2020-02-10, 00:56
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Alltså, det har varit allmänt känt sen den 23e att 5 miljoner lämnade Wuhan. Det är ingen nyhet. Ingen har mörkat det.
Kinas åtgärd har medfört stor spridning av viruset vilket man nu kan se effekten av.
Då kan knappast WHO lovorda Kina för sådant agerande.
Jag tror även du fattar detta.
Citera
2020-02-10, 00:56
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Hur kommer det sig att den östasiatiska rasen är mer mottaglig för coronaviruset än andra raser?

Men det är väl inte konstigare än att olika hundraser är mer drabbade av vissa sjukdomar än andra hundraser.
Källa på att så är fallet? Låter som en foliehatt sanning ihoprörd på 4chan.
Citera
2020-02-10, 00:58
Medlem
Xehkes avatar
Antal fall utanför Hubei går fortsatt nedåt. 419 stycken, dock 6 dödsfall, färre än igår dock.
Citera
2020-02-10, 00:59
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
I artikel på samhällsnytt nu, står om mycket höga halter av över Wuhan . Något som ska/kan bero på att man bränner stora mängder kroppar.

Inga undersökande journalister där med andra ord.

Det finns inget som tyder på att utsläppen av SO2 är högre än vanligt. Gå t.ex. tillbaka ett år och kolla läget i Wuhan. Däremot är den ett läskigt nersmutsat område med bl.a. läskigt höga halter av SO2.

Sedan är frågan varför just likbränning skulle ge så höga utsläpp av SO2.

windy.com

https://web.archive.org/web/*/windy.com
Citera
2020-02-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Spanskan spreds tack vare stora truppförflyttningar bla gick USA in i kriget 1918 på Ententens sida samt att det rådde censur från krigförande länder. Därför blev det Spanien som blev skyltfönster för sjukdomen för Spanien var neutralt under WW1.
Folksamlingar, idrottsevenemang, politiska möten blir omöjliga om Spanskan kommer uppdaterad till 2.0.

Svartheden, tack, du kan din historia väl. Spanien hade alltså inget alls med viruset att göra, bara först med att rapportera. Intressant. Est tur då att Tyskland gav upp, tänk om kriget fortsatt två tre år och inget land erkänt dess existens.

Men 100 år av kunskap, på alla områden, räcker det för att hindra ALLA virus att verkligen blomstra, eller kan det fortfarande finnas varianter som vi inte kan rå på?

Även virus, detta Belsebubs Mästerverk, borde ha sina begränsningar, det måste ha vissa krav på sammansättningen och därmed kan det liksom inte bli hur farligt som helst bara genom mutation, att det är oerhört farligt, men denna form av ” liv” också har svagheter?

Neutraliserat eller omvandlat HIV virus kan användas för att förgöra leukemi, fascinerande!
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kinas åtgärd har medfört stor spridning av viruset vilket man nu kan se effekten av.
Då kan knappast WHO lovorda Kina för sådant agerande.
Jag tror även du fattar detta.

Folk lämnade Wuhan för nyårsfirande. Vad skulle man ha gjort? Dessa lämnade dock Wuhan innan 23 januari. 17 dagar sen med andra ord.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Det är för att blidka Kina till att vara så öppen som möjligt. Om Kina får beröm av WHO så är förhoppningen att Kina faller för smickret och samtidigt får Kina en belöning i att den finansiella världen fortsätter att tro på Kina.
Och hur tycker du det gått?
Litar du på att uppgifterna från Kina om smittspridning stämmer? Hur många som verkligen är smittade?

Givetvis mörkar de sådant då detta nu och framåt kommer få enorma ekonomiska effekter för Kina.
Citera
2020-02-10, 01:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Den frågan kan du ju försöka besvara själv, så bidrar du till att göra något mer än att försvara Kina på ett märkligt och ibland barnsligt sätt.

Men jag ska försöka hjälpa dig.

Varför har Kina, Nordkorea, forna Sovjetunionen alltid mörkat med sina problem? Är du så dåligt påläst att du inte känner till att kommunismen på inga villkor får visa några brister eller svagheter? Sedan utöver det så finns i stora delar av Asien en skam i att förlora ansiktet, men det torde väl vara överkurs då du inte känner till de mest basala delarna?

(Fetade) Du svarar inte på mina frågor, inga relevanta argument, ad hominem, du försöker glida undan sakfrågan genom att få frågan att handla om att jag försvarar Kina. Det är inte intellektuellt och vittnar om bristande argument.

Jag ställer frågor som jag vill diskutera, vem jag försvarar eller inte, är ovidkommande.

Jag förstår att Kina mörkar sina inre angelägenheter om man anser det nödvändigt, men i det här fallet tycker jag att det är ologiskt, sanningen kommer ut, vissa delar tycks läcka redan nu, och om miljoner människor avlider i Kina till följd av viruset kommer man inte att kunna dölja lögnen, vad vann man på det, det är frågan.
Citera
2020-02-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
I artikel på samhällsnytt nu, står om mycket höga halter av SO2 över Wuhan . Något som ska/kan bero på att man bränner stora mängder kroppar.
Sen när är samhällsnytt ett medium att lita på? Man har högsvavlig olja i Kina och det är vinter nu. Därför är det höga halter av SO2 i luften, eftersom man bränner sin högsvavliga olja. Precis som alla andra vintrar.
Citera
2020-02-10, 01:06
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Folk lämnade Hubei för nyårsfirande. Vad skulle man ha gjort? Dessa lämnade dock Wuhan innan 23 januari. 17 dagar sen med andra ord.
Givetvis stängt landets gränser flera veckor före nyårsfirandet.
Jag har med egna ögon sett massor med kineser med munskydd här i Thailand. Att de haft med sig munskydd i packningen är för att de är medvetna om viruset redan när de packade väskorna.
Phuket där jag nu befinner mig är ett favoritställe för kineser att resa till.
Citera
2020-02-10, 01:07
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Och hur tycker du det gått?
Litar du på att uppgifterna från Kina om smittspridning stämmer? Hur många som verkligen är smittade?

Givetvis mörkar de sådant då detta nu och framåt kommer få enorma ekonomiska effekter för Kina.

Mitt förtroende för Kina är obefintligt när det gäller att vara öppna, tror att de presenterar de siffror de vill presentera. Men även med de siffror som vi säger är officiella så ska man ju ha klart för sig att det är alltså bekräftade fall. Sannolikt så är siffran över smittade omkring 10 ggr högre, ännu högre om man tar i beräkningen att Kina inte presenterar ärliga redovisningar.
Citera
2020-02-10, 01:11
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
(Fetade) Du svarar inte på mina frågor, inga relevanta argument, ad hominem, du försöker glida undan sakfrågan genom att få frågan att handla om att jag försvarar Kina. Det är inte intellektuellt och vittnar om bristande argument.

Jag ställer frågor som jag vill diskutera, vem jag försvarar eller inte, är ovidkommande.

Jag förstår att Kina mörkar sina inre angelägenheter om man anser det nödvändigt, men i det här fallet tycker jag att det är ologiskt, sanningen kommer ut, vissa delar tycks läcka redan nu, och om miljoner människor avlider i Kina till följd av viruset kommer man inte att kunna dölja lögnen, vad vann man på det, det är frågan.

Du såg det alltså inte komma, nej det är ju vanligt numera.

För att besvara din fråga, man tycker att man vunnit om man lyckats behålla siffrorna för sig själv, de kommer alltid att förneka oavsett om omvärlden vet sanningen. Så har de alltid gjort så och så kommer de alltid att göra, det är kommunism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in