2020-02-07, 13:03
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej, förbud mot att äta via att tvinga någon annan att äta mot sin vilja.
Det är redan förbjudet att tvinga folk att göra saker mot sin vilja.

Citat:
Det går utmärkt både äta ( och bli mätt) samt att runka ( och bli tillfredställd) utan att behöva köpa någon annans mat- eller sexlust.
Ja, men det är inte förbjudet att betala för att bli matad, däremot förbjudet att betala för att bli avrunkad.

Men enligt din liknelse så borde båda vara förbjudna.

Citat:
Liknelsen var som sagt helt och hållet din egen. Så snacka för dig själv.
Det var du som påstod att "grundläggande drifter" ska vara förbjudna att handla med.
Citera
2020-02-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Det var du som påstod att "grundläggande drifter" ska vara förbjudna att handla med.

Det skrev jag ingenstans eller har någonsin menat.
jag anser att sexköp ska vara förbjudet, precis som jag anser att tvång, hot, våld etc ska vara förbjduet,
I min värld är sexköp en form av utnyttjande som skadar stora mängder människor i världen. Men sex är nu inte alla grundläggande drifter. Och jag anser inte att säljande behöver förbjudas.
Citera
2020-02-07, 14:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det skrev jag ingenstans eller har någonsin menat.
jag anser att sexköp ska vara förbjudet, precis som jag anser att tvång, hot, våld etc ska vara förbjduet,
I min värld är sexköp en form av utnyttjande som skadar stora mängder människor i världen. Men sex är nu inte alla grundläggande drifter. Och jag anser inte att säljande behöver förbjudas.

Sexköp är utnyttjande ja. Kvinnor som utnyttjar mäns medfödda biologiska drifter för att komma åt deras pengar/resurser. Detta har kvinnor ägnat sig åt sedan tidernas begynnelse (världens äldsta yrke). Man kan tycka att det är omoraliskt men så länge männen går med på det tycker jag ingen ska lägga sig i.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-02-07 kl. 14:42.
Citera
2020-02-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Absolut, allt med feminismen går ut på att marginalisera män och ta ifrån dem all makt.
Ett nollsummetänk där man inbillar sig att kvinnor då tar över makten, men vad de missar är att om de saknar kompetensen blir lösningen aldrig hållbar ändå, utan dyker och sjunker som en sten. Vi har sett det så många gånger nu och första gången exemplet blev extremt tydligt var rörelsen Kvinnor kan, som gick i konkurs mindre än ett år efter att stödpengarna tog slut och då hade de redan dragit på sig miljonskulder.

Finns många exempel på mentors grupper som är extremt dysfunktionella. Och där ingenting blir gjort. Har hört skräcexempel från kvinnor skälva.

De finns värre exempel. som dessutom kostat samhället stora summor. Tillexempel Isabella Löwengrip som drev Blond Capital med dotterbolag. Bara kvinnor och verksamheten beskrivs som en huggsexa utan dess like. delar av verksamheten är försatt i konkurs.

Det är väl känt att desto mer kvinnor de finns på en arbetsplats desto mer arbetsmiljö problem finns de.

Män till skillnad från kvinnor startar innovativa företag i grupp och har roligt. Och rena mans miljöer verkar fungera utmärker. Behövs kvinnor i näringslivet? Tveksamt när Wallenbergs investor fullständigt domineras av män och samtidigt är de bästa investment bolaget på börsen osv.

De är ju inte en slump att kvinnor flyr in i mansgrupper så fort som får changsen.
Senast redigerad av Ki 2020-02-07 kl. 17:54.
Citera
2020-02-07, 17:42
Medlem
Citat:
Läser du ens vad du själv skriver?
Jag har förstått du förmodligen har dyslexi men du skriver också helt förvirrat bitvis.

Städa ens egen eller någon annans toalett är överhuvudtaget inte jämförbart med att ha sex.
Så frågan blir bara absurd.

Sex är ett grundläggande mänsklig drift, och starkt kopplad till fysisk integritet och självbild.

