2020-02-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Bevislingen, så har hen skickat in en massa text som anmälningar. Vilket inte resulterat i någonting.

Men Özz er jo dømt.
Det er derfor Özz har överklagat til länsstyrelsen for Gotland.
Citera
2020-02-09, 13:54
Medlem
[quote=hannes.muller|70196331]Jag tror dig inte.

Skulle du nu lägga upp förhörsprotokollen här och Medianox verkligen fått dem så skulle familjen Nujen bli något så innihelvete förbannade på Gotlandspolisen så de kanske offentligt berätta om att de både trakasseras av anonyma rasister på ön men även Miljö&Byggnämnd och Polisen!

Att Özz Nujen skulle spela över och ge en intervju om trakasserierna med ETC vill du väl inte?[/QUOT

Som vanligt påstår du att alla som i tråden framför fakta som inte passar dig och din egen uppgift i tråden ljuger. Du påstod i åtskilliga inlägg att det var medianox som ljög om sina och sonens skrivelser och deras resultat - med facit i hand vet vi att det bara har varit du själv som mot bättre vetande (?) har ljugit i tråden. När nu både enne och jag påstår att vi har den nedlagda offentliga allmänna förundersökningen mot Özzen och hans släktingar, så ljuger också vi enligt dig.

Och varför är du så nervös över hur Özzen kommer att reagera om förundersökningen läggs ut här? Enligt dig skall han då låta ETC berätta hur de dumma myndigheterna på Gotland förföljer honom med rasistiska trakasserier. Men bäste herr "Motvalls i alla lägen", det är ju bara du själv som har förföljt Özzen på det sättet när han skulle inta sin middag på en visbyrestaurang.

Och varför vädjar du till signaturen enne att inte lägga ut förundersökningen i tråden, när du ju både säger att han ljuger om att han har den och även som din vapenbroder Temadag påstår att polisen inte får lämna ut den? Svara gärna direkt så vi slipper sitta och undra över det här med giftsvampen.
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-09 kl. 14:32.
Citera
2020-02-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hans löften har varit att han skulle skicka in anmälningar & skrivelser, vilket han också gjort. Att han sedan är en grälsjuk jävel som är ovan vid alla rövhattar på sociala medier är en annan sak.

Andra, även jag, har också skickat in anmälningar till diverse instanser, helt oberoende av medianox. Var har du själv för förslag att komma med, som inom lagens ramar skall driva fallet framåt till ett ansvarsutkrävande?

Vad är det som gör dig så nervös att du överflödar tråden med nonsensinlägg? Jag tror att det kan vara fruktbart att gå tillbaka i tråden alldeles innan du påbörjade ditt spammande. Där ser vi sannolikt vad det är du vill putta undan i historiken.

Även jag har skickat in info till SKV.

Fortfarande fascinerad om myndigheterna, i ev. samråd, har givit Özz ett ”carte blanche”.
Citera
2020-02-09, 16:37
Medlem
Citat:
Mer rasism ifrån Nujen mot svenskar. Och det köper myndigheterna direkt. Så det är där rasismen finns och den är inte mot kurder.
Varför skattemyndigheten inte behandlar alla med samma måttstock är en stor gåta, jag tror att orsaken beror på något annat än rasism; Är myndigheten utsatt för hot? Vill myndigheten bakvägen driva igenom att det ska vara fritt fram med svarta löner, (vilket skulle bespara dess personal mycket arbete)?
Citera
2020-02-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Varför skattemyndigheten inte behandlar alla med samma måttstock är en stor gåta, jag tror att orsaken beror på något annat än rasism; Är myndigheten utsatt för hot? Vill myndigheten bakvägen driva igenom att det ska vara fritt fram med svarta löner, (vilket skulle bespara dess personal mycket arbete)?

Men om Nujens är bakom det hela så är inte de rasister då?

Men det kan ju vara så att det inte finns något konkret att gå på och därför händer det ingenting? Den summa som verkligen betalades ut till Akilov var kanske inte stor nog för att någon vidare åtgärd ska tas. Hur som helst tragiskt för som alla kan se är det mycket som inte stämmer.
Citera
2020-02-09, 16:43
Medlem
Citat:
Du vet inte vad du pratar om

7 månader? Det hela är ingenting. En storm i ett vattenglas möjligen. Eller i vinglas.

Skattebrott hahaha det kan man ju glömma. Rasismen står i här och jobbar hör jag. Att man inte tar upp detta har sina skäl. Det finns orsak att bara glömma det här nu.

