Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullandsjelp
Nyt fra Regionens Diarium. Gazeliigården/ Tingstäde Teater

Riktning Ut
Registreringsdatum 2019-12-16
MBN 2019/1696:28 Svar på fråga gällande tillsynsärende

Riktning Ut
MBN 2019/1696:29 Svar på frågor om tillsynsärende

Riktning In
MBN 2019/1696:30 Fråga gällande bygglov

Ikke 3, men 6 dokumenter lagde Regionen i Diariet om Gazeliigården mandag:

MBN 2019/1696:28-33
Svar på fråga gällande tillsynsärende
Svar på frågor om tillsynsärende
Fråga gällande bygglov (skickat till nämndordförande)
Fråga och svar gällande tillsynsärende
Fortsättning på svar gällande tillsynsärende
Avslutande del av svar på fråga om tillsynsärende

Regionen har ikke "skrivit föreläggande". Er det her argumenterne?
Citera
2019-12-18, 23:12
Medlem
Kan undra om dessa också ”jobbat” hos Nujens:

”Två män med kopplingar till Rakhmat Akilov och terrordådet på Drottninggatan i Stockholm 2017 har gripits.
IS-rekryteraren Abu Osama Noraki och IS-predikanten Abu Dovud är frihetsberövade i Syrien, rapporterar TV4 Nyheterna och tidningen ETC med hänvisning till Radio Free Europe/Radio Liberty.”

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12516635
Senast redigerad av viperstyle 2019-12-18 kl. 23:15.
Citera
2019-12-19, 01:16
Medlem
Senaste sändning i Berts Värld hade med lite om Özz, ca: 43 minuter in i sändningen.

https://www.youtube.com/watch?v=0UQ9gzO-LFk
Citera
2019-12-19, 05:46
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Senaste sändning i Berts Värld hade med lite om Özz, ca: 43 minuter in i sändningen.

https://www.youtube.com/watch?v=0UQ9gzO-LFk

Ca 29 min in är det.

”Den där turken...som hånar andra”
Citera
2019-12-19, 08:22
Bannlyst
Den råttan spenderat hela sin karriär med att hata mot Sverige och svensken. Parasiterat på vårt samhälle men också finansierat terror.

Hans händer är dränkta i svenskt blod.

I ett normalt land hade han suttit i en bur och blivit waterboardad 5 gånger om dagen.
Men fortfarande verkar han, fortfarande provocerar han svensken.
Senast redigerad av TerjeWendtCompello 2019-12-19 kl. 08:37.
Citera
2019-12-19, 13:08
Medlem
De två som är gripna har de befunnit sig på svenska mark, kanske Gotland?
Citera
2019-12-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
De två som är gripna har de befunnit sig på svenska mark, kanske Gotland?

Troligen inte. 2014/15 ska de anslutit till IS, ytterst tveksamt att de skulle åkt upp till Sverige en sväng efter att de åkt ned till kalifatet. Akilov har påverkats och getts råd via deras propaganda på nätet.

SvD hade en bra artikel 2018 om den tadzjikisk IS-cellen runt Akilov, där de två männen finns med i artikeln.

https://web.archive.org/web/20180228231114/https://www.svd.se/akilovs-dad-planerades-av-is-cell--har-ar-deras-riktiga-namn

Vi vet dock inte vilka landsmän som Akilov jobbade tillsammans med när Nujenklanen utnyttjade svart och billig arbetskraft. Av någon obegriplig anledning har Nujenklanen ej fått några som helst frågor från utredarna som utrett Akilovs terrordåd, enligt Özz Nujen.
Citera
2019-12-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Vi vet dock inte vilka landsmän som Akilov jobbade tillsammans med när Nujenklanen utnyttjade svart och billig arbetskraft. Av någon obegriplig anledning har Nujenklanen ej fått några som helst frågor från utredarna som utrett Akilovs terrordåd, enligt Özz Nujen.

Akilov kanske var mellanhand och förde över pengar till dem. Kan det vara därför inte kontoutdragen visades.
Citera
2019-12-20, 01:04
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Akilov kanske var mellanhand och förde över pengar till dem. Kan det vara därför inte kontoutdragen visades.