Bevisen för att människor just INTEbetraktar sex som nån handelsvara ( när det kommer till deras egna underliv och personliga sexuella integritet) är alldeles uppenbara, eftersom där finns studier gjorda över hur många som ens kan tänka sig sälja sex. De är extremt fåtaliga, något fler män än kvinnor.
Och jävligt mindre till antalet än de som kan tänka sig städa en toalett, ok?

Ja, de är ju inte dina positiva personliga egenskaper som skälet till att jag diskuterar med dej. De är bara för att du är representativ för din politiska falang. Som vanligt är resonemangen ideologist drivna och i sak ihåliga. Och inte mist starkt präglade av relativism.

Men de är ju glädjande att du åtminstone slutat dra paralleller till trafficking, pedofeli, våldtäkt av ner drogade barn.. När du ska förklara varför de fel att sex och pengar byter ägare

Ok, posta den undersökning. Detta är ju bara din sexual moral. Du vet inget om hur många som heller skulle suga kuk än att tvätta avföring av gamlingar eller skura toaletter.

Din inställning till sex och sexualitet är din personliga. Du måste ju rimligtvis förstå de? Du har ingen aning om hur den bråkdel av kvinnor som väljer att sälja sex upplever den sexuella aktivitet. Dina påstående är förmodligen ett utslag av din sexualmoral och ett starkt ideologisk motstånd emot att sex och pengar byter ägare.

Du skulle antagligen inte va med på en legalisering även om de skulle förbättra livet för kvinnor som säljer sex? Se de som en hypotetisk fråga. Jag vet till och med kvinnor hatar de många kvinnor som säljer sex och som säger att som trivs med de.

Citat:
Det var du som gjorde liknelsen sexlust med matlust.

Att ha sex , fast man inte är sexuellt intresserad är väl då att likna vid att äta fast man inte vill äta.

och att äta fast man inte vill äta, bli matad fast man itne vill bli matad, är närmast motsvarighet till tvångsmatning.

Visst du kan ju tvinga dig själv men är likförbannat tvångsmatning.
Och att vara den som sitter mitt emot och är den som VILL, och matar, att någon annan ska tvångsmatas mot sin matlust, är ju rätt exakt lika vedervärdigt beteende mot andra som sexköp är.

De är som sagt helt oproblematiskt om en person skulle ha en fetish för att mata mätta människor också. Helt oberoende av om dom upplevt obehag. Förutsatta att dom dom frivilligt gått med på att bli matade. Samma sak är de sex. Ingen skillnad alls. Båda delar är borde va fullständigt acsptabelt.

De andra är att du hävdar att bli matat utan att va hungrig är lika med tvångsmatning. Detta är en form av relativiserande som är vanlig inom dina kretsar. Jag antar att de i förlängningen betyder att sex utan att man gilla de är de sammas sak som våldtäkt

Och man bör väll inte förvånas då de finns personer som hävdar att verbala trakasserier är sammas sak som våldtekt (Jag dom finns!). De följer naturligtvis samma barnsliga princip. Och personer med din inställning är direkt skadliga.
Senast redigerad av Ki 2020-02-07 kl. 18:21.
Citera
2020-02-08, 16:25
Medlem
Jag skulle inte bli förvånad om den lagen snart försvinner. Det finns trots allt politiker som luftat åsikten att lagen bör tas bort, Amnesty vill det också. Överhuvud taget känns det som att den vänster som drev på för att införa lagen inte har samma medvind/klös som de hade för 20-25 år den. Då var det Attac, och stenkastning mot Bush, mm, som samlade stora folkskaror. Så är det inte längre.
Citera
2020-02-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Tjejens känslor = tjejens självupplevda rätt att vägra mannen sex SAMTIDIGT som hon kräver att han stannar kvar och inte har sex med någon annan. Accepterar han inte detta så "skiter han fullständigt i hennes känslor" (glöm inte, kvinnors känslor är det viktigaste på denna jord). Men ledsen, det fungerar inte så. Det är bara att välja. Ni kan inte ha både och.

