Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det fetade är jag övertygad om. När man väl ringat in dessa två, då har man fått tillstånd till avlyssning. Och det vore konstigt om de inte pratat om mordet i mobilen. Troligt är att de varit nervösa, försökt prata ihop sig. Några sms har säkert också utväxlats kan jag tänka. Nej, dessa sitter inte häktade bara som random killar, polisen har säkert på fötterna. Men det skall leda till åtal och fällande dom också. De som är nya i den kriminella världen, utan att ha haft kontakt med den innan, har troligen noll koll på polisens sätt att jobba.
Ja, nu när mer börjar koma fram om brottet och vilka som är häktade börjar iaf jag tycka att det inte verkar vara så väl genomtänkt. På ytan kanske, men att man har gjort ett brott på hemmaplan och kopplingar finns till Sursta, egen bil till brottsplatsen osv känns taffligt. Proffsigt är det inte.
Du som har varit med ett tag på flashback, vad tror du om att polisen har haft avlyssning i någons bil, och span på vad de har haft för sig dagarna efter mordet?