Citat:
Ursprungligen postat av
Mrjobi
Så du tror inte det kan vara så att många av videos och bilder du sett kan vara uppbyggda för att ge en bild av en "verklighet"? Det var det vi pratade om och jag kom med exempel på situationer som lurat människan att tro och påverkas av "sanningen". Då du med all säkerhet kan säga att bilderna du sett är från kina/wuhan? Jag är kritisk till allt efter jag fått lära mig sanningen..
Självklart kan det vara så, efterssom det är bevisat att mainstream media gjort så många gånger. Men ett sådant förfarande kräver ett noga uppbyggt narrativ, som tar tid att få fram, och genererar ofta bara ett litet antal videos.
I det här fallet säger dock den sammanlagda volymen av videos, och där många är bevisat filmade innifrån lasarett och staden wuhan, att så sannolikt inte är fallet. Även om säkert någon enstaka skulle kunna vara det.
Damluckorna har brustit, informationsstömmen är för bred för t.om censur-Kina att hålla dämd. Allt de kan göra är ju att hota med "konsekvenser", men när folket är räddare för att dö av viruset än att förlora sin social-score, då fungerar ju inte det hotet speciellt bra.