2020-02-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Detta är märkligt och verkar inte vara så ovanligt. Han har ju svensk mamma och därmed även släkt i Sverige. Man tycker att det vore självklart att hon lärde honom svenska ifrån början även om hon utvandrat till USA.

Det är ju i princip bara att hon pratat svenska med honom som liten så skulle han lärt sig. Engelska skulle han lärt sig ändå. Det finns många barn som är mångspråkiga ifrån barnsben så det är inget svårt. Hade själv vänner som pratade minst tre språk flytande redan som barn.

Instämmer, det är nästan efterblivet av mamman
Citera
2020-02-09, 22:12
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autismus-maximus
Jävla äcklet ser ju ut som en bög och håller handen på hjärtat när det är USA, fy fan.

Har bott i USA och skulle lätt hålla handen på hjärtat och sjunga med om nationalsången spelads där.

När svenska nationalsången spelas däremot - så skäms jag och vill bara bort.

Det är en jävla skillnad på vad de olika sångerna representerar för folk och värderingar.

När jag hör svenska nationalsången tänker jag på b-folk till wt-bönder som dig. Och skäms. Vill inte ha något med vidrigt äckelfolk att göra. Som tur är så håller det på att bli bättre och förhoppningsvis kommer jag någon gång kunna känna mig stolt över mitt folk.

Mondo är dessutom född och uppväxt i USA, och har Amerikanskt medborgarskap. Klart att han är stolt.

Hoppas att hans mamma inte lär honom svenska ordentligt. Den dagen han förstår svenska, och hör vad svenskar säger - så kommer han att sluta tävla för Sverige direkt.

Vi har honom till låns utan att förtjäna honom. Var iaf glad att du kan skryta med att Sverige är bäst i stavhopp.
Citera
2020-02-09, 23:23
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man gör det bara inte. Kanske lite märkligt. Om man ser på inomhus är det ju så att alla har samma förutsättningar. Utomhus kan då fördelar även i stavhopp med medvind under upploppet. Men det kan ju också blåsa så att ribban störs bara litet så det faller. Men just inom stavhopp har man bestämt så. Det kvittar inom eller utom. Men Duplantis lär ju slå utomhusrekordet bara det blir tävling utomhus.

Dock verkar man skilja på inne och ute åtminstone i USA:

https://www.expressen.se/sport/friidrott/han-slog-rekord-bara-timmen-efter-mondo/

Så nu har Kendricks både det amerikanska rekordet inomhus (6.01) och utomhus (6.06). Trots att vi nyss lärt oss att i stavhopp skiljer man inte på inomhus och utomhus!

Förvirrande, sa Bull...
Citera
2020-02-10, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mondo_Duplantis

Är det bara jag som tycker han skriker gayikon? https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/9v0vOW/helena-duplantis-det-var-mitt-fel
Det är nog bara NI i gayvärlden som ser honom som gay, önsketänkande.
Tycker han verkar vara en helyllekille och en god sportsman, sympatisk
Citera
2020-02-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Dock verkar man skilja på inne och ute åtminstone i USA:

https://www.expressen.se/sport/friidrott/han-slog-rekord-bara-timmen-efter-mondo/

Så nu har Kendricks både det amerikanska rekordet inomhus (6.01) och utomhus (6.06). Trots att vi nyss lärt oss att i stavhopp skiljer man inte på inomhus och utomhus!

Förvirrande, sa Bull...

Hur kommer det sig att Duplantis 6.17 inte är amerikanskt inomhusrekord? Han är ju amerikansk medborgare även om han tävlar för Sverige i internationella tävlingar. Och visst skiljer man på inom-och utomhusrekord. Bubka har fortfarande utomhusrekordet.
Citera
2020-02-10, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autismus-maximus
Jävla äcklet ser ju ut som en bög och håller handen på hjärtat när det är USA, fy fan.
Det är bara NI bögar som önskar han är bög. Han får ha vilken sexuell läggning han vill. Han är en sjuhelsikes idrottsman och verkar mycket sympatisk
Citera
2020-02-10, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Hur kommer det sig att Duplantis 6.17 inte är amerikanskt inomhusrekord? Han är ju amerikansk medborgare även om han tävlar för Sverige i internationella tävlingar. Och visst skiljer man på inom-och utomhusrekord. Bubka har fortfarande utomhusrekordet.

Inte enligt int friidrottsförbundet. Om inomhusrekordet sätts under samma tekniska förutsättningar som utomhus gäller det som utomhusrekord med. Så är fallet med stavhoppet här.

Duplantis är alltså rekordhållare i sporten. Bubka blev detroniserad redan av fransmannen.
Citera
2020-02-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag får helt klart Gay vibbar av han. Jag är bra på att se sånt.
Ja, ni bögar önsketänker nog att han skall vara bög.
Citera
2020-02-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Inte enligt int friidrottsförbundet. Om inomhusrekordet sätts under samma tekniska förutsättningar som utomhus gäller det som utomhusrekord med. Så är fallet med stavhoppet här.

Duplantis är alltså rekordhållare i sporten. Bubka blev detroniserad redan av fransmannen.
Han är betydligt mer svensk än franskman
Citera
2020-02-10, 08:49
Medlem
Clawdices avatar
Han är uppenbarligen halvsvensk.

Hellre det än massa hel-afrikaner som ska tävla för Sverige, även om de kan stamma fram några meningar på svenska.
Citera
2020-02-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

Jag tror dig, men det låter märkligt att inomhushopp och utomhushopp kan bedömas ske under samma "tekniska förutsättningar". Visste du också varför hans 6.17 inte är amerikanskt inomhusrekord? Där skiljer dom ju fortfarande på rekorden.
Citera
2020-02-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag tror dig, men det låter märkligt att inomhushopp och utomhushopp kan bedömas ske under samma "tekniska förutsättningar". Visste du också varför hans 6.17 inte är amerikanskt inomhusrekord? Där skiljer dom ju fortfarande på rekorden.

Ingen aning vad jänkarna menar och tycker tyvärr. Någon mer kunnig får gärna reda ut det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in