2020-02-11, 15:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det går ju inte att omyndigförklara en
vuxen kvinna som väljer att fortsätta
kontakten med någon hon anmält för
misshandel. Och man kan inte ge dem
båda besöksförbud mot deras egen vilja.

Alla har en fri vilja och vad vi väljer att
göra med den får vi alla ta konsekvenserna
av.

Det har sagts att LW fruktade för sitt liv.
Så varför bröt hon inte all kontakt med
honom? Varför SMSade hon med honom
under mordkvällen? Varför blockade hon
honom inte? Varför öppnade hon dörren
för honom?

Så det är inte så att den som misshandlar är den som ska besöksförbud?

Nu blev ju SD inte dömd, så det blir svårt där.
Citera
2020-02-11, 15:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så det är inte så att den som misshandlar är den som ska besöksförbud?

Nu blev ju SD inte dömd, så det blir svårt där.

Givetvis om LW ansökt om det.

Jag menar att samhället inte kan vara
förmyndare för alla kvinnor som borde
ansöka om besöksförbud men som inte
gör det utan istället fortsätter att träffa
mannen.
Citera
2020-02-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det handlar kanske mer om åklagaren, att hon kan få svårt att backa om det skulle visa sig (som t.ex. i Olle Möllers fall) att det finns uppgifter i slasken som friar den misstänkte, och att hon i det läget kan behöva fatta ett negativt åtalsbeslut. Hon sade ju själv i media att hon ville att försvaret skulle läsa även slasken noga, trots att det inte skall kunna finnas något där som är av relevans för målet. Åklagarens spontana och oväntade uttalande om slasken är svårt att tolka annat än som att hon känner sig osäker på de slutsatser hon har dragit i sin egen utredning.

Men som du säger, ett negativt åtalsbeslut kan naturligtvis vara trist även för den misstänkte, kanske lite beroende då på hur ett sådant beslut motiveras. Om åklagaren skriver lika tydligt som i åtalsbeslutet angående HD (dvs. att det inte längre finns anledning att tro att han har med brottet att göra) då är det ju helt ok. Är åklagaren däremot otydlig och låter misstankarna mot SD bli hängande i luften så är det naturligtvis sämre.

Ja, kommer det bara ett åtal nu så blir det garanterat en fällande dom i tingsrätten.

Jag skulle säga att det lätta beslutet hade varit att droppa åtalet. Då behöver inte svenska rättsväsendet stå till svars för ytterligare en kvinna man inte lyckats skydda mot en våldsam man trots anmälan.

Jag tolkar snarare hänvisningen till slasken att det kanske är där SD:s s.k. ess i rockärmen finns. Kan ju vara så att advokat håller med åklagaren på någon punkt men att hans klient motsätter sig detta.
Citera
2020-02-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det får du se när huvudförhandlingen startar.

Den här rättegången vill man bara inte missa.
Citera
2020-02-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tvinga till sig oralsex, du måste ju vara helt jävla blåst, han ville inte ens följa med
henne in, vilka fantasier, där åkte den lilla trovärdighet du hade kvar rakt ner i slasken,
i mina ögon.

Tack för klargörandet, att det bara va i din värld det va ett stryptag

Varför skulle det ena utesluta det andra? LW ville kanske verkligen fika och prata medan SD mera ville ha en snabbis? Säger inte att det var så men det är fullt rimligt.
Citera
2020-02-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det går ju inte att omyndigförklara en
vuxen kvinna som väljer att fortsätta
kontakten med någon hon anmält för
misshandel. Och man kan inte ge dem
båda besöksförbud mot deras egen vilja.

Alla har en fri vilja och vad vi väljer att
göra med den får vi alla ta konsekvenserna
av.

Det har sagts att LW fruktade för sitt liv.
Så varför bröt hon inte all kontakt med
honom?Varför SMSade hon med honom
under mordkvällen?
Varför blockade hon
honom inte? Varför öppnade hon dörren
för honom?

Har du källa på det fetade?
Citera
2020-02-11, 16:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Varför skulle det ena utesluta det andra? LW ville kanske verkligen fika och prata medan SD mera ville ha en snabbis? Säger inte att det var så men det är fullt rimligt.

Det kan absolut varit en av anledningarna till att det var gnabb. L*ena kanske inte ville. Hon tyckte han kunde komma in på en fika.
Citera
2020-02-11, 16:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det kan absolut varit en av anledningarna till att det var gnabb. L*ena kanske inte ville. Hon tyckte han kunde komma in på en fika.
Håller med, en fullt rimlig teori. Nu har jag absolut ingen egen erfarenhet av sådant här, men man har ju hört att det kan råda delade meningar mellan könen ibland. T.ex. just i frågor kring vad olika organ är skapta för, och på vilket sätt de bäst kommer till sin rätt. Då kanske det stämmer som du hade hört att SD av etiska skäl skulle ha en dragning åt oralsex. Det är väl inte sexistiskt att anta att kvinnor kan vara lite mer lagda åt att det hellre skall pratas, och kanske särskilt då kring frågor som rör just relationer.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-11 kl. 16:57.
Citera
2020-02-11, 16:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Håller med, en fullt rimlig teori. Nu har jag absolut ingen egen erfarenhet av sådant här, men man har ju hört att det kan råda delade meningar mellan könen ibland. T.ex. just i frågor kring vad olika organ är skapta för, och på vilket sätt de bäst kommer till sin rätt. Då kanske det stämmer som du hade hört att SD skulle ha en dragning åt oralsex. Och det är väl inte heller sexistiskt att anta att kvinnor kan vara lite mer lagda åt att det hellre skall pratas, och kanske särskilt då kring frågor som rör just relationer.

Jag har aldrig sagt att jag har hört att SD hade en dragning till oralsex?
Citera
2020-02-11, 17:14
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag har hört att SD hade en dragning till oralsex?

Vi hade en tråddeltagare som tillstod att SD sprungit runt med sin lilla snopp i grannskapet och förgäves försökt få oralsex.
Enligt uppgift tycker SD att suga kuk eller bli avsugen inte är att vara otrogen.
Citera
2020-02-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety

Den här rättegången vill man bara inte missa.
Ja, det ska bli intressant.
Citera
2020-02-11, 17:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
SD drog armen runt hennes hals och drog åt, hon tvingas ner med huvudet och örhängen deformeras, det är stryptag.
Oklart i vilket syfte, gissar på att SD ville tvinga sig till oralsex. Därav att LW ville ha en kvinnlig utredare samt att delar är maskade i anmälan.

Citat:
Ursprungligen postat av Strof

Citat:
Nu får ni väl ändå komma ner på jorden.

Så tjafset i bilen handlade om att SD ville sätta på LW och hon vägrade gå ur bilen för att hon inte ville knulla
Hur kan man påstå något så korkat om man inte är det.

Era inlägg tjuter som "viktigt meddelande till allmänheten" över hela Fb att ni försöker dölja hur LW var.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-11 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in