Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jo, Erik Blix, är väl en av få på SR som inte är extremt räddhågsen. Ledningen på SR vet nog att EB är lite av ett riskprojekt att ha på lönelistan även om det är under täckmanteln satir.

Det här är kanske en diskussion att föras i forumet MoJ, men vill ändå hävda att EB nog sitter mycket säker i SR-sadeln.
Jag skulle vilja se den producent som skulle våga ta EB i örat. Så mycket Nordkorea är det knappast ens på SR.

-Ride on Erik Blix, ride on..
Citera
2018-05-06, 14:12
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Skall vi föreslå "Angry Foreigner" till MSM och kultureliten?

Apropå naturliga arvtagare till de två referens-kulturkurdernas plats i propagandamaskinen.

Tyvärr finns många alternativ att plocka in nya! Se speciellt upp för exempelvis
Rashid Musa och Fatemeh Khavari samt bered er på mycket mer av Behrang Miri och Abdirisak Waberi, eventuellt en stark comeback av Yasri Khan eller Mehmet Kaplan!!
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2018-05-06 kl. 14:14.
Citera
2018-05-06, 14:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Kan EB's status på SR ha att göra med att hans farbror är Hans Blix?

Snarare 35 år i korridorerna som ger status. Är en sk institution i radiohuset.
Citera
2018-05-06, 14:26
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Snarare 35 år i korridorerna som ger status. Är en sk institution i radiohuset.

Tål att upprepas för eventuellt nytillkomna i tråden - njut!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=6943633
Citera
2018-05-06, 14:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Tål att upprepas för eventuellt nytillkomna i tråden - njut!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=6943633

Vad?
Citera
2018-05-06, 14:33
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Vad?

Lyssna 01:50 in i Public Service på slutpläderingen i Akilovrättegången...
Citera
2018-05-06, 14:49
Medlem
Citat:
Kan EB's status på SR ha att göra med att hans farbror är Hans Blix?

Säkert är det inte utan viss betydelse.
Jag droppade f ö lite tankar kring det i mitt inlägg #5417
Citera
2018-05-06, 14:52
Medlem
Citat:
Vad?

Detta=> https://sverigesradio.se/publicservice
Lyssna på "Senaste"!
Där slängs både Özz Nujen och svåger Rickard Damm under bussen.
Nu väntar vi bara på tungt lastade långtradare i kolonn. För fortsatt massakrerande..
Citera
2018-05-06, 14:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Detta=> https://sverigesradio.se/publicservice
Lyssna på "Senaste"!
Där slängs både Özz Nujen och svåger Rickard Damm under bussen.
Nu väntar vi bara på tungt lastade långtradare i kolonn. För fortsatt massakrerande..

Ja jo, har hört det där. Undrade mest varför jag skulle lyssna på det när jag förklarat varför Erik B har sådan respekt på SR.
Senast redigerad av Dofterna 2018-05-06 kl. 15:04.
Citera
2018-05-06, 15:18
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Men du har nog fattat den här situationen lite bakvänt. Dessa människor är "sk papperslösa" de har alltså inga pass, det är det som är grejen. Passen har de ju kastat sen länge för att registrera sig som papperslösa på Migrationsverket, och söka asyl. Och därmed få ett sk samordningsnummer, ett för varje asylant. Dvs ett slags tillfälligt personnummer som de använder för att öppna bankkonto. Men sedan ifall de skulle nu få avslag och bli utvisade, samordningsnumret blir inaktivt. Och de kan inte använda bankkontot längre, typ...

Men dessa bankkonton kan naturligtvis användas för all möjlig kriminell aktivitet, plus förstås att de kan tvätta pengar med dem. Dessa bankkonton är ju egentligen bara avsedda för att Migrationsverket ska kunna sätta in försörjningsstödet på, dvs socialbidraget. Och tänkt att fungera för dagliga småkostnader osv

”Papperslös” är, av förståeliga skäl, ett ord som i hög utsträckning missuppfattas. En papperslös person är en person befinner sig i landet illegalt. Det har inget att göra med avsaknad av id-handlingar.
Citera
2018-05-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Hans nästa krönika kommer på onsdag den 9 maj. Det finns ingen krönika av honom som hoppats över. Den kommer varannan vecka och på onsdagar. Först därefter vet vi om Expressen gjort något åt hans krönikor!
Mitt tips är att han inte kommer att försöka skriva om något annat än attacken på honom, utan försöka en sista Ardenneroffensiv genom att slänga skit på Janne Josefsson, Jimmie Åkesson och vita medelålders män i allmänhet.

Vad han ska hänga upp det hela på är svårt att säga, men han kommer veva åt alla håll. Som sagt, en dåres försvarstal.

Den kurdiske komikerns sista skri!
Citera
2018-05-06, 16:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Apropå naturliga arvtagare till de två referens-kulturkurdernas plats i propagandamaskinen.

Tyvärr finns många alternativ att plocka in nya! Se speciellt upp för exempelvis
Rashid Musa och Fatemeh Khavari samt bered er på mycket mer av Behrang Miri och Abdirisak Waberi, eventuellt en stark comeback av Yasri Khan eller Mehmet Kaplan!!

Idag så kommer flera av ovanstående att fungera som valarbetare för SD.

Jag tror att folk, vanligt folk, har fått nog av dessa "referens-immigranter".

Media och godhetspolitiker gör ju sitt bästa för att marknadsföra Fatemeh Khavari. Jag tror att det mer retar upp den hårt arbetande skattebetalaren då Khavari enbart ställer krav på Sverige och Svenskarna.

Özz har gjort det svårare för godhetsknarkarna att få fram en efterträdare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in