Citat:
Ursprungligen postat av
texture
På vilket sätt är de extremister och islamister och långt utanför mittfåran av muslimer?
Vad är källan på att de företräder Muslimska brödraskapet?
Vad är källan på att Muslimska brödraskapet har uppfattningar som är extrema i förhållande till de flesta muslimers tro? Tvärtom vann ju MB ett demokratiskt val i arabvärldens folkrikaste land.
Jag tror att det räcker med att gå in på ledarsidorna och läsa deras nedbrytning av Muslimska Brödraskapet eller läsa Sameh Egyptson för att få bilden klar för sig.
Tricket här är väl att dom säger en sak på Svenska och sen en helt annan på arabiska på diverse hemsidor och det är ju där Egyptson kommer in.
Sverige är en demokrati och därför vidöppen för fascistiska ideologier.
vi har lärt oss att vara intolerant mot det intoleranta när det gäller nazisterna och det är bra.
När det gäller islamisterna så är vi fortfarande paralyserade av att bli kallade rasister eller värre.
Jag tror att detta åtal är en mycket viktig milstolpe, får islamisterna rätt så kan dom effektivt använda vår demokrati för att helt sonika tysta meningsmotståndare.
Hermansson var en mycket sansad kvinna och hon är i stort sett krossad nu.
Jag jämför med för ett par år sedan med företag som satte i system att skicka ut bluffakturor.
Dom som inte betalade (korrekt agerande) skickades till Kronofogden som jagade efter dom.
Kronofogden gick alltså kriminellas ärenden utan att förstå det men dom är/var fortfarande skyldiga.
Sverige har inte ännu förstått att dom går fascisternas ärenden i detta. Det måste bli samma som med nazisterna att man är intolerant mot de intoleranta.