2020-02-08, 21:40
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Det är en trådsanning, inte bekräftat.
Ja, självklart.
Citera
2020-02-08, 21:44
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherrinnan
Det skulle vara intressant att veta vilka fastigheter Lars ägde. Om det bara var Sursta 5-7 eller om han ägde flera fastigheter (förutom den han bodde i). Jag har även hört att fastigheten Sursta 22 (fastigheten i närheten av morden där nio personer är skrivna) såldes för några år sedan på exekutiv auktion hos Kronofogden. Det har säkert ingen som helst betydelse, jag nämner det bara för kännedom
Sursta 22 är intressant! Jag tror definitivt att den fastigheten kommer att nämnas i FUP om det hamnar där med dessa häktade killar.
Citera
2020-02-08, 21:44
Medlem
Citat:
Jag har letat efter info om försäljning och har stött på något märkligt på Booli:

Sursta 5-7 hus 250 kvm. tomt: ? såld: 20190514. pris: 14 milj. +16.9 % över pris, budg.

Sursta 5. hus 250+40 kvm tomt: 3000 kvm såld: 20190816. pris: 14 milj.

Det måste ju vara samma fastighet. Varför två försäljningar med ca: 2 månaders mellanrum. Har en avstyckning av marken gjorts? Är det därför numreringen är annorlunda. Är det skattetekniskt. Vilken försäljning stod BO för. Det här sätter myror i mitt huvud, någon som har något svar?

På Hemnet finns bara den första försäljningen. Kan ju vara en registreringsmiss, eller inte...

Enligt Eniro är Sursta 1:17 (5-7) på 135633 kvm. Finns en boende registrerad på adressen, men det kan vara gamla uppgifter.

BO1’s nuvarande fastighet, dvs BP, heter Sursta 1:16 är väldigt stor 68167 kvm. Han ägde i princip all skog bakom fastigheten.
Misstänker att det tidigare datumet är försäljningsdatumet (20190614 enligt Hemnet) och det senare datumet är tillträdesdagen för den nya ägaren.
Såg förresten att utgångspriset var 11 975 000 kr: Bra budgivning om man fick 14MSEK.
Senast redigerad av DajDiRaj 2020-02-08 kl. 21:52.
Citera
2020-02-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Riktigt klantigt och hemskt brott. Antingen har det spårat ut ordentligt från planen eller så har de ett iq väldigt lågt.
Tänker på deras anhöriga att de finner styrka. De hade väl inga barn?

Efter mycket anabola intag krymper hjärnan och därmed iquet.

Fruktansvärt brott hoppas dom får fast dom andra också.
Verkar planerat rätt bra. Lämna cyklarna och sen sticka i parets bil.
En avledningsmanöver gissar jag.
Citera
2020-02-08, 21:56
Medlem
Citat:
Jag har letat efter info om försäljning och har stött på något märkligt på Booli:

Sursta 5-7 hus 250 kvm. tomt: ? såld: 20190514. pris: 14 milj. +16.9 % över pris, budg.

Sursta 5. hus 250+40 kvm tomt: 3000 kvm såld: 20190816. pris: 14 milj.

Det måste ju vara samma fastighet. Varför två försäljningar med ca: 2 månaders mellanrum. Har en avstyckning av marken gjorts? Är det därför numreringen är annorlunda. Är det skattetekniskt. Vilken försäljning stod BO för. Det här sätter myror i mitt huvud, någon som har något svar?

På Hemnet finns bara den första försäljningen. Kan ju vara en registreringsmiss, eller inte...

Enligt Eniro är Sursta 1:17 (5-7) på 135633 kvm. Finns en boende registrerad på adressen, men det kan vara gamla uppgifter.

BO1’s nuvarande fastighet, dvs BP, heter Sursta 1:16 är väldigt stor 68167 kvm. Han ägde i princip all skog bakom fastigheten.

Har samma tankar, många frågetecken kring detta.
En 28-åring som bor där.
Citera
2020-02-08, 22:08
Medlem
Troligtvis fler än 2 GM inblandade.
2 personer på cykel + c.ö i jeepen, varför åkte inte alla i bilen?
Vilospår med cyklarna?

