2020-02-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Betänk även att den verkliga summan kan vara mångdubbelt större, en grundlig revision skulle kunna ge svaret men skattemyndigheten har såvitt framkommit inte lust att utreda saken. Varför???

Javisst, summan kan enligt medianox uppgå till åtminstone 7 miljoner kronor. Vad får dig att tro att Skatteverket inte har lust att utreda saken? Skattebrottsutredarna har chefer, som i sin tur har Skatteverkets generaldirektör över sig och som i sin tur har en alltmer tafflig (s)regering över sig som sedan en tid måste stödja sig på både opålitliga miljöpartister med afrikanska håruppsättningar och centerpartistiska statsråd som hämtats direkt från mjölkpallen. Då är det inte så lätt för en stackars skattebrottsutredare. Det av medianox ledda juristupproret kanske ändå behövs för att upprätthålla lag och ordning i landet?
Citera
2020-02-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Han torde haft ytterligare pengar att röra sig med. Att myndigheterna inte gått till botten med det här är märkligt. Ibland tror jag att det beror på att det fortfarande pågår utredningar, kanske utanför Sverige även. Men kanske foliet ska tas fram.
Sista halvåret innan Akilov utförde sitt attentat saknade han bankkonto och försörjde sig enligt egen utsago på mindre jobb mot kontant betalning, det ligger nära till hands att dessa arbeten utfördes till kunder han tidigare fått betalt av; t.ex. Nujens.
Jag trodde länge att det pågick utredning i det tysta men nu har så lång tid passerat att jag tvivlar. Hade SKM haft något på gång så borde det kommunicerats med tanke på att förtroendet för myndigheten eroderar för var dag dom går.
Citera
2020-02-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Javisst, summan kan enligt medianox uppgå till åtminstone 7 miljoner kronor. Vad får dig att tro att Skatteverket inte har lust att utreda saken? Skattebrottsutredarna har chefer, som i sin tur har Skatteverkets generaldirektör över sig och som i sin tur har en alltmer tafflig (s)regering över sig som sedan en tid måste stödja sig på både opålitliga miljöpartister med afrikanska håruppsättningar och centerpartistiska statsråd som hämtats direkt från mjölkpallen. Då är det inte så lätt för en stackars skattebrottsutredare. Det av medianox ledda juristupproret kanske ändå behövs för att upprätthålla lag och ordning i landet?
Jag misstänker att en omfattande korruption i statsapparaten är orsak till ärendets hantering.
Citera
2020-02-09, 17:58
Medlem
Citat:
Sista halvåret innan Akilov utförde sitt attentat saknade han bankkonto och försörjde sig enligt egen utsago på mindre jobb mot kontant betalning, det ligger nära till hands att dessa arbeten utfördes till kunder han tidigare fått betalt av; t.ex. Nujens.
Jag trodde länge att det pågick utredning i det tysta men nu har så lång tid passerat att jag tvivlar. Hade SKM haft något på gång så borde det kommunicerats med tanke på att förtroendet för myndigheten eroderar för var dag dom går.

Jag är ledsen att behöva säga emot dig men Skatteverkets skattebrottsenhet "kommunicerar" enbart med åklagare och givetvis med dem som är föremål för utredning. En utredning av det misstänkta svartarbetet i Tingstäde 2015-2018 är i högsta grad beroende av hur det går med lovföreläggandena. Özzens syster vill
nog dra ut på allt så länge som möjligt och kommer däför säkert att överklaga länsstyrelsens beslut till mark- och miljödomstolen. Hon hoppas väl på att de alllra första skattebrotten begångna 2015 ska hinna preskriberas i slutet av året. Men då hoppas hon nog förgäves.
Citera
2020-02-09, 18:05
Medlem
Citat:
Jag är ledsen att behöva säga emot dig men Skatteverkets skattebrottsenhet "kommunicerar" enbart med åklagare och givetvis med dem som är föremål för utredning. En utredning av det misstänkta svartarbetet i Tingstäde 2015-2018 är i högsta grad beroende av hur det går med lovföreläggandena. Özzens syster vill
nog dra ut på allt så länge som möjligt och kommer däför säkert att överklaga länsstyrelsens beslut till mark- och miljödomstolen. Hon hoppas väl på att de alllra första skattebrotten begångna 2015 ska hinna preskriberas i slutet av året. Men då hoppas hon nog förgäves.

