Ja.
Man kan ju aldrig sluta att förvånas att någon som ska göra sådana brott, kan slänga fimpar eller prillor efter sig. Det är ju helt ofattbart nonchalant!
Och hur långt tänker man om man åker i en jeep om man ska utföra ett rån?
Vi får väl hoppas att det finns mycket spår!
Jag har också hört att däck har sina speciella avtryck. Det kan vara små skador, nedslitningar mm som kan avgöra att det är just de däcken som avsatt spåren om de är tillräckligt tydliga.
För att inte tala om skoavtryck!
Något har man iaf för att få dom häktade på sannolika i en månad.
Att ens bilar har använts är helt sjukt. Det är ju bara att promenera. Det är ju en fördel med att utföra brottet i närområdet att man kam promenera.
Det finns ju alla möjligheter att utföra detta brott (utan mord) utan att åka fast. Men vi ska inte klaga på att det i de allra flesta fall inte är intelligenstrusten som får för sig att utföra dessa brott. Även om det är hemskt det som skett får rättvisan ha sin gång.
Att ens bilar har använts är helt sjukt. Det är ju bara att promenera. Det är ju en fördel med att utföra brottet i närområdet att man kam promenera.
Det finns ju alla möjligheter att utföra detta brott (utan mord) utan att åka fast. Men vi ska inte klaga på att det i de allra flesta fall inte är intelligenstrusten som får för sig att utföra dessa brott. Även om det är hemskt det som skett får rättvisan ha sin gång.
Vi kan gissa att dom även har haft med sig sina mobiler. Någon skrev tidigare i tråden att dom hittades bla med hjälp av loggar från telemasterna.
Kan det vara så att man tuppar av pga syrebrist en stund innan man avlider?
I vilket fall som helst helt fruktansvärt. Fler fängelser bör byggas och livstid bör förbli livstid.
Med tanke på väderläget och att vägen är grus/lera. Så är det nog omöjligt att inte lämna fotspår. Så min teori är att de har funnit bägge, men fotspår i första hand.
Ser ni polisens handväska? Kan det var gips i den?
Aha, det fattade jag inte.
Tänkte på varför han bar på en hink. Tänkte i första han d på att de skulle kanske gräva upp något.
Bra att få lite tips från andra vad man kan läsa in i en bild!
Det är inte bara själva däcken man tittar på utan bredden mellan hjul osv. Polisen har spec på alla bilmärken och modeller att jämföra mot.
Jo, man förstår ju att en jeep inte har vilka däck som helst.
Vi har två stycken audi, och fast de inte är så olika i modell, så funkar inte däcken mellan bilarna. Och som du påpekar, kan förstås bredden mellan däcken vara av stor vikt.
Jag är inte alltid säker på att det är dumheten som avgör, utan det kan vara andra faktorer som inverkar.
Nu vet vi inte så mycket om just dessa två, men säkert är det inte ovanligt med personligheter där det finns "störningar" eller diagnoser sedan förut. Kanske användande av preparat, alltifrån narkotika till anabola kan påverka.
Det kan vara personligheter som är slarviga av sig till sin natur, som har övertro på sig själva. Impulsiva människor som inte "orkar" planera noga, utan agerar mer impulsivt. Som agerar känslomässigt och blir övertända av situationen osv. Som inte klarar av att planera. Risktagare. Som inte skräms eller skäms.
Vi får hoppas på att gärningsmännen har begått många fel och att man kan nita dom vid brottet.
Vi kan gissa att dom även har haft med sig sina mobiler. Någon skrev tidigare i tråden att dom hittades bla med hjälp av loggar från telemasterna.
Det var en skribent som har skrivit en del annat också, vilket får mig att tro att det handlade om rykten.
Vilket naturligtvis inte betyder att detta inte kan stämma.
Åker man med bil nära brottsplatsen, då kanske man också använder sin mobil alltför nära. Tillsammans också.Uppkopplingar I bilfart, vilket gör att man kan sluta sig till att de är i lag i samma bil.
Nu har jag svårt att lokalisera var markörerna är fästa på marken. Är det uppe vis parets bostad eller är det längre ner där grannen bor? Man kan se en liten ställning med tak i förgrunden. Det ser ut som en slags port in till gården? En öppning syns i staketet.
Samtidigt ser gräset inte uppkört av bilar. Det ser inte ut som att det ansluter till en väg?
Om man tittar på flygbilder från eniro/google kan man se att det finns mindre vägar runt fastigheterna 26-27. Man kan köra upp från stora vägen och förbi grannen på denna lilla väg för att sedan lätt köra ut på stora vägen igen utan att vända:
Man kan tänka sig att en bil har kört upp på denna väg, förbi 27 och sedan parkerat, vänta en bit längre fram på gärningsmännen, eller kört upp ända fram till bostaden.
Jag blir lite osäker på exakt hur man kommer upp till 26:an. men borde väl vara från denna väg?
Kanske den inte kördes på så flitigt att gräset blev nerkört?
Det där med bilmodeller kan vi nog vara säkra på att polisen har stenkoll på. Dom tar väl in experter som reder ut det i detalj så att man verkligen söker och arbetar med rätt modell.
Ja inte lär de ju ta hjälp härifrån i vart fall och tur är väl det..
Ja inte lär de ju ta hjälp härifrån i vart fall och tur är väl det..
Haha, nej det behöver vi inte oroa oss för.
Jag måste säga att jag har blivit mycket imponerad av hur noggrant och skickligt arbete som ligger bakom gripandet och fällandet bakom några fall som jag har följt.
Det finns människor som lägger ner extra mycket tankearbete och kollar upp saker intill närmast obegriplighet. Det krävs ett speciellt sinne för att orka gå till botten med vissa saker.
Ett sådant arbete som visade både att utredaren men också en person på ett företag (som alltså inte var utredare!) var mycket dedikerade i att lyckas lösa problemet var i fallet i ordet på Tova.
Där lyckades utredaren lista ut via foton att en jacka som Billy hade haft (och som var en av hans favoriter enligt vittnen) saknades. En person som sökte med hund, råkade lägga märke till att en tunna på gården var torr på ena sidan trots att det regnade och märkte att det fanns värme i tunnan. Mycket uppmärksamt!
Vid silning av materialet fann man en knapp i metall. Ett mycket idoga arbete låg bakom att lyckas hitta märke på jackan, vilken kollektion, och på vilken jacka just exakt dessa knappar hade fästs. Till slut lyckades man hitta producenten och slå fast att detta var just från en sådan jacka som Billy hade haft på sig strax före mordet. Och nu kunde han inte förklara var den tagit vägen...
En viktig del i indiciekedjan.
Bara detta arbete måste ha tagit mycket tid. En stor eloge även till fabrikanten och knappföretaget. Den sistnämnde jobbade mycket med att lyckas identifiera knappen (analyser av metallens komponenter ingick t om).
Jag tror att det finns fantastiska människor som lägger ner mycket möda för att de känner att deras jobb är inte bara spännande, men också för att det är så viktigt!
Låt oss hoppas på att det finns sådan personer som känner att de brinner för att hjälpa till att lösa detta hemska brott!
Jag tror inte att det finns en koppling där men jag har dålig koll hennes liv i Vallentuna. För mig är hon förknippad med Uppsala eller Stockholm city.
Men arbetsplatsen sa ju inte att hon var sjuk utan att hon "inte dök upp". Och att de hade försökt ringa henne.
Att hon SMSade sin tennis kompis och inte jobbet kan ju tyda på att det inte var hon som SMSade , visserligen kom helgen ochinte skulle jobba