfrågningar av Rickard Jomshof med paneldeltagare Hermansson inte tycker är lämpliga, diskussioner om Burkasongs 2.0 med paneldeltagare Hermansson inte tycker är lämpliga och öppna diskussioner mellan Alexander Bard och Gustaf Kasselstrand som Hermansson inte tycker är lämpliga som kommunens lokaler inte skall användas till?

Jo, det är förhindra vissa åsiktsyttringar och kontrollera debatten att Hermansson och hennes tjänstemän skall gå in och styra över hur diskussionerna skall föras och vilka deltagare som skall få vara med.

Enligt mig ska det inte upplåtas till något av det.
Citera
2020-02-11, 19:07
Medlem
Prayuths avatar
Fatima Doubakil och Maimuna Abdullahi är två terrorist-islamist-proselyter.

Citat:
Ann-Sofie Hermansson friades från åtalet om grovt förtal, men därmed är inte saken ur världen. Målsägarnas juridiska ombud säger nu att domen kommer att överklagas.

När SVT Nyheter Väst når det juridiska ombudet Silas Aliki Quezada har hen just hunnit läsa och begrunda domen tillsammans med sina klienter Maimuna Abdullahi och Fatima Doubakil. Och beslutet är redan fattat:

– Vi kommer att överklaga domen, säger Silas Aliki Quezada bestämt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/vi-kommer-att-overklaga-domen
Citera
2020-02-11, 19:20
Medlem
snigel1s avatar
Hur stor är egentligen chansen/risken att fallet kommer att drivas i hovrätten? Jag menar det var ju redan märkligt att det ens togs upp i tingsrätten.
Citera
2020-02-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
De fattar att vi lever i en demokrati. Annars hade de inte ens anmält. Men hur jobbigt kan det vara för extremstiska islamister att bo i Sverige och tåla lite kritik? Om man tycker att det är helt OK och till och med en god gärning att utan vidare döda homosexuella och kvinnor som man tror har begått hor samt även att döda alla som inte delar ens egen uppfattning om Guds vilja så borde man kanske inte ens bo i Sverige och gnälla för att man blir kallad för extremist.
Jag har ofta kritiserat dig då dina åsikter väldigt sällan överensstämmer med mina men här håller jag med i vartenda ord du säger! Särskilt din slutkläm ang extremist. Snyggt!
Citera
2020-02-11, 19:50
Medlem
Citat:

190.000 ska de betala för Soffans rättegångskostnader. Nu har de överklagat domen också.
Citera
2020-02-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Tricket här är väl att dom säger en sak på Svenska och sen en helt annan på arabiska på diverse hemsidor och det är ju där Egyptson kommer in.

Om deras åsikter vore extrema och långt utanför mittfåran bland muslimer så hade de givetvis inte varit så bekväma med att skriva ut sina åsikter på arabiska.

Det är svenskars åsikter de ligger långt ifrån. Därför är de mycket mer tillrättalagda i hur de uttrycker sig på svenska jämfört med på arabiska.

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu läser jag din sista mening, du är oupplyst.

Bodde i Egypten 2018-2019 och jobbade med ett tiotal egyptier som bad sina 5ggr om dagen och var djupt religiösa. Åkte man bil med dom så var det bara skränande böner och dom kände sig upplyfta av bönerna.

Jag passade på att djuploda om Muslimska Brödraskapet och så här var det i ett nötskal;
-Studenter började en Facebook revolution mot en president som var impopulär.
-Muslimska Brödraskapet kapade revolutionen och red på vågen och lyckades vinna ett val.
-Dom bildade regering och det blev KAOS, elavbrott dagligen, stopp i matleveranser, åsiktsförtryck osv.
-Efter ett år eller två gick militären in och arresterade hela regeringen
-En general tog över som interimregering och han vann väl igen, Sirsi.
-sirsi är ett korrupt as som skor sig själv.

Ovan säger en del om vilken skit Muslimska Brödraskapet är

Muslimska brödraskapet vann ett val. Alltså kan inte deras åsikter ligga långt utanför mainstream.

Militärgubbar som Sisi och Mubarak har däremot inte vunnit demokratiska val. Egyptiska militären kontrollerar en väldigt stor del av Egyptens ekonomi, inklusive infrastruktur, vilket de givetvis använde för att försöka underminera den demokratiskt valda regeringen.
Citera
2020-02-11, 20:27
Medlem
Citat:
Det är inte extremisterna som betalar. Det får pröjs av Saudarabien.
Citera
2020-02-11, 20:31
Medlem
SC430s exceptionellt säkra Homofilur-Radar slog till igen.

De Svartmuskigas Ombud* är Läbbig** o gift med en kvinna!!!

Undrar om "offrens" familjer skulle acceptera henne som ombud OM DE VISSTE

Det är dödsstraff på läbb inom muzlimska kulturen.

*driver Folkets Jurist

** eller är det värre än så - dvs Tramzbög????

https://www.folketsjuristbyra.se/medarbetare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in