2020-02-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddanollaren
Du kann vara lugn inom Europa ett tag till, men ha med dig en FFP3 mask för ditresan och en P3a för hemresan sa kommer det ga bra.
Skulle det vara som domedagsprofeterna säger är det liks försent. Var bland annat i Paris förra veckan och det var sinnessjukt med kineser i omlopp. Är det så smittsamt som det sägs är smittan redan i stort sett spridd till alla länder redan.

Pratade med 2 Sydkoreaner på Charles de Gaulle. De var då helt obrydda om viruset. En skulle hem, hon var Ifs lite orolig för sin pappa som var sjuk sedan innan. Killen skulle till Stockholm och träffa kompisar.

Res på, er resa kommer varken göra till eller från.
Citera
2020-02-08, 13:21
Medlem
Kom igen nu EU för fan skicka mer hjälp.
Citera
2020-02-08, 13:23
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova
Ponera att en 89 årig man på ett äldreboende får feber, lunginflammation och så småningom dör. Det kommer sannolikt avfärdas som naturlig åldersdöd som få anklagar Gud som orättvis. Eller analyseras gener för att få fram namnet på viruset? Nä, skulle inte tro det. I själva verket kan han ha smittats av vaktmästaren på hemmet som själv bara varit lite snorig när han skruvade upp hygienrutinsinstruktionen över handfatet hemma hos den nu döde. Vaktmästaren drabbades inte värre än några fler kråkor i näsan än vanligt innan han tillfrisknade från den Nya-Kinasjuka han ovetandes hade drabbats av. Och lika ovetande var omgivningen om den egentliga dödsorsaken för mannen. Skulle detta vara ett otänkbart scenario och om inte, vad säger det om mörkertalet och trovärdigheten av de exakta dödstalssiffror som nu redovisas timvis?
Det är en väldigt logisk beskrivning av verkligheten tycker jag, angående 89-åringen. Det är väl om 60-80åringar som fortfarande är aktiva men som dras med diabetes, högt blodtryck och andra diverse åldersrelaterade sjukdomar börjar insjukna allvarligt är det nog troligtvis bäst att vara först i kön.
Angående mörkertalet. Så tror jag det absolut det är. Kommer aldrig få någon siffra som stämmer med verkligheten både för att det vet de inte själva och ingen trovärdig kommer att nysta i det.
Citera
Medlem
Notime2besads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
ja och vart är dem nu??
När polisen inte räcker till längre att upprätthålla ordningen så kommer militären in och då blir ett nackskott direkt.
Statsmakten kommer ta till vilka medel som helst för att behålla makten samt att ekonomin betyder ju allt.
Hoppas du har hjärna att förstå helheten i allt.
Jag är säker på att många kommer att fly landet samt en början på ett inbördeskrig är inte långt bort sanna mina ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jaha. Jag läste det som att du skrev att jag var intresserad av teorin. Det är jag inte.
Rapporten har länkats flitigt som bevis i tråden. Hoppas att du ursäktar att jag inte orkar bläddra fram den nu.
Angående "intresse" (brist på ett bättre ord) Är det min uppfattning av det jag har läst om virus, att de utvecklas, muterar för att öka sin egen spridning.

Och om viruset utcecklas I en miljö där många har ACE-1-receptorer, då är det väl inte konstigt om det nyttjar dessa. När det dessutom är ett djur som fladdermus som är ursprunget och viruset passerat en myrkott på vägen, då handlar det mer om likheten mellan människan som fick det först och fladdermus och myrkotten.
Citera
2020-02-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Titta på dessa grafer som jämför bland annat nya coronaviruset med svinfinfluensan så du har ett hum om vilket beslut du tar.

https://ncov.r6.no/

Konstigt. Kan inte ens skicka denna länk i Messenger. Börjar man blockera sidor nu som visar verkligheten? Kan nån mer testa om det bara är för mig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmyra
Jag läste nyss en publikation (från den 5:e februari) Där de analyserat lungvävnad (?) från olika folkgrupper och där kom man fram till att asiater inte hade ett större antal ACE II receptorer. Dock var det hos patienter med någon form av lungcancer (om jag inte minns fel) Dock såg de en väldig ökning av ACEII hos rökare. Dock är den inte per review, och jag minna inte hur många som var med i urvalet. Den studie många här inne har refererat till ang att asiater har fler Ace2 receptorer hade bara med en (!) asiat.

Så jag är väldigt nyfiken på hur många av de som blivit allvarligt sjuka som var rökare.

Jag har hört samma sak. Det var därför ursprunhskällan rörande europeer och smiter hade varit av intresse.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmyra
Jag läste nyss en publikation (från den 5:e februari) Där de analyserat lungvävnad (?) från olika folkgrupper och där kom man fram till att asiater inte hade ett större antal ACE II receptorer. Dock var det hos patienter med någon form av lungcancer (om jag inte minns fel) Dock såg de en väldig ökning av ACEII hos rökare. Dock är den inte per review, och jag minna inte hur många som var med i urvalet. Den studie många här inne har refererat till ang att asiater har fler Ace2 receptorer hade bara med en (!) asiat.

Så jag är väldigt nyfiken på hur många av de som blivit allvarligt sjuka som var rökare.
Vet inte hur tillförlitlig den här källan är, men det uppges att 52 procent av alla kinesiska män är rökare och 3 procent av kvinnorna.
https://www.inkstonenews.com/health/inkstone-index-china-smoking-population/article/2180517

Så, om detta är en faktor borde vi också se en övervikt av dödlighet hos män.
Senast redigerad av Tinuviel 2020-02-08 kl. 13:30.
Citera
2020-02-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Konstigt. Kan inte ens skicka denna länk i Messenger. Börjar man blockera sidor nu som visar verkligheten? Kan nån mer testa om det bara är för mig?
Inte jag heller.
Citera
2020-02-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notime2besad
När polisen inte räcker till längre att upprätthålla ordningen så kommer militären in och då blir ett nackskott direkt.
Statsmakten kommer ta till vilka medel som helst för att behålla makten samt att ekonomin betyder ju allt.
Hoppas du har hjärna att förstå helheten i allt.
Jag är säker på att många kommer att fly landet samt en början på ett inbördeskrig är inte långt bort sanna mina ord.
tack för ditt svar
Citera
2020-02-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Film från ett av de nya sjukhusen som byggts i Wuhan. Kan inte garantera källan men många liknande filmer och bilder har publicerats av flera olika.
De ligger massor av människor intill varandra, det finns ingen utrustning förutom värmefilt, toaletterna är byggda utanför.

https://mobile.twitter.com/JacobHandsome2/status/1226113121325989888
nybyggt sjukhus?? Varför har man läktare som en basketarena pa ett nybyggt sjukhus?
Citera
2020-02-08, 13:30
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Det här var mycket oroväckande grafer. Coronaviruset är MYCKET värre än svininfluensan och det är nog dags att folk börjar förstå det.
Ja det är hög tid. Om det är någon gång man skall vara försiktig så är det nu.

Stora problemet är att viruset smittar exceptionellt lätt vilket gör att situationen i ett land kan ändras snabbt. Så om man t ex åker till Thailand nu kan det vara en helt annan situation när man skall åka hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in