Citat:
Ursprungligen postat av
temadag
Du vet inte vad du pratar om
7 månader? Det hela är ingenting. En storm i ett vattenglas möjligen. Eller i vinglas.
Skattebrott hahaha det kan man ju glömma. Rasismen står i här och jobbar hör jag. Att man inte tar upp detta har sina skäl. Det finns orsak att bara glömma det här nu.
Jag vet mycket väl vad jag talar om. Om en länsstyrelse efter sju månader har en gapande tom dagbok över sitt "arbete" med ett överklagningsärende, så är det ett brott både mot bestämmelserna i förvaltningslagen och mot länsstyrelsens eget regelsystem.
Du får nog försöka dig på litet bättre argument för din ståndpunkt än ett ha ha ha. Ekobrottsmyndigheten konstaterade redan i mars 2018 att ett skattebrott hade begåtts. Özzen och hans syster slapp undan på grund av brottsbalkens bestämmelser om åtalsundelåtelse som åklagaren i ärendet var litet väl snabb att fatta beslut om.
Ja, det som fortfarande "står och jobbar" här är just den slags omvända rasism som brukar benämnas "politisk korrekthet". Men det är nog snart slut på det nu bara länsstyrelsens jurister tar mod till sig och fattar beslut i de två överklagningsärendena. För då utverkar nog MBN även ett tredje lovföreläggande som Özzen med hjälp av sin syster kan överklaga om de vill. Under tiden kan Skatteverket på grundval av de uppgifter som Özzen och hans syster måste lämna in till MBN om de tre första svartbyggena, måttsatta ritningar mm, lugnt forsätta sin skattebrottsutredning.
Och så har vi förstås det som verkar oroa dig och hannes.muller mest av allt - d v s den hotande korruptionsskandalen. Är du här i tråden för familjen Nujens eller för någon regionpolitikers räkning?