2020-02-08, 12:51
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Jag tror polisen har jämfört däckavtryck på BO gårdsplan och sedan gått ut och frågat om någon sett de bilar som kan ha sådana däck. Både cheva och jeepen gissar jag kan ha liknade däck. Polisen vet säkert vilka däck som sitter på jeepen. Den kanske har cheva däck

Intressant, det skull ju förklara Chevaspåret, då är det ju bara Volvo spåret kvar.
Smart tänkt!
Citera
2020-02-08, 12:55
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Åh; det ger mig lite hopp också!!

Hon borde kanske ha sagt det till dig, men det får mig att tänka att hon kanske ändå inte dog av kvävning!

Jag kan inte föreställa mig hur det är för dig! Er!

Jag vet att man brukar säga till efterlevande att man ska se den avlidne. Detta för att tankar kan vara plågsamma för den efterlevande. Man kan, trots att man vet att den som har dött är död, ändå fantisera om att det inte stämmer. Att de har tagit fel, att det är fel person. Det blir helt ologiska tankar. För att det är så obegripligt att någon är borta.

Jag kan ju förställa mig att man på liknade sätt börjar fantisera om all världens saker.

Jag hoppas på att det kan vara så att hon kanske dog relativt snabbt. Och att plasten inte hade en avgörande roll i hur hon dog.
Jag skulle inte vilja se de döda, men alla är ju olika. Jag har på något sätt förträngt sorgen, det är mer ren fasa jag känner nu. Skräck nästan.

Det skulle betyda oerhört mycket om man kunde utesluta plasten och kvävning som dödsorsak, så jag håller ändå fast vid det halmstrået.

Ingen kan ju någonsin föreställa sig att man ska få ett sånt besked om någon närstående. En del av min hjärna förnekar det fortfarande. Alltihop. Senast idag fick jag en tanke i huvudet om att jag borde ringa till Sussie och fråga hur det egentligen var med den där händelsen hon berättade om för ett tag sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Nämnde du möjligen att du läste på ”Flashback”, under förhöret? Då borde hon nämligen ha läst in FB i de medier hon angav i sitt svar. Här har det ju spekulerats vilt. Jag tror inte vi kommer ifrån kvävning och plastfilm. Vad det däremot borde tyda på är att hon kvävdes, och att det tog sin ca fem minuter och att hon inte plågades genom skenkvävning eller våldtäkt.

Det kan ju också vara så att hon slagits medvetslös och sedan kvävts. Det är nog mindre plågsamt.
Nej, jag nämnde inte flashback. Jag nämnde bara att det var så fasansfullt att få veta att hon dog genom att ha kvävts med plastfilm och då gav hon mig det svaret. Det kanske bara var för att ge mig lite tröst, (jag satt ju och hulkade under samtalet) och i så fall så fungerade det. Jag är inte längre övertygad om att det var så det gick till, även om jag fortfarande tror det. Men att tro är ändå inte detsamma som att veta.

Ja, jag har också tänkt tanken att hon kanske var medvetslös redan då hon kvävdes. Det vore en stor tröst om det förhöll sig så. Mina mardrömsbilder i huvudet om hur hon kämpar för sitt liv är ohyggliga.
Citera
2020-02-08, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag skulle inte vilja se de döda, men alla är ju olika. Jag har på något sätt förträngt sorgen, det är mer ren fasa jag känner nu. Skräck nästan.

Det skulle betyda oerhört mycket om man kunde utesluta plasten och kvävning som dödsorsak, så jag håller ändå fast vid det halmstrået.

Ingen kan ju någonsin föreställa sig att man ska få ett sånt besked om någon närstående. En del av min hjärna förnekar det fortfarande. Alltihop. Senast idag fick jag en tanke i huvudet om att jag borde ringa till Sussie och fråga hur det egentligen var med den där händelsen hon berättade om för ett tag sedan.

Nej, jag nämnde inte flashback. Jag nämnde bara att det var så fasansfullt att få veta att hon dog genom att ha kvävts med plastfilm och då gav hon mig det svaret. Det kanske bara var för att ge mig lite tröst, (jag satt ju och hulkade under samtalet) och i så fall så fungerade det. Jag är inte längre övertygad om att det var så det gick till, även om jag fortfarande tror det. Men att tro är ändå inte detsamma som att veta.

