2020-02-10, 09:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fetade är jag övertygad om. När man väl ringat in dessa två, då har man fått tillstånd till avlyssning. Och det vore konstigt om de inte pratat om mordet i mobilen. Troligt är att de varit nervösa, försökt prata ihop sig. Några sms har säkert också utväxlats kan jag tänka. Nej, dessa sitter inte häktade bara som random killar, polisen har säkert på fötterna. Men det skall leda till åtal och fällande dom också. De som är nya i den kriminella världen, utan att ha haft kontakt med den innan, har troligen noll koll på polisens sätt att jobba.

Ja, nu när mer börjar koma fram om brottet och vilka som är häktade börjar iaf jag tycka att det inte verkar vara så väl genomtänkt. På ytan kanske, men att man har gjort ett brott på hemmaplan och kopplingar finns till Sursta, egen bil till brottsplatsen osv känns taffligt. Proffsigt är det inte.

Du som har varit med ett tag på flashback, vad tror du om att polisen har haft avlyssning i någons bil, och span på vad de har haft för sig dagarna efter mordet?
Citera
2020-02-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, nu när mer börjar koma fram om brottet och vilka som är häktade börjar iaf jag tycka att det inte verkar vara så väl genomtänkt. På ytan kanske, men att man har gjort ett brott på hemmaplan och kopplingar finns till Sursta, egen bil till brottsplatsen osv känns taffligt. Proffsigt är det inte.

Du som har varit med ett tag på flashback, vad tror du om att polisen har haft avlyssning i någons bil, och span på vad de har haft för sig dagarna efter mordet?
Dagarna efter mordet tror inte jag de hade koll på vem som var inblandade. Så nån direkt span tror jag inte fanns då. Då var det dörrknackning och tekniker och det där rutinmässiga. Men när de började begripa vilka som var inblandade, då var det inte bråttom - då sätter man in de riktiga resurserna. Allt för att inte schabbla till en ev häktning.
Citera
2020-02-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Välkommen tillbaka

Ja det är förmodligen inga snubbar som läst förundersökningar och inser hur mycket spår man faktiskt lämnar. Allt från vägtullar, bensinmackar, telefoner, hastighetskameror, vittne, DNA osv

Har förundersökningen lagts ut här? Kan någon som sitter på den länka?
Citera
2020-02-10, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rothsloth
Har förundersökningen lagts ut här? Kan någon som sitter på den länka?
Skulle inte tro det. Åtal har inte väckts. Lär dröja 3-4 månader till. MINST.
Citera
2020-02-10, 10:12
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entjejher
Ja nu har det ju gått några dagar, första tiden gick vi nog i chock och förnekelse.
Tror tyvärr man sällan blir häktad på sannolika skäl om man inte är inblandad på något sätt. Såg fram emot få läsa häktningsprotokollet för att se vad för bevis åklagaren hade mot honom. Hon/någon Jenny från tingsrätten ringde mig 17.30 i fredags och berätta att han blivit häktad men kunde inte säga mera för förhandlingen skedde bakom stängda dörrar, vilket för mig också pekar på fler gm och dom vill inte berätta vad dom har för bevis så dom/den som är på fri fot kan förstöra/manipulera bevis.

Mina två teorier jag har är ett att han av någon anledning blivit hotad och tvingad till detta enda problemet där är att vi inte förstår varför då han inte hade drogproblem eller större kontakter med den typen av människor.

Teori två är att han känner gm och får ett samtal kommer dit för han är en lojal vän och kommer dit och av någon anledning så hjälper han till på platsen. Alltså efter gärningen är gjord. Varför/hur man kan hjälpa en människa efter ett brott som detta är ju då en fråga.
Varit och är tufft veta han sitter häktad då det känns så osannolikt. Man kan verkligen inte tro det alls.

Du nämner en GM som utfört den förskräckliga handlingen och som de två skulle ha hjälpt.
Skulle det i så fall kunna vara en äldre GM?
Citera
2020-02-10, 10:38
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Känns väl inte orimligt som vissa säger. Kollade man på c.ö vänner på fb så var det mycket drägg, knarkare osv. Var även "bror" med en av bröderna som knivhögg en annan k gymnasiet för ett par år sedan.
Listan kan göras lång. Var man förvånad att dem hämtades in i Vallentuna egna lilla slum Åby gärde. Nä

Kan du berätta lite mer om Åby Gärde för oss som inte känner till Vallentuna?
Citera
2020-02-10, 10:41
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Min förhoppning är att båda dräggen tas av daga kvickt.
Jävla drogdrägg🤮🤮

Jag förstår inte var du får din fakta ifrån. Du har förmodligen inte läst tråden, ingen har ännu hittat något drogrelaterat, jo föresten en person har sett en av GM dricka öl, är det vad du syftar på?
Citera
2020-02-10, 10:53
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker i första hand mest att det verkar finnas en koppling mellan CÖ och Sursta 22 via GÅ. Cykelklubben kanske bara är något helt oskyldigt, något som en person startat av någon helt oskyldig anledning.
Cykelklubben har dock av underlig anledning adress i Sursta, samtidigt som man får upp en adress i Hässelby, någon styrelse eller site finns inte. Vem är det som står bakom klubben, framgår inte.

Jo ett namn finns om du tittar noga, verkar vara en driftig kille, statist, model mm
Citera
2020-02-10, 10:57
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Kanske dom har avlyssnats där dom pratat om det eller fångats på någon kamera i Norrtälje när dom hanterat offrens bil.

Intressant att fundera kring.

Jag tror de kan bindas till BP. Förhoppningsvis mordvapen.

De du nämner kan de komma runt. Genom att tex påstå att de hittat bilen med nyckeln i.
Citera
2020-02-10, 10:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jo ett namn finns om du tittar noga, verkar vara en driftig kille, statist, model mm

Ja, och då får man leta NOGA.

Nu tänker jag att CÖ och kompani, säkert har sina "kontakter" på annat håll.

Det är ganska många tomma luckor om killarna som är häktade och vilket deras umgänge har varit.

Ska också bli intressant att se om det blir ytterligare gripanden.
Citera
2020-02-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Kan du berätta lite mer om Åby Gärde för oss som inte känner till Vallentuna?

Är gamla hyresrätter som omvandlas på senare år till brf.
Mycket av det värsta försvann då från området. Men det kvarstår mycket. Billigast3 stället att skaffa en lgh på i Vallentuna.

Det är Vallentunas svarta får kort och gott.
Citera
2020-02-10, 11:10
Medlem
johnjohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Övriga GMs då...dvs nr 3 4 5 osv.
Vad anser du om dessa??
Samma. Begår man de vidriga brott de gjort så är det tack å hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in