Citat:
Ursprungligen postat av
temadag
Det är nog tack vare dina insatser. Oavsett vad medianox har skrivit. Hen har ju försökt stoppa dig, så uppfattar jag det som. Och det är ju ett tecken på att du får kontakter som medianox vill stoppa.
Om skatteverket nu sent omsider börjat utreda de här 85.000 är nog knappast beroende på mina insatser.
Om jag själv skall gissa kring skatteverket så är det att de fått tips om utbetalningen från förundersökningen mot Akilov. De har även fått in ett antal anmälningar och tips från privatpersoner (inte jag!).
Om man nu skall spekulera kring varför skatteverket inte satte igång utredning direkt så tror jag summan, 85.000, inte var tillräckligt stor för att de skulle prioritera och att polisen inte misstänkte medveten terrorfinansiering. Däremot utreds nu transaktioner kring detta först nu - man har kommit tillräckligt långt ned i högen och inget är ännu preskriberat. Min spekulation vill jag understryka.
Visserligen uttryckte sig nämndorföranden ganska otydligt men hon gjorde det i samband med att jag tyckte saker borde utredas av skattemyndigheter och att stora pengar måste lagts ned och det finns fler tecken än Akilov att det varit mycket svartjobbande i Tingstäde. Jag tyckte byggnämnden borde kontakta skatteverket men hos svarade att skatteverket redan gjort detta.