2020-02-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja du, du kanske ska berätta vad som är skillnaden mellan :
-Ha sex med någon man vet inte vill ha sex med en.
och

I min värld är detta exakt samma beteende.

Och återigen det är alltså sexköparens beteende och tänkesätt som verifierar just detta beteende som samhället i dag (det svenska) har gjort 1) olagligt 2) försöker motarbeta via normförändringar (där signalerna lagar sänder ut, ingår)
Det är du som är för lågbegåvad för att förstå att en kvinna som säljer sex för pengar VILL ligga med männen.
Citera
2020-02-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
En av dom få vettiga inläggen i hela den här svettiga tråden.
Härligt att veta att det finns vettigt folk kvar och inte bara hatamänfeminist/hatakvinnorincel...

Ingen har rätt till någon annans kropp, men vill en kvinna sälja den så är det hennes rätt.
Vad två vuxna mäniskor gör tillsammans så länge dom inte skadar någon annan ska alla andra skita i.

och...det ÄR alltså full lagligt sälja sex i Sverige idag. INGEN feminism vill göra detta olagligt.

Det är däremot inte lagligt ha sex med någon som inte uppvisar motsvarande sexuell vilja.
dvs allt tvång, hot, sexuellt våld, tjat, manipulerande, utnyttjande..samt köp är inte OK enligt lag och samhällsmoral.
Citera
2020-02-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du är inte särskilt van med långa relationer va?
Om inte hon vill suga, kanske jag får hitta en annan som vill?
Eller ska hon ha ensamrätt till min penis?

Hållbart for ut genom fönstret när feminismen stängde dörren över männen.
Betänk också abort, vilka som initierar skilsmässor etc. Om män kollektivt ville kontrollera kvinnors fittor på samma vis, förstå vilket ramaskri det skulle bli.
Citera
2020-02-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Det är du som är för lågbegåvad för att förstå att en kvinna som säljer sex för pengar VILL ligga med männen.

Nej de tär du/ ni som är för lågbegåvade att fatta att sexuell vilja är just...sexuell vilja.

Om du som man tvingas vända upp röven för att få mat denna vecka, så betyder detta alltså inte att du VILL ....

Svårt, eller hur?
Citera
2020-02-06, 17:00
Medlem
Citat:
och...det ÄR alltså full lagligt sälja sex i Sverige idag. INGEN feminism vill göra detta olagligt.

Det är däremot inte lagligt ha sex med någon som inte uppvisar motsvarande sexuell vilja.
dvs allt tvång, hot, sexuellt våld, tjat, manipulerande, utnyttjande..samt köp är inte OK enligt lag och samhällsmoral.
Om det vore illegalt att manipulera motparten med sex skulle varenda sexuellt attraktiv kvinna i Sverige sitta inlåst. Du måste vara lesbisk eller asexuell.
Citera
2020-02-06, 17:02
Medlem
Citat:
Nej de tär du/ ni som är för lågbegåvade att fatta att sexuell vilja är just...sexuell vilja.

Om du som man tvingas vända upp röven för att få mat denna vecka, så betyder detta alltså inte att du VILL ....

Svårt, eller hur?
Ja dina liknelser och metaforer för att tala för din sak blir svårare och svårare att förstå. Du tror säkert att det ger dig en begåvad aura, vi andra gör det inte.
Citera
2020-02-06, 17:57
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ingen? "INGEN feminism"?

Jaha.
Citera
2020-02-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ja du, du kanske ska berätta vad som är skillnaden mellan :
och

I min värld är detta exakt samma beteende.

Och återigen det är alltså sexköparens beteende och tänkesätt som verifierar just detta beteende som samhället i dag (det svenska) har gjort 1) olagligt 2) försöker motarbeta via normförändringar (där signalerna lagar sänder ut, ingår)

De spelar naturligtvis ingen roll om den som köper sex vet att den han ligger med upplever obehag eller om man inte vet att hon inte gör de. I de senare fallet finns de chans att hon inte upplevt obehag medans i de i de förra inte gör de.

Du har fortfarande inte förklarat varför de viktigt att motverka att pengar och sex byter ägare (vilket lagstiftningen syftar till).