Att detta ens är en diskussion.
Varför skriver du det här till mig? Jag har inte skrivit något om att kräva att män stannar i relationer de inte trivs i.
Citat:
Och frågan är varför så många kvinnor är tillsammans med män de vägrar ha sex med. Varför är tanken på att suga av din man varje dag så fruktansvärt hemsk? Älskar du inte din man?

Kan det vara så att kvinnor egentligen inte alls är särskilt intresserade av sex utan bara tycker det är bekvämt att ha en man i huset som fixar, lagar, och står för (minst) hälften av kostnaderna? Man börjar ju fundera....
Igen verkar du sortera in mannens sexuella behov i nåt sorts grundutbyte i relationer men de enda kvinnliga behov som finns med i din kalkyl är praktiska/ekonomiska vilket gör sex till kvinnans bidrag i relationen och hennes sexuella/känslomässiga behov existerar inte ens i kalkylen. Tror faktiskt prostitution kan vara mindre tärande för kvinnor än att ställa upp på sex utan sexuella känslor i kärlekslösa relationer.

Citat:
Kvinnan kan vägra ha sex hur mycket hon vill men då får hon också räkna med att mannen kanske söker sex på annat håll/köper sex/lämnar henne. Hur det kan vara så svårt att begripa övergår mitt förstånd.
Igen, var har jag skrivit att jag inte förstår om en man vill lämna en relation som han inte trivs med?
Citera
2020-02-09, 11:50
Medlem
Flickpojkens avatar
Haha, feministerna resonemang i tråden skrattretande!
Senast redigerad av Flickpojken 2020-02-09 kl. 11:57.
Citera
2020-02-09, 12:07
Medlem
Av en händelse fanns en artikel i GP om prostitution i dag 09/02. Som en bekant skickade till mej.

https://www.gp.se/debatt/den-svenska-sexköpslagen-skördar-kvinnoliv-1.23609853

Citat:
"Vill vi att vår lagstiftning (Köpa är olagligt sälja är de inte) för sexköp ska skydda de mest utsatta behöver den utgå från mätbara positiva effekter. Några sådana finns inte idag. Sexhandeln har inte minskat. Ändå är många svenska feminister, med kvinnojourers paraplyorganisationer som Roks och Unizon i spetsen, odelat positiva till sexköpslagen."

Citat:
Tanken med sexköpslagen, det vill säga, kriminalisering av sexköp är också att den ska ha en normerande effekt. Samhället ska se ner på det som företeelse, och sådana som köper sex ska straffas både i rättssalen och i samhällets ögon.

Politiken som feminister i tråden står bakom är alltså verkningslös och inget annat än ideologiskt drivna moral lagar och signal politik. Med krönikörens ord:

Citat:
Vill vi att vår lagstiftning för sexköp ska skydda de mest utsatta behöver den utgå från mätbara positiva effekter. Några sådana finns inte idag. Sexhandeln har inte minskat. Ändå är många svenska feminister, med kvinnojourers paraplyorganisationer som Roks och Unizon i spetsen, odelat positiva till sexköpslagen

Citat:
"Sättet på vilket man riskerat deras liv, som att de var en förbrukningsvara som kan offras för alla andras bästa, är som taget ur en dystopisk fabel om ett hänsynslöst patriarkat."

Faktum är att feminister i Sverige inte bryr dej de missat om prostituerade. Bara sin bakvända feminism som gång på gång visar slå emot kvinnor.

Citat:
"Det är inte värdigt ett samhälle som säger sig aktivt arbeta för att minska utsattheten hos kvinnor i allmänhet, och sexarbetande kvinnor i synnerhet."

Eller?

Avslutningsvis:

Citat:
På ett sätt har sådana som förespråkar kriminalisering av sexköp rätt: sexarbete är ett resultat av ett ojämlikt samhälle. Men vi bekämpar inte ojämlikhet genom att sätta redan utsatta människor i en ännu mer utsatt situation.

