2020-02-09, 18:43
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Fast det är just det påståendet som motbevisas av texten jag saxade in ser du. Och förstås av datan för amerikanska avrättningar i gaskammare.
Gasdödnig i birkenau?
Det gick ju bra, varför inte på andra ställen.

Ju högre koncentration desto effektivare, naturligtvis.
Det motsäger inte att lägre koncentration fungerar.
Citera
2020-02-09, 18:46
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Nej, 300 ppm räcker inte på långa vägar för att avliva människor. Motsvarande minst 15000 ppm hade troligen krävts för att avliva människor i Auschwitz på det sätt vittnesmål beskriver. Det är alltså LD100.
Förklara gärna varför 300 ppm inte är dödande i läger, när det är dödande i alla andra sammanhang.
Citera
2020-02-09, 18:48
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det har jag redan gjort genom att beskriva skillnaden mellan tröskelvärdena LD100 och LD1. Men att det krävs mer cyanväte för att döda en människa än en lus bör man kunna klura ut ändå.
Hur många ppm kräver en lus och en människa?
Visa siffror nu.
Citera
2020-02-09, 19:01
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Det har jag redan gjort genom att beskriva skillnaden mellan tröskelvärdena LD100 och LD1. Men att det krävs mer cyanväte för att döda en människa än en lus bör man kunna klura ut ändå.

Åh, du klurade ut det. Tack för den beskrivningen av hur det gick till :-)
Citera
2020-02-09, 19:30
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Förklara gärna varför 300 ppm inte är dödande i läger, när det är dödande i alla andra sammanhang.

Jag har förklarat det utförligt flera gånger men det spelar nog i ditt fall ingen roll vilka eller hur många förklaringar du får. Varför krävs det 3000-8000 ppm att avrätta människor i amerikanska gaskammare? Ändå tar det i snitt ca 10 min innan de dör. Trots optimal temperatur och syra som påskyndar avdunstningen.
Citera
2020-02-09, 19:43
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Jag har förklarat det utförligt flera gånger men det spelar nog i ditt fall ingen roll vilka eller hur många förklaringar du får. Varför krävs det 3000-8000 ppm att avrätta människor i amerikanska gaskammare? Ändå tar det i snitt ca 10 min innan de dör. Trots optimal temperatur och syra som påskyndar avdunstningen.

För att det inte krävs? 300 hade räckt, men hade varit otrevligare. Förklara istället varför de flesta av de mer pålitliga vittnena säger att det brukade ta ungefär 20 minuter innan dörrarna öppnades men du väljer 5 minuter? Förklara varför det inte kunde använt mer om de tyckte det dröjde eller kändes osäkert.
Citera
2020-02-09, 19:49
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Gasdödnig i birkenau?
Det gick ju bra, varför inte på andra ställen.

Ju högre koncentration desto effektivare, naturligtvis.
Det motsäger inte att lägre koncentration fungerar.

Jo, det motsäger vittnesmål som hävdar att det tog 5-15 minuter att döda människor med 300 ppm i Auschwitz. Att du inte förstår det säger mer om dig.
Citera
2020-02-09, 19:53
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Var hittar du ld100 om hcn? Vid 300ppm dödar det snabbt. Sen kan tyskarna haft mer än så förstås.

Hur ska du ha det? Vill du inte stå fast vid det du skrev tidigare?

Ok, de hade högre koncentration än 300.”/reptileking
Citera
2020-02-09, 19:59
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det krävs inte, de tar i ordentligt, för attvara helsäkra.
Berätta nu varför det inte går att mörda folk med 300ppm.
Citera
2020-02-09, 20:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Vad jag tror att jag har läst så blev koncentrationen runt 1000 ppm.
Jag orkar inte leta källa just nu.

Du kommer ändå att förkasta den.

Dör inte folk vid 300ppm?
Citera
2020-02-09, 20:04
Medlem
reptilekings avatar
Citat:

Jo jag vill fortfarande veta, speciellt med tanke på att gas inte anges i ld och för att 300 inte motsvarar det du påstår någon annan stans än där du hittat det. Kan du sluta felcitera mig? Det blir jobbigt om du fortsätter efter jag påpekat det en gång.

Det jag vill veta är om det här är Germars tankar eller inte.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-09 kl. 20:09.
Citera
2020-02-09, 20:04
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Du har inte förklarat varför 300ppm inte är dödande.
Vilken koncentration är dödande inom ett par minuter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in