Eller varför de skulle va ok betala någon för att skurar ens egna eller ofentliga toaletter vilket den personen upplever starkt obehag av göra. Samtidigt de inte är ok att betala någon för frivillig sex trots att denna upplever ett obehag under sexakten. I båda fallen är naturligtvis pengarna incitamentet för den myndiga person som utför tjänsten.

Vad är skillanden?

Du bekräftar alltså att de moralism och signalpolitik. Du skulle förmodligen va i mot en legalisering av prostitution även om de skulle motverka lidande ibland prostituerade. De brukar ju va vänstern hållning när de kommer till deras signalpolitik och deras morallagar.
Senast redigerad av Ki 2020-02-06 kl. 20:51.
Citera
2020-02-06, 21:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det är ungefär som att ha en vän som man känner behov av att ha lite avstånd pga något i relationen som inte är bra. Är det verkligen en hysteriskt löjlig idé? Bara för att man har en viss typ av relation betyder ju inte att känslorna alltid ser likadana ut, tycker snarare det är en hysteriskt löjlig idé att det skulle vara så. Ibland vill min son inte längre leka med av sina vänner därför att något har utspelat sig mellan dom som gjort att han tappat lusten att leka och hellre gör något annat. MEN HERREGUD, en KOMPIS som inte alltid vill LEKA, lol!!

Det här är inte värt ett svar utöver det här svaret.

Det jag svarade på var att det minsta man kan begära av en tjej är att hon suger av sin kille varje dag för att hålla honom sexuellt nöjd. Att skita fullständigt i tjejens känslor är en förutsättning för att tycka nånting sånt. DET var vad jag svarade på. Nu säger du att jag blivit otroligt provocerad av något annat du skrivit som jag inte ens svarat på eller tagit upp.

Tjejens känslor = tjejens självupplevda rätt att vägra mannen sex SAMTIDIGT som hon kräver att han stannar kvar och inte har sex med någon annan. Accepterar han inte detta så "skiter han fullständigt i hennes känslor" (glöm inte, kvinnors känslor är det viktigaste på denna jord). Men ledsen, det fungerar inte så. Det är bara att välja. Ni kan inte ha både och.

Att detta ens är en diskussion.

Och frågan är varför så många kvinnor är tillsammans med män de vägrar ha sex med. Varför är tanken på att suga av din man varje dag så fruktansvärt hemsk? Älskar du inte din man?

Kan det vara så att kvinnor egentligen inte alls är särskilt intresserade av sex utan bara tycker det är bekvämt att ha en man i huset som fixar, lagar, och står för (minst) hälften av kostnaderna? Man börjar ju fundera....

Kvinnan kan vägra ha sex hur mycket hon vill men då får hon också räkna med att mannen kanske söker sex på annat håll/köper sex/lämnar henne. Hur det kan vara så svårt att begripa övergår mitt förstånd.
Citera
2020-02-06, 21:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Svårt, eller hur?

Den senaste tjejen jag träffade tjänade minst 500 euro under den dagen. Och lika nästan alla andra dagar hon jobbar. Har inte hon råd med mat, då får hon nog ta och se över sina shoppingvanor...

Haha, du är så jävla verklighetsfrånvänd så det finns inte.

Citat:

Det där hjärndöda argumentet har vi redan krossat 250 ggr i den här tråden. Kriminaliserar du sexköp så försämrar du kvinnors möjligheter att sälja sex, det fattar vilken idiot som helst. Av den anledningen är samtliga prostituerade kvinnor kraftigt negativt inställda till den lagen, samt föraktar människor som vill ha den. T ex dig
Citera
2020-02-06, 22:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Glömde montera ned den här skiten

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Inte alls, jag postade artiklar från olika tyska och engelska/amerikanska medier.

Propaganda. Inget att tro på.

Citat:
Ja det stämmer, du har förklarat din teori kring detta, som du motsäger längre ner.

Nej, bara för att alla inte kan gå i pension (även om många kan) så räcker pengarna de tjänar i Tyskland betydligt längre i Rumänien och Bulgarien än vad de gör i några andra länder. Därför åker rumänska och bulgariska till Tyskland istället för att hora i sina hemländer. Dessutom finns det knappt några män som har råd att köpa sex i dessa länder. Det finns desto fler sådana i Tyskland.

