Citat:
Ursprungligen postat av
dermovat
Hur skulle du beskriva matten i basåret? Fick själv jobb direkt efter gymnasiet men tänker på högutbildning nu vid 21års-ålder och är osäker på om jag ens kommer ihåg det som lärdes ut på gymnasiet. Finns det någon form av tillbakablick till saker som man bör kunna eller är allting bara rakt på?
Jag var 22 år när jag började basåret och hade innan dess kompletterat matematik 4-6 och fysik 1-2 på komvux, därav så fick jag ett försprång när jag började basåret gentemot de övriga som ej hade rört matematik 4-5 och fysiken sedan tidigare. Lärarna är väldigt pedagogiska och du behöver ej vara orolig för att halka efter, det jag la ned mest tid på var ej aritmetiken på kurserna, utan mer hur jag uttryckte mig när jag skulle formulera ett svar till en uppgift.
Du kommer ha nog med tid att utföra uppgifterna under basåret så mitt råd skulle istället vara att bekanta dig med de kommande momenten inom kurserna, t;ex genom att läsa igenom studiematerialet och vara studiemotiverad när du börjar utbildningen

Resten kommer med tiden!