Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-02-01, 19:58
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Klantskallen som tog en livlina på 3000
Ännu mera skrämmande att endast 52% av publiken visste rätt svar på den triviala frågan.

Haha, en geografi fråga också, du som kommer så långt norrut, så en sån här fråga kan vara lite knepigt säger Richard, Falun är väl inte så långt norrut
Citera
2020-02-01, 20:03
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Haha, en geografi fråga också, du som kommer så långt norrut, så en sån här fråga kan vara lite knepigt säger Richard, Falun är väl inte så långt norrut
Nej där blottade Rille sina egna usla geografikunskaper. Falun ligger ju på 1/3 avstånd från sydspets till nordspets i Sverige. Jag antar att Rille tillhör den typen av personer som säger att Dalarna ligger i Norrland när det ju i själva verket ligger i Svealand.
Citera
2020-02-02, 05:20
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Såhär står det på tv4play:
Citat:
Peter Alsiok, en 39-årig civilekonom boende i Falun, men kommer ursprungligen från en liten by mellan Gällivare och Luleå med endast tre invånare.
Kanske var det Richard menade.
Citera
2020-02-02, 11:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Klantskallen som tog en livlina på 3000
Ännu mera skrämmande att endast 52% av publiken visste rätt svar på den triviala frågan.

Förutom att den deltagaren var en riktig usel en så bevisar det också att publiken är meningslös att fråga. Är man osäker kan man aldrig lita på den.

Tanten var ju usel även hon, valde ju helt fel livlinor till fel frågor. Frågor med jättemycket text som är svåra att få ner är korkade att ringa på då det tar för lång tid att läsa.

I övrigt är det ju som vanligt lite väl lätt.
Citera
2020-02-07, 19:53
Moderator
Dr Kings avatar
Hur kan man inte känna till att Martin Luther var en protestantisk reformator
Citera
2020-02-07, 19:56
Medlem
Soterns avatar
Citat:

Ja, jag tyckte han var rätt duktig innan och så kör han på denna. Den enklaste frågan på hela kvällen.
Citera
2020-02-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, jag tyckte han var rätt duktig innan och så kör han på denna. Den enklaste frågan på hela kvällen.

Jag trodde nästan det var en kuggfråga. Att typ Luther var på 1400-talet men det var ju ren mellanstadiekunskap.
Citera
2020-02-08, 07:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Glöm inte "Jag är väldigt fotbollsintresserad" följt av att inte veta varifrån Forward kommer ifrån... Forward har trots allt varit i näst högsta serien ett gäng säsonger och har länge varit "andralaget" i Örebro. Dessutom två "områdeslag" från samma stad. Hans svägerska bodde väl i staden med om jag inte minns fel från hans samtal.

Att inte "vanligt folk" har koll på att Forward är Örebros andra-lag må vara hänt men om han nu är fotbollsintresserad...

Sedan var givetvis Luther-frågan en ren och skär pinsamhet från hans sida...

Det här programmet blir bara lättare och lättare, man borde sluta kolla men det är ju något med idioter som inte kan nåt som lockar...
Citera
2020-02-08, 11:39
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Glöm inte "Jag är väldigt fotbollsintresserad" följt av att inte veta varifrån Forward kommer ifrån... Forward har trots allt varit i näst högsta serien ett gäng säsonger och har länge varit "andralaget" i Örebro. Dessutom två "områdeslag" från samma stad. Hans svägerska bodde väl i staden med om jag inte minns fel från hans samtal.

Att inte "vanligt folk" har koll på att Forward är Örebros andra-lag må vara hänt men om han nu är fotbollsintresserad...

Sedan var givetvis Luther-frågan en ren och skär pinsamhet från hans sida...

Det här programmet blir bara lättare och lättare, man borde sluta kolla men det är ju något med idioter som inte kan nåt som lockar...
Det där var ju skämskudde. Blev nästan förbannad
Citera
2020-02-08, 19:41
Medlem
Är jag den enda här som noterat att Rickard Sjöberg alltid knäpper skjortan medan han vandrar mot kameran och introducerar ett inslag efter att ha rest sig upp ur programledarstolen?
Citera
2020-02-08, 19:50
Medlem
Vanstertrollets avatar
Kulturfjant.
Citera
2020-02-08, 19:51
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Är jag den enda här som noterat att Rickard Sjöberg alltid knäpper skjortan medan han vandrar mot kameran och introducerar ett inslag efter att ha rest sig upp ur programledarstolen?

Knäpper skjortan?
Jag gissar att du menar kavajen och isåfall är det ingenting konstigt. Man knäpper upp kavajen när man sätter sig ner och knäpper den igen när man ställer sig upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in