2020-02-10, 00:40
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Att alla blev smittade är inte förvånande, eftersom alla delade saliv. Det är inte ett bra exempel på ”hur lätt” det smittas. Det skulle snarare förvåna mig om ingen blev sjuk.

Det är inte det jag menar. Jag motsäger dig inte.

Min poäng är att en individ kan vara rejält smittsam med mycket milda symptom. Jag tror inte det är normalt att sitta med vid middagen med feber och en rejält rinnande näsa.

Och du behöver nog inte hänga upp dig så mycket på gemensamma skålar o.dy. Om mamma är smittad och gör sallad till sönddagsmiddagen, dukar bordet och skär upp steken, så har du nog samma effekt där.
Citera
2020-02-10, 00:41
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
WHO är antingen köpta eller tystade av någon.
För hur kan man gå ut med att lovorda Kina för sitt agerande att sätta Wuhan och området där i karantän och samtidigt veta att 5 miljoner hade rest därifrån.
Nu kartlägger man hur folk rest och ser smittspridning längs dessa ”flyktvägar”

Tilltron till WHO är botten.

Alltså, det har varit allmänt känt sen den 23e att 5 miljoner lämnade Wuhan. Det är ingen nyhet. Ingen har mörkat det.
Citera
2020-02-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Inkubationstiden är inte 3-4 veckor, snarare upp till 10 dagar (med säkerhetsmarginal avrundat uppåt till 2 veckor) men vanligast 5-6 dagar.

https://moneymaven.io/mishtalk/economics/50-000-new-coronavirus-infections-per-day-in-china-xXGk0yLLHk-vflt-E0fD-w

20 dagar inkubationstid

50,000 smittas / dag
Citera
2020-02-10, 00:42
Medlem
Citat:
För hur kan man gå ut med att lovorda Kina för sitt agerande att sätta Wuhan och området där i karantän och samtidigt veta att 5 miljoner hade rest därifrån.

ja,jag instämmer..var väldigt fladdriga uttalande för nån dag sen
Citera
2020-02-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
https://moneymaven.io/mishtalk/economics/50-000-new-coronavirus-infections-per-day-in-china-xXGk0yLLHk-vflt-E0fD-w

20 dagar inkubationstid

50,000 smittas / dag

https://www.youtube.com/watch?v=ALQTdCYGISw&feature=youtu.be
Citera
2020-02-10, 00:46
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad vinner Kina på att mörka antalet misstänkt smittade, smittade och döda?

Om vi efter ett år kan konstatera att Xi och hans städerska är de enda som överlevde, vad vann Kina på att mörka?

Och om sanningen kommer fram, vad vann Kina på att mörka?

Ekonomi... panik... egna angelägenheter
Citera
2020-02-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
Låt oss anta att Corona är lika dödligt, inte likadant, men lika dödligt som Spanska Sjukan.

Då har människans framsteg vunnit terräng mot virus under de sista hundra åren.

Det är ganska bra för mänskligheten, men ändå hemskt för själva Wuhanborna.

Vi får se varje epidemi som en del av en mänsklig läroprocess, relativt sett ganska framgångsrik!

Allt i väntan på det Ultimata Dödsviruset, hihi

Spanskan spreds tack vare stora truppförflyttningar bla gick USA in i kriget 1918 på Ententens sida samt att det rådde censur från krigförande länder. Därför blev det Spanien som blev skyltfönster för sjukdomen för Spanien var neutralt under WW1.
Folksamlingar, idrottsevenemang, politiska möten blir omöjliga om Spanskan kommer uppdaterad till 2.0.
Citera
2020-02-10, 00:48
Medlem
Det nämndes av någon användare för ett par dagar sedan att behandlingstiden för Wish-paket tog ett par dagar extra mot normalt. Jag beställde för skojs skull en vara tidigare ikväll och kan konfirmera att Wish (eller rätteligen den säljare som saluför sin produkt genom Wish) har påverkats i ett negativt avseende.

Normalt sett brukar behandlingstiden för en lagd order beräknas vara upp till fem arbetsdagar; jag fick dock information i min orderbekräftelse ikväll att produkten beräknas vara färdigbehandlad senast i slutet av mars. Med andra ord har den beräknade behandlingstiden förlängts med flertalet veckor mot den vid normala omständigheter.

Också min näst senaste order från Wish — vilken dock anlände i tid — fick uppdateringen i min Wish-app att förseningar kan komma att uppstå på grund av problem i pakethanteringen. Även en produkt från en annan kinesisk leverantör fastnade i slutet av januari i över två veckor i Shanghai.

Det verkar helt klart som att posthanteringen har drabbats hårt där nere, och frågan är hur länge det dröjer innan Wish, eBay och övriga hemsidor går ut med information om att deras säljare kanske över huvud taget inte kommer att kunna leverera några varor den kommande tiden. Jag tycker att det ska bli intressant att se huruvida försäljaren till kvällens beställning faktiskt kommer att kunna få iväg någon produkt eller inte. Om de inte klarar av att hantera ordern så ursäktas de, för jag lider med dem.
Senast redigerad av LaZeX 2020-02-10 kl. 00:53.
Citera
2020-02-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Lät inte som något trevligt scenario, nej. Fy fan.

Även jag har funderat i det lite mer filosofiska perspektivet. I ett historiskt perspektiv så är det vad både Klotet och Mänskligheten behöver, men som nu levande känns det lite svårt att bjuda på det.

Sjung ut LeeVan; Vad har du att bjuda på i dessa Stormtider?

Man behöver inte vara apokalyps-vän för att hitta många olika referenser i historien, många som oxå börjat oskyldigt för att sedan växa till ohanterbara proportioner

Men bas versionen är 41,000 smittade och 904 döda

Tills annat bevisat
Citera
2020-02-10, 00:53
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad vinner Kina på att mörka antalet misstänkt smittade, smittade och döda?

Om vi efter ett år kan konstatera att Xi och hans städerska är de enda som överlevde, vad vann Kina på att mörka?

Och om sanningen kommer fram, vad vann Kina på att mörka?

Den frågan kan du ju försöka besvara själv, så bidrar du till att göra något mer än att försvara Kina på ett märkligt och ibland barnsligt sätt.

Men jag ska försöka hjälpa dig.

Varför har Kina, Nordkorea, forna Sovjetunionen alltid mörkat med sina problem? Är du så dåligt påläst att du inte känner till att kommunismen på inga villkor får visa några brister eller svagheter? Sedan utöver det så finns i stora delar av Asien en skam i att förlora ansiktet, men det torde väl vara överkurs då du inte känner till de mest basala delarna?
Citera
2020-02-10, 00:55
Medlem
Omtankes avatar
Citat:

Det är för att blidka Kina till att vara så öppen som möjligt. Om Kina får beröm av WHO så är förhoppningen att Kina faller för smickret och samtidigt får Kina en belöning i att den finansiella världen fortsätter att tro på Kina.
Citera
2020-02-10, 00:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Och givetvis står du alltid på Kinas sida, eller hur? Organstöld av avrättade, koncentrationsläger för Uigurer osv. Jäkla hemska Falungong, de tror på mänskliga rättigheter och sånt skräp.
Så, alla kritiker av Kinas regim är opålitliga? Bra då vet vi var du står iaf, och kan fortsatt helt ignorera dina "bedömningar"

Åter igen glider du ifrån sakfrågan, jag efterfrågar en oberoende källa för att kunna bedöma trovärdigheten, och du rapar upp en rad ovidkommandd ickeargument.

Mitt argument är ogiltigt därför att det är jag som framför det?

Gish-galopp, alla kan se det, troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in