2020-02-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Har du en länkbar källa?
Jag hittade en
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7986663/Incubation-period-new-coronavirus-long-24-DAYS-expert-claims.html

Notera att detta var mannen som identifierade SARS.
Citera
2020-02-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Vet inte riktigt vad du har fått detta ifrån? De som verkligen har koll är ganska överens om att läget är allvarligt.

Inte påverka mer än svininfluensan? Det här har redan på ett fåtal månader påverkat betydligt mer än vad svininfluensan gjorde under hela dess förlopp.

Länkar återigen den här videon där du kan få ett exempel på vad någon "som har koll" anser:

https://www.youtube.com/watch?v=ALQTdCYGISw&feature=youtu.be
Nä. tror många så kallade experter är ute efter uppmärksamhet, dom saluför sin olika universitet med m.m. såg någon snubbe som påstod att det smittas 50000 personer dagligen, klart han vill dra uppmärksamhet till sin verksamhet, bara förtäckta tiggarbrev i min mening, man måste ju tas sig igenom media bruset, lika dant får youtubers, youtubers är mänsklighetens bottenskrap, dom dras inte för nått bara don får visningar.

Marknaden skall spegla framtiden, marknaden har gjort analyser och inget hot föreligger.
Citera
2020-02-10, 13:30
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det kan man säga att Kina har gjort, men det är ju inget som övertygar folk.

Jodå folk vet att kina kämpar förtvivlat, men det är fortfarande ett kommunistiskt land och så länge det är så, så kommer förtroendet att vara svagt.
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nä. kan inte se en tillstymmelse till oro från dom som verkligen har koll, Marknaden, Vad som skrivs och sägs på Youtube är bara charlataner ute efter visningar och pengar och få personlig uppmärksamhet, många videos har miljon visningar, det ger otroligt bra betalt, detta är min uppfattning efter att analyserat läget, jag sprang tyvärr med i hysterin här i tråden och såg Kinas karantän åtgärder som något varningstecken, allt var tydligen bara ett hjärnspöke, det är står nu helt klart, detta kommer inte påverka mer än t.ex svininfluensan.

Det pumpas in stödpengar till förbannelse i ffa Shanghai. Stora företag ställer in medverkan på events, delar tryter i tillverkningsindustrin och Apple har ingen telefonproduktion. Hyundai har ställt produktionen. Affärsresor ställs in. Flyg ställs in. Event ställs in. Samtidigt hålls börshumöret uppe trots en plausibel everythingbubble+ett Kina i brygga. Vilka smyger ut nu? Vilka luras att köpa för att det inte är någon fara?

Samtidigt är inkubationstiden i värsta fall en tickande bomb. Människor har idag ett "attention span" som räcker till en tweet eller instagramvideo. Att tänka lite längre är svårare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Mm... som jag tänkte. Anses fladdermöss ha några ”positiva hälsoeffekter”?

Det som sägs i gammal kinesisk litteratur om fladdermöss är att de är bra vid hosta, vid lös mage och vid menstruationsproblem. Har själv gått runt på många marknader, i södra Kina, med vilda ormar, gnagare, fåglar etc., men har aldrig sett fladdermöss till salu.
Senast redigerad av Bovelius 2020-02-10 kl. 13:34.
Citera
2020-02-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag hittade en
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7986663/Incubation-period-new-coronavirus-long-24-DAYS-expert-claims.html

Notera att detta var mannen som identifierade SARS.
Intressent i denna artikel var också att median-insjuknandetiden är endast tre dagar. Men att det kan dröja upp till 24 dagar innan man insjuknar.
Citera
2020-02-10, 13:32
Avslutad
Citat:
Nä. tror många så kallade experter är ute efter uppmärksamhet, dom saluför sin olika universitet med m.m. såg någon snubbe som påstod att det smittas 50000 personer dagligen, klart han vill dra uppmärksamhet till sin verksamhet, bara förtäckta tiggarbrev i min mening, man måste ju tas sig igenom media bruset, lika dant får youtubers, youtubers är mänsklighetens bottenskrap, dom dras inte för nått bara don får visningar.

Marknaden skall spegla framtiden, marknaden har gjort analyser och inget hot föreligger.

Såg du ens videon jag länkade? Man intervjuar Professor Neil Ferguson, epidemiolog på Imperial College London. Kan garantera dig att han inte är någon "youtuber" som vill generera views eller pengar på det här. Som du hör estimerar även han ca 50 000 nya smittade PER DAG, bara i Kinas epicentrum.
Citera
2020-02-10, 13:33
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Väldigt tyst från Australien. Verkar som om dom har läget under kontroll där.
De uppdaterar kontinuerligt här:
https://www.health.gov.au/news/health-alerts/novel-coronavirus-2019-ncov-health-alert#current-status

15 smittade och utöver(?) det sju medborgare som smittades på The Diamond Princess cruise ship och nu vårdas i Japan.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Nä. kan inte se en tillstymmelse till oro från dom som verkligen har koll, Marknaden, Vad som skrivs och sägs på Youtube är bara charlataner ute efter visningar och pengar och få personlig uppmärksamhet, många videos har miljon visningar, det ger otroligt bra betalt, detta är min uppfattning efter att analyserat läget, jag sprang tyvärr med i hysterin här i tråden och såg Kinas karantän åtgärder som något varningstecken, allt var tydligen bara ett hjärnspöke, det är står nu helt klart, detta kommer inte påverka mer än t.ex svininfluensan.

Marknaden är inte rationell: människan är en korkad jävel och så även marknaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bovelius
Det som sägs i gammal kinesisk litteratur om fladdermöss är att de är bra vid hosta, vi lös mage och vid menstruationsproblem. Har själv gått runt i på många marknader, i södra Kina, med vilda ormar, gnagare, fåglar etc., men har aldrig sett fladdermöss till salu.
Myrjottar då? Med tanke på att viruset tagit en omväg via dessa...
Citera
2020-02-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Förlåt, men va? Marknaden har koll? Marknaden har inte koll någonstans. Att man tvingar Kineser tillbaka till sina fabriker betyder inte ett jävla skit.

Skulle inte förvåna mig om det verkligen tar fart nu pga någon giriga ”marknadsnissar” har fått för sig att allt är lugnt. Folk kan generellt inte ett jävla dugg om detta viruset, frågar man runt på sin arbetsplats så är det mest frågetecken man ser i ögonen.

För två veckor sedan satt jag lugnt i båten men inte nu längre.

Jag har helt missat att du ändrat inställning!
Kanske jag som är seg.
De vettigaste åsikterna tycker jag kommer från de som först varit skeptiska men sedan inser att det är värt att hålla lite koll. Varken för mycket åt något håll
Citera
2020-02-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bovelius
Det som sägs i gammal kinesisk litteratur om fladdermöss är att de är bra vid hosta, vi lös mage och vid menstruationsproblem. Har själv gått runt på många marknader, i södra Kina, med vilda ormar, gnagare, fåglar etc., men har aldrig sett fladdermöss till salu.

Så när Kineserna får hosta och lös mage pga coronaviruset medicinerar de med fladdermöss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in