Sen det är sms;et från kvinnan, som det påstods ske under tvång.

Tror dom försökte pressa paret på pengar.
Eller det måste dom ha gjort.
Varför annars dra ut på det.
Citera
2020-02-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Om detta rykte är sant kan det mycket väl ha bäring på brottet.

Udda att man betalar hyra kontant 2020.
Var det svartarbetare han hyrde ut till?
Kan dessa skvallrat om att det fanns cash å hämta?
Citera
2020-02-08, 22:12
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
Misstänker att det tidigare datumet är försäljningsdatumet (20190614 enligt Hemnet) och det senare datumet är tillträdesdagen för den nya ägaren.
Såg förresten att utgångspriset var 11 975 000 kr: Bra budgivning om man fick 14MSEK.

Visst kan det vara så men då är det en error, varför anges tomten till 3000 kvm då den är på 135633 kvm. Det är en jävla skillnad. Sedan anges det som Sursta 5 (Det mindre huset nära vägen), och i andra som 5-7 (7 är den stora huvudbyggnaden).

Har det skett en andra försäljning UTAN mäklare så hamnar den inte på Hemnet.

Någon som har inloggning till Lantmäteriet och kan kolla?

Jag tänker att vi kanske är på fel spår, det handlar inte om rån eller pengar utan, osämja i samband med försäljningen. Löften om arrende som inte infriats etc.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-08 kl. 22:47.
Citera
2020-02-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Efter mycket anabola intag krymper hjärnan och därmed iquet.

Fruktansvärt brott hoppas dom får fast dom andra också.
Verkar planerat rätt bra. Lämna cyklarna och sen sticka i parets bil.
En avledningsmanöver gissar jag.

Misstänker du, eller spekulerar du om att det skulle
kunna vara fler gärningsmän inblandade än de två
häktade CÖ och VK?

Edit; ser nu vad du skrivit i inlägg #3057
angående ev fler personer inblandade
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-02-08 kl. 22:15.
Citera
2020-02-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Misstänker du, eller spekulerar du om att det skulle
kunna vara fler gärningsmän inblandade än de två
häktade CÖ och VK?

Edit; ser nu vad du skrivit i inlägg #3057
angående ev fler personer inblandade

Ja ang det jag skrev där borde flera vara inblandade.

Tror dom 2 som kom på cykel var dom som stack i parets bil.
C.ö och v.k kom i jeepen.
Alltså 2 på fri fot.
Citera
2020-02-08, 22:29
Medlem
Citat:
Visst kan det vara så men då är det en error, varför anges tomten till 3000 kvm då den är på 135633 kvm. Det är en jävla skillnad. Sedan anges det som Sursta 5 (Det mindre huset nära vägen), och i andra som 5-7 (7 är den stora huvudbyggnaden).

Någon som är reggad på Lantmäteriet?

Jag tänker att vi kanske är på fel spår, det handlar inte om rån eller pengar utan, osämja i samband med försäljningen. Löften om arrende som inte infriats etc.
Nja:
Hittade detta daterat 19 September 2019 då jag sökte på Sursta 5-7(har tyvärr ingen inloggning):
Googlefältet returnerade:
7 sep. 2019 - Fastigheten på adressen Sursta 5 i Vallentuna har bytt ägare.
Detta är väl själva jordbruksfastigheten.
Edit: Mittåt: Jordbruksfastigheten visade sig vara Sursta 7 & Sursta 5 är som du säger ett mindre hus.
Rimligtvis ingick alla hus i samma affär vid samma tidpunkt.
Sorry för snurret.....
https://www.atl.nu/fastighetsaffarer/nya-agare-till-gard-i-stockholm-14/
Senast redigerad av DajDiRaj 2020-02-08 kl. 22:37.
Citera
2020-02-08, 22:43
Medlem
Citat:

Någon som är reggad på Lantmäteriet?

Man behöver inte vara reggad på Lantmäteriet, skicka ett mail och fråga vem som äger fastigheten.
Dock får man inte ha så många frågor på en och samma gång, tror max 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in