Jag vet mycket väl vad jag talar om. Om en länsstyrelse efter sju månader har en gapande tom dagbok över sitt "arbete" med ett överklagningsärende, så är det ett brott både mot bestämmelserna i förvaltningslagen och mot länsstyrelsens eget regelsystem.

Du får nog försöka dig på litet bättre argument för din ståndpunkt än ett ha ha ha. Ekobrottsmyndigheten konstaterade redan i mars 2018 att ett skattebrott hade begåtts. Özzen och hans syster slapp undan på grund av brottsbalkens bestämmelser om åtalsundelåtelse som åklagaren i ärendet var litet väl snabb att fatta beslut om.

Ja, det som fortfarande "står och jobbar" här är just den slags omvända rasism som brukar benämnas "politisk korrekthet". Men det är nog snart slut på det nu bara länsstyrelsens jurister tar mod till sig och fattar beslut i de två överklagningsärendena. För då utverkar nog MBN även ett tredje lovföreläggande som Özzen med hjälp av sin syster kan överklaga om de vill. Under tiden kan Skatteverket på grundval av de uppgifter som Özzen och hans syster måste lämna in till MBN om de tre första svartbyggena, måttsatta ritningar mm, lugnt forsätta sin skattebrottsutredning.

Och så har vi förstås det som verkar oroa dig och hannes.muller mest av allt - d v s den hotande korruptionsskandalen. Är du här i tråden för familjen Nujens eller för någon regionpolitikers räkning?
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-09 kl. 17:16.
Citera
2020-02-09, 16:47
Medlem
Citat:

Men det kan ju vara så att det inte finns något konkret att gå på och därför händer det ingenting? Den summa som verkligen betalades ut till Akilov var kanske inte stor nog för att någon vidare åtgärd ska tas. Hur som helst tragiskt för som alla kan se är det mycket som inte stämmer.
Den konstaterade summan är drygt 85.000 kr, i o m att det blivit offentligt så kommer jag och antagligen fler att betrakta det som ett fribelopp om Nujens slipper påföljd.
Citera
2020-02-09, 16:58
Medlem
Citat:
Den konstaterade summan är drygt 85.000 kr, i o m att det blivit offentligt så kommer jag och antagligen fler att betrakta det som ett fribelopp om Nujens slipper påföljd.

Men tänk då på att 2x10 000 kr av dessa troligen avser material och att den resterande summan eventuellt kan ha fördelats på två personer.
Citera
2020-02-09, 17:18
Medlem
Citat:

Det är nog många som ser det så. Men frågan är ännu fri varför Nujens inte hålls som ansvarig.
Citera
2020-02-09, 17:18
Medlem
Citat:

Vad är det myckna som inte stämmer? Nujens hålls visst ansvarig - annars hade hanväl inte behövt underteckna överklagandena till länsstyrelsen. Vad tror du att du uppnår med ditt spammande? Du bara fortsätter med ditt svammel fast du får mycket konkreta svar på dina falska påståenden.
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-09 kl. 17:42.
Citera
2020-02-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Men tänk då på att 2x10 000 kr av dessa troligen avser material och att den resterande summan eventuellt kan ha fördelats på två personer.
Betänk även att den verkliga summan kan vara mångdubbelt större, en grundlig revision skulle kunna ge svaret men skattemyndigheten har såvitt framkommit inte lust att utreda saken. Varför???
Citera
2020-02-09, 17:32
Medlem
Citat:
Akilov verkar haft mer pengar att röra sig med än de flesta:

Akilov kom till Sverige 2014 och har förbrukat minst 371.000 kr, enligt finansiell utredning som gjorts av polisen (faksimil), det har dessutom genomförts en uppskattning som visar att Akilov torde haft ytterligare pengar att röra sig med.

”Kontanta uttag som Akilov gör via bankomat uppgår till 197 000 kronor. Akilov har dessförinnan skickat han stora summor pengar utomlands – oklart till vad. Totalt rör det sig om 174 000 kronor, varav 65 000 sägs gå till hans familj. Men de övriga nästan 110 000, som skickas till Uzbekistan, Turkiet, Ryssland, är det mer oklarheter med.”
http://katerinamagasin.se/varfor-fick-den-terrormisstankte-akilov-85-000-av-ozz-nujens-familj/

Han torde haft ytterligare pengar att röra sig med. Att myndigheterna inte gått till botten med det här är märkligt. Ibland tror jag att det beror på att det fortfarande pågår utredningar, kanske utanför Sverige även. Men kanske foliet ska tas fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in