Ja, jag har också tänkt tanken att hon kanske var medvetslös redan då hon kvävdes. Det vore en stor tröst om det förhöll sig så. Mina mardrömsbilder i huvudet om hur hon kämpar för sitt liv är ohyggliga.

Det är väl lite så som mina tankar också går; att hon kanske inte var helt vid medvetande då plasten virades runt huvudet?

Då blir förstås tankarna om "utpressnings" teorin lite svagare.

Ett alternativ till utpressning kan då ha varit att gm inte ville ha blodspillan på sig själva och som kunde koppla till dom själv via DNA spår.

T ex kan de ha knockat henne först och sedan sett att hon inte var död. Och att hon då plastades in för att det skulle vara mindre riskabelt att trampa i blod/blodstänk mm?

Jag hoppas på att det finns något som tyder på att det gick fort och relativt smärtfritt, även om det naturligtvis måste ha varit hemsk för dessa två.

Så fruktansvärt onödigt att döda paret!
Citera
2020-02-08, 13:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Instämmer helt.

Har dock fått uppgifter om att det tyvärr gick till så fasansfullt som vi fått höra.

Kan du på något sätt berätta mer om din källa, utan att för den skull röja dig?
Jag förstår att det är känsligt och kan vara svårt.
Citera
2020-02-08, 13:10
Medlem
Citat:
Nu handlar denna tråd om morden, och det är inte en politisk plattform för att sprida sina budskap om teorier om gener och kriminalitet. Bara för att du tycker att något är sant, betyder det inte att det hör till ämnet.

Vi vet alldeles för lite om vem denne gm är och varför han blivit en sådan som han är. Om han är den skyldige. Om du tycker att du har hela svaret i hans ev 50 % gener från utländsk härkomst, får det stå för dig...

Kanske får vi veta lite mer om vad gm har gjort sig skyldiga till, vilka de är och vad som kan ha bidragit till morden.
Just. Vi vet ännu INTE, vad de två häktade har begått för brott, i smb med att paret mördades!!
Kan finnas en eller två kretiner till, som är huvudgärningsmän!?
Kanske är fler gripanden på G ??
Citera
2020-02-08, 13:13
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Nu handlar denna tråd om morden, och det är inte en politisk plattform för att sprida sina budskap om teorier om gener och kriminalitet. Bara för att du tycker att något är sant, betyder det inte att det hör till ämnet.

Vi vet alldeles för lite om vem denne gm är och varför han blivit en sådan som han är. Om han är den skyldige. Om du tycker att du har hela svaret i hans ev 50 % gener från utländsk härkomst, får det stå för dig...

Kanske får vi veta lite mer om vad gm har gjort sig skyldiga till, vilka de är och vad som kan ha bidragit till morden.

Korrekt.

Vi vet som sagt inte ännu vad som hänt. Sanningen kommer kanske om 25 år när ngn dömts och kommit ut eller aldrig. Jag litar dock på den svenska rättvisan till skillnad från de flesta andra. Den absoluta sanningen är den som det juridiska försöker ta reda på.
Citera
2020-02-08, 13:14
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Just. Vi vet ännu INTE, vad de två häktade har begått för brott, i smb med att paret mördades!!
Kan finnas en eller två kretiner till, som är huvudgärningsmän!?
Kanske är fler gripanden på G ??
Du tänker två, tre till GM? Ja, den frågan fick ju polisen av nån journalist och han ville inte kommentera. Så i teorin är det ju väldigt möjligt. Vi lär få se. Vore en överraskning om det är så. Herregud, 3-4 mördare totalt? Rena masspsykosen ju.
Citera
2020-02-08, 13:15
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vad jag förstått eftersök Jeepen fortfarande, är den jömd för att den har spår av BOs kan man undra.

