Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Kan du ge mig mer vägledning vilken profetia är vi snackar om?
Den jag snackar om är en profetia i Levictus 25:10 som enligt
“…Rabbi Blech’s book ‘The Secrets of Hebrew Words’ in the last, very brief, Prophecies and Predictions:
The Final Redemption. This page is headed with the Hebrew phrase TaShuVU meaning ‘you shall return.’ In the third paragraph, he says, ‘The Hebrew word for ‘ye shall return,’ w@b#U$tf@ (TaShuVU), seems to be spelled incorrectly. Grammatically it requires another w (vav). It ought to read w@bw@#U$tf@.’ He continues:
Why is it lacking the letter w (vav), which stands for 6? w@b#U$tf@ (without the ‘vav’) is a prediction to the Jewish people of ultimate return to their homeland. w@b#U$tf@ in numbers adds up to 708: t (tav) = 400, #& (shin) = 300, b (vet) = 2, w (vav) = 6. When we write the year, we ignore the millennia. In 1948 on the secular calendar, we witnessed the miracle of Jewish return to Israel. On the Hebrew calendar it was the year 5708. That was the year predicted by the incomplete word w@b#U$tf@ (TaShuVU), ‘you shall return.’ We did return, lacking 6 — an all-important 6 million of our people who perished during the Holocaust.”
Här säger att judarna kommer få sitt egna land, när de är 6 miljoner mindre. Det är den profetia jag tänker på, men ingen fått fram den texten ur Levictus 25:10 eftersom den handlar om hur man firar sabbaten.
Rabbi blech är en pseudonym namn på en författare som kunde förutse saker med läsa GT, NT. Men ingen lärd Rabbin är överens med han!!
Den text har han fått från en sekt "Messianic" judar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Messianic
Vilka är judar som följer kristna traditioner. Kan tillägga de är hatad av judarna själva.
Det jag kan säga om Levictus 25:10 är:
Jubelåret då arvsbesittningen återfås är, som allt i lagen, en bild av det som kommer med Kristus. Det finns alltså många hemligheter i lagen.
Jag kan dock inte hebreiska, men jag kan rekommendera biblesite.com där du kan leta upp versen och sedan välja att läsa den i grundtexten.
Versen handlar om "året då folket återfår sin arvsbesittning", dvs då det Gud bestämt ska vara judarnas land återgår till den som fick det.
Läs gärna även Levictus 26:32-46.
Hoppas att det var till någon hjälp iaf.