Citat:
Ursprungligen postat av
Stilichio
Nu är de faktiskt häktade och inte dömda.
Många i den här tråden verkar glömma det.
Ni som känner de häktade, hur resonerar ni? Några teorier om alternativa gärningsmän?
Ja nu har det ju gått några dagar, första tiden gick vi nog i chock och förnekelse.
Tror tyvärr man sällan blir häktad på sannolika skäl om man inte är inblandad på något sätt. Såg fram emot få läsa häktningsprotokollet för att se vad för bevis åklagaren hade mot honom. Hon/någon Jenny från tingsrätten ringde mig 17.30 i fredags och berätta att han blivit häktad men kunde inte säga mera för förhandlingen skedde bakom stängda dörrar, vilket för mig också pekar på fler gm och dom vill inte berätta vad dom har för bevis så dom/den som är på fri fot kan förstöra/manipulera bevis.
Mina två teorier jag har är ett att han av någon anledning blivit hotad och tvingad till detta enda problemet där är att vi inte förstår varför då han inte hade drogproblem eller större kontakter med den typen av människor.
Teori två är att han känner gm och får ett samtal kommer dit för han är en lojal vän och kommer dit och av någon anledning så hjälper han till på platsen. Alltså efter gärningen är gjord. Varför/hur man kan hjälpa en människa efter ett brott som detta är ju då en fråga.
Varit och är tufft veta han sitter häktad då det känns så osannolikt. Man kan verkligen inte tro det alls.