2020-02-10, 00:44
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag har svårt att tro att de var goda vänner till brottsoffren. Så vitt jag vet så är det ingen av oss som faktiskt var deras vänner som känner igen CÖs föräldrar. Däremot kan de ju ha varit vänner till hyresgästerna. Fast det verkar inte heller så sannolikt.

Tack för dina förtydligande. Det är guld med någon med lokal kännedom som skriver här.
Citera
2020-02-10, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Varför är det osannolikt? Är det inte han som tidigare hade slagit en tjej med knytnävarna? Då saknar man uppenbarligen spärrar som normala personer har.

Jag tror man har rätt gärningsmän.

Jag tror också det. Det finns bevisning som binder dessa gossar till brottet och brottsplatsen. Annars hade de inte blivit häktade.
Citera
2020-02-10, 05:12
Medlem
PeterNosters avatar
Ni som granskade försäljningen på Hemnet såg ni inte att ytorna inte stämmer?

På Hemnet anges ytan till 392523 men på tomtkartan för Sursta 1:7 står det 319389.

Skillnaden: 73134 m2.
Man har alltså sålt mer yta än som finns.

CÖ har moderns flicknamn. UCÖ var ogift 1990.
Mannen som bor på samma adress har en C/O adress på Ratsit.
Brukar man ha det om man är sambo?

Edit:
Kollade ett annat sambopar och de har inte C/O adress. GÅ är sannolikt en inneboende.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-10 kl. 05:19.
Citera
2020-02-10, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Nu är de faktiskt häktade och inte dömda.
Många i den här tråden verkar glömma det.

Ni som känner de häktade, hur resonerar ni? Några teorier om alternativa gärningsmän?

Ja nu har det ju gått några dagar, första tiden gick vi nog i chock och förnekelse.
Tror tyvärr man sällan blir häktad på sannolika skäl om man inte är inblandad på något sätt. Såg fram emot få läsa häktningsprotokollet för att se vad för bevis åklagaren hade mot honom. Hon/någon Jenny från tingsrätten ringde mig 17.30 i fredags och berätta att han blivit häktad men kunde inte säga mera för förhandlingen skedde bakom stängda dörrar, vilket för mig också pekar på fler gm och dom vill inte berätta vad dom har för bevis så dom/den som är på fri fot kan förstöra/manipulera bevis.

Mina två teorier jag har är ett att han av någon anledning blivit hotad och tvingad till detta enda problemet där är att vi inte förstår varför då han inte hade drogproblem eller större kontakter med den typen av människor.

Teori två är att han känner gm och får ett samtal kommer dit för han är en lojal vän och kommer dit och av någon anledning så hjälper han till på platsen. Alltså efter gärningen är gjord. Varför/hur man kan hjälpa en människa efter ett brott som detta är ju då en fråga.
Varit och är tufft veta han sitter häktad då det känns så osannolikt. Man kan verkligen inte tro det alls.
Citera
2020-02-10, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Varför är det osannolikt? Är det inte han som tidigare hade slagit en tjej med knytnävarna? Då saknar man uppenbarligen spärrar som normala personer har.

Jag tror man har rätt gärningsmän.

Är också media som gick ut med den informationen och vi som kände honom vid det tillfället vet att det inte gick till så det var snarare en knuff och hon anmälde, krydda och vann.
Citera
2020-02-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ni som granskade försäljningen på Hemnet såg ni inte att ytorna inte stämmer?

På Hemnet anges ytan till 392523 men på tomtkartan för Sursta 1:7 står det 319389.

Skillnaden: 73134 m2.
Man har alltså sålt mer yta än som finns.

CÖ har moderns flicknamn. UCÖ var ogift 1990.
Mannen som bor på samma adress har en C/O adress på Ratsit.
Brukar man ha det om man är sambo?

Edit:
Kollade ett annat sambopar och de har inte C/O adress. GÅ är sannolikt en inneboende.

Nu vet inte jag om har gått och blivit blind, men han hade sin firma kopplad till Sursta 22 för bara någon dag sedan. Jag la tidigare aldrig märke till att han har c/o till sin bostad, dock.. han står iaf inte som c/o på hitta.se
Men kan givetvis ha missat det.

Har jag drömt eller var det någon här som skrev igår att tilltalsnamnet var Lass*? 🤔

Nån får gärna väcka mig lite denna måndag morgon..!
Citera
2020-02-10, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Cykelklubben verkar verkligen hänga löst för sig själv. Är spännande om du/ ni kan få fram mer uppgifter om detta.

Nu kan jag tänka mig att CÖ och VK kan ha kontakter på annat håll om det fanns fler gärningsmän involverade i brottet.

Men intressant är det att det finns flera kopplingar till Sursta för CÖ än man kunnat ana.

Om han är skyldig, så känns det ju som ett idiotiskt brott. Hur kunde han tro att den kopplingen inte skulle uppdagas?
I sin egen bil dessutom?

Är han bara fräckt iskall eller tänker han inte efter? Droger?

Vad har cykelklubben för koppling till detta?

Förmodligen iskall och en kombo med droger.
Citera
2020-02-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Missförstår jag dig nu?
Har CÖs föräldrar varit kollegor med de tidigare hyresgästerna i Sursta 5-7?

Är Valentuna så litet? Eller är det "ingen slump" att detta samband finns?

Ja det är så litet. Är man uppvuxen här känner man till de flesta.
Citera
2020-02-10, 08:07
Medlem
Citat:
Det finns andra som inte alls är lika förvånade dock.

Känns väl inte orimligt som vissa säger. Kollade man på c.ö vänner på fb så var det mycket drägg, knarkare osv. Var även "bror" med en av bröderna som knivhögg en annan k gymnasiet för ett par år sedan.
Listan kan göras lång. Var man förvånad att dem hämtades in i Vallentuna egna lilla slum Åby gärde. Nä
Citera
2020-02-10, 08:24
Medlem
Har tyvärr bara kunnat läsa sporadiskt under helgen men har något nytt framkommit?
Citera
2020-02-10, 08:35
Medlem
Är den V.K som sitter häktad den V.K vars föräldrar P.K och I.K båda jobbar för vallentuna kommun?
Citera
2020-02-10, 08:44
Medlem
Citat:
Det finns andra som inte alls är lika förvånade dock.

Dom måste ha ganska fett med bevisning ingen teknisk bevisning däckspår, dna kan dom haft innan dom grep dom.

Så killarna ligger nog rätt illa till.

Nån som kan tänka vad dom har för typ av bevisning mot dom?

Att jeepen setts åka förbi kåken gör dom inte till mördare per automatik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in