Det finns tidigare skattebrott som preskriberas tidigare än det till Akilov.
Citera
2020-02-09, 18:42
Medlem
Citat:

Özz har sagt i intervju med DN att varken han eller hans familj blivit kontaktade av någon myndighet i detta ärende. Jag skyller inte på någon enskild skattebrottsutredare utan inser att denne sitter med bakbundna händer om direktiv kommer från "högsta ort" som säger att ärendet ska lämnas utan åtgärd. Exakt hur allt hänger ihop vet jag ej men jag tror att hanteringen av Nujen-affären på något sätt är en spin-off av tidigare "statshemligheter" (knappast troligt att politiker, myndigheter, media etc skulle behandlat saken på samma sätt om det t.ex. varit en SD- eller för den delen V-politiker eller Torsten Flinck som avlönat den blivande terroristen) , jmfr mitt (mina) inlägg i annan tråd:
(FB) Vad refererar Hans Holmér och Leif GW Persson till för svar som skulle skaka Sverige?
Senast redigerad av Externalist 2020-02-09 kl. 18:58.
Citera
2020-02-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ja det är ju minst konspiratoriskt och inte särskilt konstigt om det vore så som det ser ut i vårt samhäller.

medinox vill inte att media kontaktas eller att myndigheter kontaktas, se inlägget ovan. Vad tror du om det?

Nu har du använt även heka den här dagen till ditt spammande. Du har nu också tagit fram några utryckta citat från medianox många förträffliga inlägg i tråden. Tycker du själv att de valda citaten stöder ditt desperata spammande?

Det medianox har varnat för i tråden är sådant som t ex hannes.muller ställt till med. Han fick till och med Katerina Janouch att framstå i en närmast genant dager. Läs hans inlägg om detta, så förstår du nog hur tokigt det blir när du blandar ihop korten. Medianox har ju själv kontaktat flera tidnings-, radio- och TV-redaktioner, så att han skulle vara emot medial uppmärksamhet är ju rent nonsens. Tag för f-n själv kontakt med någon myndighet och gör något konkret istället för att sitta här i tråden och gafflar med alla oc en var. Nu kan jag faktiskt inte hålla ögonen öppna längre så jag avslutar min medverkan i tråden för den här gången.
Citera
2020-02-09, 19:09
Medlem
Citat:
Nu har du använt även heka den här dagen till ditt spammande. Du har nu också tagit fram några utryckta citat från medianox många förträffliga inlägg i tråden. Tycker du själv att de valda citaten stöder ditt desperata spammande?

Det medianox har varnat för i tråden är sådant som t ex hannes.muller ställt till med. Han fick till och med Katerina Janouch att framstå i en närmast genant dager. Läs hans inlägg om detta, så förstår du nog hur tokigt det blir när du blandar ihop korten. Medianox har ju själv kontaktat flera tidnings-, radio- och TV-redaktioner, så att han skulle vara emot medial uppmärksamhet är ju rent nonsens. Tag för f-n själv kontakt med någon myndighet och gör något konkret istället för att sitta här i tråden och gafflar med alla oc en var. Nu kan jag faktiskt inte hålla ögonen öppna längre så jag avslutar min medverkan i tråden för den här gången.

Dags för att tänka över situationen?

medinox är väldigt tydlig med sina åsikter som jag framhållit i mitt inlägg ovan. Det är ju tydligt för var och en som är läskunnig. Det är bara att läsa medianox som jag citerat och även i fler inlägg.

Att medianox varnat för är att inte kontakta myndigheter.

Så att inte media eller myndigheter ska kontaktas vill medinox. Och det är väl klart, helt klart varför.
Citera
2020-02-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns flera inlägg som pekar på lagtexter som motsäger ditt jävla svammel.

