Citat:
Ursprungligen postat av
Externalist
Özz har sagt i intervju med DN att varken han eller hans familj blivit kontaktade av någon myndighet i detta ärende. Jag skyller inte på någon enskild skattebrottsutredare utan inser att denne sitter med bakbundna händer om direktiv kommer från "högsta ort" som säger att ärendet ska lämnas utan åtgärd. Exakt hur allt hänger ihop vet jag ej men jag tror att hanteringen av Nujen-affären på något sätt är en spin-off av tidigare "statshemligheter" (knappast troligt att politiker, myndigheter, media etc skulle behandlat saken på samma sätt om det t.ex. varit en SD- eller för den delen V-politiker eller Torsten Flinck som avlönat den blivande terroristen) , jmfr mitt (mina) inlägg i annan tråd:
(FB) Vad refererar Hans Holmér och Leif GW Persson till för svar som skulle skaka Sverige?
Man skulle ju kunna tänka sig att det de här personerna sysslat med i Tingstäde och de ekonomiska brott och den ofrivilliga terrorfinansieringen som hänger samman med det, i Säpos ögon bör överses med, därför att någon eller några i sällskapet har en viktigare roll att fylla.
Vad skulle det då kunna vara? Tja, kanske att vara Säpos ögon på insidan av PKK eller något liknande. Att familjens förtjusning i pengar sträcker sig långt utöver det vanliga, är ju uppenbart för envar med öppna ögon, likaså att de är moraliskt underutvecklade. Alltså människor som kanske kan tänka sig att göra lite vad som helst.
Det här är inget jag tror direkt, eller vill anklaga dem för. Det är bara ett inte helt långsökt hypotetiskt resonemang.