Tjejer från t ex Danmark har dock inget att vinna på att lämna hemlandet utan kan hora på hemmaplan istället, eftersom det finns gott om män som har råd att betala dem där.

Citat:
Jag läste att de flesta sexarbetare jobbar några månader åt gången så de hinner inte skaffa annat boende så de flesta bor på bordellen där det kostar 1000-2000 kr per dag att hyra rum.

Vilka stackare! Tvingas suga kuk 12 timmar om dagen och så räcker det ändå bara till lite brödsmulor eftersom boendet är så dyrt

Lol, hört talas om hotell? Hostel? Vandrarhem? Airbnb? Couchsurfing? Inte fan behöver man betala 2000 kr natten i Tyskland. Vilken otrolig tramspropaganda.

Citat:
Det var inte i jämförelse med gatuprostitution.

Och vilken annan prostitution än gatuprostitution existerar när bordeller är olagliga?

Citat:
Nej du har inget stort underlag.

Vad är ett stort underlag då? Hört talas om representativt urval?

Citat:
Vi kan alltså konstatera att de allra flesta troligen inte jobbar som prostituerade i Tyskland i 10 år, tjänar 400-500 euro om dagen för att sen pensionera sig hemma i Rumänien vid 30-35.

Vi kan konstatera att det är väldigt bra betalt för de tjejer som är snygga, vilket jag skulle uppskatta att i alla fall ca hälften av tjejerna på bordellerna är. Och vi kan konstatera att de pengar snygga rumänska tjejer tjänar i Tyskland räcker väldigt långt i Rumänien, varför de hellre åker till Tyskland och horar än stannar i Rumänien och horar.

Citat:
Nu gör ju kvinnor så mycket mer än föder barn och knullar.

Betalar du inte skatt?

Ja, nu pratade vi om att ge privatpersoner pengar eller hur? Nej, en kvinna kan inte göra annat av värde för mig än föda barn och knulla. Resten sköter jag själv.

Citat:
Jo jag vet, du drog väldigt stora växlar på det uttalandet. Feminism har fortfarande inget att göra med att män och kvinnor från höglöneländer parasiterar på människor från låglöneländer.

Feminismen går ut på att kvinnor ska få pengar från män utan att behöva erbjuda sex och mödraskap tillbaka.

Att som person från ett höglöneland köpa något av en person från ett låglöneland är inte att parasitera. Det är en fullständigt sjuk uppfattning.
Citera
2020-02-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
De spelar naturligtvis ingen roll om den som köper sex vet att den han ligger med upplever obehag eller om man inte vet att hon inte gör de. I de senare fallet finns de chans att hon inte upplevt obehag medans i de i de förra inte gör de.

Du har fortfarande inte förklarat varför de viktigt att motverka att pengar och sex byter ägare (vilket lagstiftningen syftar till).

Eller varför de skulle va ok betala någon för att skurar ens egna eller ofentliga toaletter vilket den personen upplever starkt obehag av göra. Samtidigt de inte är ok att betala någon för frivillig sex trots att denna upplever ett obehag under sexakten. I båda fallen är naturligtvis pengarna incitamentet för den myndiga person som utför tjänsten.

Vad är skillanden?

Du bekräftar alltså att de moralism och signalpolitik. Du skulle förmodligen va i mot en legalisering av prostitution även om de skulle motverka lidande ibland prostituerade. De brukar ju va vänstern hållning när de kommer till deras signalpolitik och deras morallagar.
Läser du ens vad du själv skriver?
Jag har förstått du förmodligen har dyslexi men du skriver också helt förvirrat bitvis.

Städa ens egen eller någon annans toalett är överhuvudtaget inte jämförbart med att ha sex.
Så frågan blir bara absurd.

Sex är ett grundläggande mänsklig drift, och starkt kopplad till fysisk integritet och självbild.

Bevisen för att människor just INTEbetraktar sex som nån handelsvara ( när det kommer till deras egna underliv och personliga sexuella integritet) är alldeles uppenbara, eftersom där finns studier gjorda över hur många som ens kan tänka sig sälja sex. De är extremt fåtaliga, något fler män än kvinnor.
Och jävligt mindre till antalet än de som kan tänka sig städa en toalett, ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in