Jag tror polisen har jeepen. Det jag får för mig är att de efterlyser iakttagelser av Jeepen under tiden 11-15 januari.
Citera
2020-02-08, 13:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Jag tror polisen har jämfört däckavtryck på BO gårdsplan och sedan gått ut och frågat om någon sett de bilar som kan ha sådana däck. Både cheva och jeepen gissar jag kan ha liknade däck. Polisen vet säkert vilka däck som sitter på jeepen. Den kanske har cheva däck

Det låter ju troligt.
Jag tänker återigen på att desa gm har varit oförsiktiga genom att ha åkt ända fram till brottsplatsen som inte verkar (?) ha asfalterad eller plattbelagd uppfart. Nu kan jag inte säga att jag har sett uppfarten, utan drar mina (förhastade) slutsatser av hur gården ligger inbäddad i naturområde. Tänker att det med en så tung bil lätt blir däckspår, särskilt nu när det har varit blött ute.

Minns att vi diskuterade tidigt i tråden att man kunde se avspärrningar mot/vid grannens tomt. Är det där man också kan se att polisen har satt gula markörer på marken?

https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisen-utreder-grovt-brott-i-vallentuna/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWgWVP/salde-slaktgard-for-14-miljoner--misstanks-ha-ranmordats

Man kan också se på aftonbladets bild att avspärrningen skymtar precis vid kameran, dvs hela ängen framför grannen verkar ju avspärrad.
Citera
2020-02-08, 13:18
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jag har studerat din inlägg i den här tråden och i andra du skrivit i, jag läser in en röd tråd. Jag har reagerat på att dina första inlägg i den här tråden handlade om väsentliga ämnen för tråden. För att sedan gå över i en annan ton.

De flesta som skriver i den här tråden är intresserade av att lösa detta fall och Inte Sveriges integrationspolitik.

För ja vi har problem i Sverige. Det vet alla vid det här laget. När det gäller våra två GM så tror jag nog att bägge kan ha en utrikesfödda föräldrar. I alla fall enligt bilderna. Min erfarenhet är att killar som växer upp utan en manlig förebild och dessutom inte ser ut som sin mor eller sina syskon har de extra svårt. Vi pratar om arv och miljö, din tes om arv är inte vetenskaplig bekräftat, däremot är miljön enormt viktig.

Jag håller med dig. Jag hävdar också att miljön är extremt viktig. Jag tror vi är på samma page i boken.

Mitt intellekt är beroende av min dagsform. En fredagkväll med ett par bira så tänker jag annorlunda och inläggen blir annorlunda. Ber om ursäkt. Lol. Ha en fin dag förresten. ikväll kanske det blir ett par bira till och då får vi se Jag är inte mkt bättre än så.
Citera
2020-02-08, 13:19
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Det är väl lite så som mina tankar också går; att hon kanske inte var helt vid medvetande då plasten virades runt huvudet?

Då blir förstås tankarna om "utpressnings" teorin lite svagare.

Ett alternativ till utpressning kan då ha varit att gm inte ville ha blodspillan på sig själva och som kunde koppla till dom själv via DNA spår.

T ex kan de ha knockat henne först och sedan sett att hon inte var död. Och att hon då plastades in för att det skulle vara mindre riskabelt att trampa i blod/blodstänk mm?

Jag hoppas på att det finns något som tyder på att det gick fort och relativt smärtfritt, även om det naturligtvis måste ha varit hemsk för dessa två.

Så fruktansvärt onödigt att döda paret!
Ja, det måste ha varit fasansfullt för dem båda. Tanken att den ena förmodligen fick bevittna den andres död är förkrossande!
Citera
2020-02-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du tänker två, tre till GM? Ja, den frågan fick ju polisen av nån journalist och han ville inte kommentera. Så i teorin är det ju väldigt möjligt. Vi lär få se. Vore en överraskning om det är så. Herregud, 3-4 mördare totalt? Rena masspsykosen ju.
Ja. Men de häktade behöver ju inte ha skött mördandet. De KAN ha blivit insyltade.
OM de två häktade vill gynna sin egen Sak, då väljer dom nu att Tiga , i alla förhör.
Dvs att de följer "importerad modus operandi vid förhör".
En sparkad svensk polis har förresten skrivit en
LITEN "handbok", som just ger handledning i icke-pratandet, i förhör hos polisen.
Kanske har V.tuna gossarna läst i den....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in