Citat:
Vore bra enligt medianox om fler tog tag i frågan att det inte gjorts något åt överklagandena till länsstyrelsen. Fler i tråden borde kunna bekräfta att inget händer. Det skulle se bra ut för Nujens. För på så sätt kan ju inte media inte ha något att rapportera. För media ska ju inte kontaktas, bara av medianox som inte ska skriva något om Nujens. Det hen ska skriva handlar om något annat. Som sövande uppmaningar till folk att ligga lågt och att inte göra något alls.

Tänkte höra med dig vad du tycker om mitt inlägg ovan. Det citerade finns i inlägget ovan. Och vad tror ni andra om att medinox inte vill att ni kontaktar myndigheter eller media om Nujens?

Sövande upprepningar från medianox i hur många inlägg som helst av det slaget.
Citera
2020-02-09, 19:34
Medlem
Brottinators avatar
Jag tror det försöker hetsas till att vi ska ringa ner myndigheterna om de här ärendena. Kanske för att kartlägga oss, kanske för att kunna peka på rättshaverister när man gråter ut i media. Oavsett så förstår nog de flesta att det är desperata försök från uppenbart stressade individer.
Citera
2020-02-09, 20:24
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Özz har sagt i intervju med DN att varken han eller hans familj blivit kontaktade av någon myndighet i detta ärende. Jag skyller inte på någon enskild skattebrottsutredare utan inser att denne sitter med bakbundna händer om direktiv kommer från "högsta ort" som säger att ärendet ska lämnas utan åtgärd. Exakt hur allt hänger ihop vet jag ej men jag tror att hanteringen av Nujen-affären på något sätt är en spin-off av tidigare "statshemligheter" (knappast troligt att politiker, myndigheter, media etc skulle behandlat saken på samma sätt om det t.ex. varit en SD- eller för den delen V-politiker eller Torsten Flinck som avlönat den blivande terroristen) , jmfr mitt (mina) inlägg i annan tråd:
(FB) Vad refererar Hans Holmér och Leif GW Persson till för svar som skulle skaka Sverige?
Man skulle ju kunna tänka sig att det de här personerna sysslat med i Tingstäde och de ekonomiska brott och den ofrivilliga terrorfinansieringen som hänger samman med det, i Säpos ögon bör överses med, därför att någon eller några i sällskapet har en viktigare roll att fylla.

Vad skulle det då kunna vara? Tja, kanske att vara Säpos ögon på insidan av PKK eller något liknande. Att familjens förtjusning i pengar sträcker sig långt utöver det vanliga, är ju uppenbart för envar med öppna ögon, likaså att de är moraliskt underutvecklade. Alltså människor som kanske kan tänka sig att göra lite vad som helst.

Det här är inget jag tror direkt, eller vill anklaga dem för. Det är bara ett inte helt långsökt hypotetiskt resonemang.
Citera
2020-02-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Av flera av mina tidigare inlägg har framgått, att jag är litet tveksam till att journalister tar upp Nujen-Akilovärendet för egen "granskning". En grävande journalist kan knappast tillföra ärendet något nytt i sak - mer än vad som redan har framförts till myndigheterna. Däremot kan mycket vinklas helt fel - som i Katerina Magasin

Sedan tror jag vissa här i tråden inte riktigt har förstått vad jag avser med att publicera ett öppet brev/upprop undertecknat av ett antal nu pensionerade jurister i Svenska Dagbladet och/eller Dagens Nyheter. En sådan skrivelse skall givetvis inte handla om Nujen-Akilovärendet eller om Özz Nujens svartbyggen och svartbetalningar. Däremot skall den ta upp den av många ställda frågan, om nyanlända invandrare och utrikes födda svenska medborgare som har begått brott behandlas på ett speciellt sätt av de rättsvårdande myndigheterna -
.

Det är lite lustigt att tro att Katerinas magasin skadar något alls. Stor humor. medianox menar i stället att man ska prata om annat med media. I mitt inlägg ovan där det finns många slående citat från medianox ser man hur mån hen är om att inte kontakta myndigheter eller media. Ingjuter något slags hopp åt er att hen gör jobbet åt er. Det är sövande manipulativt. Frågan är hur manipulerande Nujens är? De har ju, vad det verkar, lyckas påverka och Nujens kontakt med media är mycket vilseledande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in