De är naturligtvis fel att merparten av sexköp i Sverige skulle va ett resultat av en ojämlikt samhälle. De vet antagning hon också. Men i övrigt så är hon helt korrekt och saklig.
Senast redigerad av Ki 2020-02-09 kl. 12:22.
Citera
2020-02-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Av en händelse fanns en artikel i GP om prostitution i dag 09/02. Som en bekant skickade till mej.

https://www.gp.se/debatt/den-svenska-sexköpslagen-skördar-kvinnoliv-1.23609853

Politiken som feminister i tråden står bakom är alltså verkningslös och inget annat än ideologiskt drivna moral lagar och signal politik. Med krönikörens ord:

Faktum är att feminister i Sverige inte bryr dej de missat om prostituerade. Bara sin bakvända feminism som gång på gång visar slå emot kvinnor.

Eller?

Avslutningsvis:

De är naturligtvis fel att merparten av sexköp i Sverige skulle va ett resultat av en ojämlikt samhälle. De vet antagning hon också. Men i övrigt så är hon helt korrekt och saklig.

Denna artikel är ju rätt oförklarat inkonsekvent....

"Trots det fick han tillstånd från sina övervakare att uppsöka sexarbetare, som en uttalad strategi för att han skulle få “tillfredsställa sina sexuella behov”.

Om ett land har sexköpslag , hur kan då dess myndigheter uppmana någon att begå brott?

Felet som gjorts här är ju att en myndighet skickar en sexdömd man till sexsäljare med uppmaningen att begå brott.

Inte att Kanada har sexköpslag.

Idén att göra det fullt laglgit för nämnda man, att köpa sex, skulle på nått sätt minska hans hat och lust att döda kivnnor eller minimera hans praktiska möjligheter att göra just detta, är ju fan absurd.

prostituion har i alla tider dragit till sig våldsamma idioter..
Det är, och har alltid varit ett av världens mest våldsutsatta yrken.
Ingen lag gällande prostitution, har ändrat eller förhindrat detta att ske.
Senast redigerad av Merapi 2020-02-09 kl. 12:55.
Citera
2020-02-09, 16:15
Medlem
Citat:
Denna artikel är ju rätt oförklarat inkonsekvent....

"Trots det fick han tillstånd från sina övervakare att uppsöka sexarbetare, som en uttalad strategi för att han skulle få “tillfredsställa sina sexuella behov”.

Om ett land har sexköpslag , hur kan då dess myndigheter uppmana någon att begå brott?

Felet som gjorts här är ju att en myndighet skickar en sexdömd man till sexsäljare med uppmaningen att begå brott.

Inte att Kanada har sexköpslag.

Idén att göra det fullt laglgit för nämnda man, att köpa sex, skulle på nått sätt minska hans hat och lust att döda kivnnor eller minimera hans praktiska möjligheter att göra just detta, är ju fan absurd.

prostituion har i alla tider dragit till sig våldsamma idioter..
Det är, och har alltid varit ett av världens mest våldsutsatta yrken.
Ingen lag gällande prostitution, har ändrat eller förhindrat detta att ske.

För en gång skull är du hyfsat konsekvent. Då de stämmer att de inledande exemplet är apart. Men i övrigt finns de ju en del i artikeln som du borde mottaglig för.
Citera
2020-02-09, 16:50
Medlem
Jag är inte feminist vad jag vet, men jag har en annan synvinkel på detta med att köpa och sälja sex. Men om det tillför något då jag inte är feminist låter jag vara osagt.

För mig personligen, så är sex något som bör avnjutas av två eller flera personer enbart för att man själv vill och har lust att ha sex, utan att några pengar eller andra fördelar är inblandade.
Man skulle kunna säga lust mot lust, i stället för sex mot pengar.

Jag saknar dessvärre rationella argument, men så tänker och tycker jag.
Ifall man behöver erbjuda något för att få sex, så är jag tveksam till om den som säljer gör det enbart för att det är njutning för den personen också, i så fall behövs ju inte några pengar om man drivs av enbart ren och skär lust?
För mig så känns risken för eventuellt utnyttjande som minimal om man inte betalar något för sex, då borde bara den som verkligen vill ha sex faktiskt ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in