Citat:
Så sjukt att de båda stod där och ingen av dem ens undrade vad hon ville. Varför? Om de var rädda hade de inte öppnat alls. Det hade inte hänt förut och de bara rycker på axlarna och somnar om. Idioter.
Jo då. Tjejen var i panik.
Ur förhör med grannen:
På frågan om hon tittade på klockan innan hon gick och la sig så säger hon att de brukar titta
och veta vad klockan är när de går och lägger sig och är ganska säker på att det var någon
gång mellan klockan 2200 och 22.15. Hon uppger att hon inte vet hur länge de hade legat i
sovrummet men hon hade hunnit somna när hon och hennes man blev väckta av att någon
bankade på deras lägenhetsdörr. Hon beskriver det som ett intensivt knackande på dörren. Att
någon knackade snabbt och intensivt med handen på dörren.
Hon gick upp när hon blev väckt av ljudet och öppna dörren till lägenheten. Hon öppnade
inte dörren helt utan bara på glänt. När hon hade öppnat dörren såg hon att det var en kvinna
och kände igen att det var den kvinnan som bor i lägenheten mitt emot med en. Nisreen
uppger att hon uppfattade som att kvinnan var i panik och samtidigt som hon skrek och
upplevde henne som att hon var rädd för någonting.
På fråga om hon hörde någonting utav vad kvinnan skrek eller så svarar Nisreen att hon inte uppfattade något alls utav det kvinnansa eller skrek. På fråga hur länge hon hade kontakt med kvinnan, det vill säga hade dörren öppen på glänt så säger hon att det var bara en liten stund. På fråga om det var belyst i trapphuset när hon öppnade dörren så säger hon att det var det för det tänts i trapphuset så fort någon rör sig där automatiskt.
På fråga om hon kunde se om dörren in till kvinnans
lägenhet stod öppen så svarar hon att det kunde hon inte på grund utav att hon inte hade
öppnat sin egen dörr helt och hållet utan bara hade den på glänt. På fråga hur kvinnan var
klädd svarar Nisreen att hon inte kommer ihåg eller har lagt det på minnet det utan det enda
hon såg utav kvinnan det var hennes ansikte som hon tittade i.
På fråga på om det var något
speciellt hon lade märke till på kvinnan så svarar Nisreen att det var bara att hon skrek och
talade högt och verkade rädd och hade någon form utav panik. Men vad hon skrek eller sa
uppfattade hon aldrig. På fråga om kvinnan efter att hon hade stängt dörren hörde kvinnan
ute i trapphuset så svarar hon att det gjorde hon inte. Hon säger att strax efter hon hade stängt
dörren så gick hon och hennes man in i sovrummet igen och lade sig igen. Hennes man stod
under tiden som hon hade dörren öppen dörr stod strax bakom henne.
Ur förhör med grannen:
På frågan om hon tittade på klockan innan hon gick och la sig så säger hon att de brukar titta
och veta vad klockan är när de går och lägger sig och är ganska säker på att det var någon
gång mellan klockan 2200 och 22.15. Hon uppger att hon inte vet hur länge de hade legat i
sovrummet men hon hade hunnit somna när hon och hennes man blev väckta av att någon
bankade på deras lägenhetsdörr. Hon beskriver det som ett intensivt knackande på dörren. Att
någon knackade snabbt och intensivt med handen på dörren.
Hon gick upp när hon blev väckt av ljudet och öppna dörren till lägenheten. Hon öppnade
inte dörren helt utan bara på glänt. När hon hade öppnat dörren såg hon att det var en kvinna
och kände igen att det var den kvinnan som bor i lägenheten mitt emot med en. Nisreen
uppger att hon uppfattade som att kvinnan var i panik och samtidigt som hon skrek och
upplevde henne som att hon var rädd för någonting.
På fråga om hon hörde någonting utav vad kvinnan skrek eller så svarar Nisreen att hon inte uppfattade något alls utav det kvinnansa eller skrek. På fråga hur länge hon hade kontakt med kvinnan, det vill säga hade dörren öppen på glänt så säger hon att det var bara en liten stund. På fråga om det var belyst i trapphuset när hon öppnade dörren så säger hon att det var det för det tänts i trapphuset så fort någon rör sig där automatiskt.
På fråga om hon kunde se om dörren in till kvinnans
lägenhet stod öppen så svarar hon att det kunde hon inte på grund utav att hon inte hade
öppnat sin egen dörr helt och hållet utan bara hade den på glänt. På fråga hur kvinnan var
klädd svarar Nisreen att hon inte kommer ihåg eller har lagt det på minnet det utan det enda
hon såg utav kvinnan det var hennes ansikte som hon tittade i.
På fråga på om det var något
speciellt hon lade märke till på kvinnan så svarar Nisreen att det var bara att hon skrek och
talade högt och verkade rädd och hade någon form utav panik. Men vad hon skrek eller sa
uppfattade hon aldrig. På fråga om kvinnan efter att hon hade stängt dörren hörde kvinnan
ute i trapphuset så svarar hon att det gjorde hon inte. Hon säger att strax efter hon hade stängt
dörren så gick hon och hennes man in i sovrummet igen och lade sig igen. Hennes man stod
under tiden som hon hade dörren öppen dörr stod strax bakom henne.