Om du har hängt med i senaste debatten om samordningsnumren....så inser du att flera, minst 10.000 utlänningar, utan arbetstillstånd eller uppehållstillstånd befinner sig i Sverige, och jobbar under förhållanden som inget socialdemokratiskt eller kommunistiskt fackförbund någonsin skulle godkänna. Sånt jävla hyckleri.

Akilov hade samordningsnummer och kunde på det sättet få ett konto på Nordea. Och det avslöjade snuten snart efter Drottninggatan. Och de såg också att runt 85.000 kr betalats in av Özz Nujens syster och hennes mans gemensamma konto. Detta är obestridligt. Det står i FUP:en.

Men det gäller då en av Özz bolag ägd kåk, han är byggherre och ytterst ansvarig. Att skylla på svågern hjälper inte. Men det fattar inte Özz.

Det finns så mycket mer i denna tråd.....jag orkar just nu inte förtälja alla.

Sammanfattning: Nujen-klanen har gjort sig skyldiga till flera brott vid byggnationer och uthyrning för minst 3 fastigheter i Tingstäde på Gotland, Sverige. De har anlitad svart arbetskraft, de har inte följt svenska arbetarskyddsregler, de har på det sättet också åsidosatt svensk lag och svenska skatteregler.

Vad är som känt i dagsläget så har de inte påförts några sanktionsavgifter eller andra påföljder för sina brottsliga verksamheter. Media mörkar såklart.

Det ligger ett hårt tryck på Region Gotland att agera, något de själva vet efter att ha läst här. Plus några på Gotlands lokalmedia som ännu inte vågat öppna näbben i risk för att förlora jobbet.

Detta gräv (denna tråd) gör Janne Josefsson mäkta imponerad, tro mig.
Citera
2019-12-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Özz kan mycket väl ha ljugit om att ingen i klanen blivit utfrågad angående Akilov och terrordådet.

Vi vet nu att han ljög i en artikel i Gotlandstidningarna där han påstod att ombyggnaden av Gazeligården till teater var i stort sett klar. Enligt byggnämndens ordförande har ingen ombyggnad skett av Gazeligården.

Så lögner är inte främmande för komikern...
Citera
2019-12-20, 10:25
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Özz kan mycket väl ha ljugit om att ingen i klanen blivit utfrågad angående Akilov och terrordådet.

Vi vet nu att han ljög i en artikel i Gotlandstidningarna där han påstod att ombyggnaden av Gazeligården till teater var i stort sett klar. Enligt byggnämndens ordförande har ingen ombyggnad skett av Gazeligården.

Så lögner är inte främmande för komikern...
Sant. Jag tror inte att han ens märker när han ljuger i de flesta fall. Sanningen, som han uppfattar den, är det som han i stunden bedömer mest gynna honom.
Citera
2019-12-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn

Det finns så mycket mer i denna tråd.....jag orkar just nu inte förtälja alla.

Ja hej. Du har ju hört till dem som varit skrivit saker fientliga mot mig och mitt deltagande i tråden. Det där bryr jag mig inte om längre men jag skulle vilja fråga dig om ett par saker.

Jag har haft en del telefonsamtal med tjänstemän på regionen i somras och där fick jag vad jag tycker (och jag tror även du) en viss mycket intressant upplysning och andra mindre. Skall jag berätta om dessa här i tråden.

Den 3 augusti genomförde jag en enmansdemonstration (vilket jag berättat för Janouch om kortfattat i ett tillägg som inte alls var avsett att publiceras) vilken filmades av SOS-Gute när piketen grep in. Detta kom aldrig med i programmet (ett stort antiklimax för det utmynnade i ett trevligt samtal mellan mig och piketens kommisarie där han avslutade med att han tyckte det jag gjorde var bra medan Nujjen stod inne på restaurangen och gnisslade tänder :-)). Jag tycker det vore intressant att beskriva den här händelsen här i tråden (andra till efterföljd). Tycker du jag skall göra det?

Två enkla och raka frågor. Du behöver inte ens motivera dina ja´n eller nej.

Andra får gärna skriva hur de tycker jag skall göra. Bråk vill jag inte ha! Helt meningslöst och kontraproduktivt tycker jag sådana är.

(Jag har även en fråga till signaturen "enne". Du rapporterade om klotter i Tingstäde. Finns det fortfarande kvar eller blev det snabbt bortvättat? Med hjärtat tycker jag själv en sak men med förståndet en annan. :-) Men hur har det gått?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in