Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Men snälla lilla vän. Grafen du refererar till är baserad på väldigt svag data, det hoppas jag du förstår?! Siffrorna hur många som egentligen är smittade är nämligen väldigt oklara. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med data och det går överhuvudtaget inte att dra sånna slutsater ännu. Allt pekar upp i början innan sin peak, men sen planar det ut och sjunker. Det är inte så att kurvan fortsätter stiga i all oändlighet tills mänskligheten dör ut.
Jag skrev inte att hela mänskligheten skulle dö ut,
DU däremot ljuger och påstår att SARS har en högre dödlighet vilket inte ens var sant för mer än en vecka sen.
Citat:
Det går Än mindre att jämföra med SARS eller svininfluensan, där man haft flera år på att konkludera och behandla datan.
Förstår du att SARS inte längre drabbar människor men nCov gör det? Hur skulle SARS kunna bli dödligare än nCov om nCov redan har dödat fler och SARS är utplånat från den mänskliga populationen?
Citat:
Det finns ingen anledning att vara orolig. Vad är det du inte fattar?!
Det jag inte fattar är att personer som är så jävla dumma i huvudet som du är klarar att överleva i den verkliga världen. DET är ett mysterium som håller mig vaken på nätterna.