2020-02-08, 11:16
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Så länge vi inte vet så famlar vi ju efter motiv. Hur kan 2 gossar utan särskilt kriminellt register begå ett sånt bestialiskt dåd? Låt vara att de är vad man normalt kallar White Trash, men ändå?

Man hoppas ju innerligen att i sinom tid få ett svar.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om kopplingen finns via Sursta 22 så är det säkerligen inte illa menat.
Grannen visst hu om försäljningen, hade sagt till L*ars att "sätt sprätt på pengarna", i all välmening. Det betyder ju att L*ars kanske har sagt något som svar på det. Och grannar pratar, även om det inte finns någon baktanke alls. De själva har inga "onda tankar". Det verkade ju som att grannarna gillade detta par väldigt mycket. En sa att de kunde prata i timmar och att det kunde sluta med att de fikade hos varandra.

Så helt oskyldigt kan det ha gått till, att det nämnts i grannskapet och slutligen har det nått öronen på någon son som inte har rent mjöl i påsen.

Det måste vara hemskt för dig/er som kände paret. Det finns väl aldrig något som kan underlätta att acceptera att ett mord har skett, kan jag tänka mig. Möjligen om det handlar om någon som under psykisk sjukdom gör något sådant brott.

Jag tror att om man förstår lite mekanismerna bakom de beslut som slutade med mord, kanske man kan släppa den biten lite. Jag hoppas att det gör det för er. Och att man kan släppa nästa bit, att någon som gjort det här inte ska slippa undan sitt brott. Att de får sitt straff.

Det känns så taffligt, så fruktansvärt onödigt, så fruktansvärt grymt.
Det finns ju inga proportioner.
Ja, att få veta motivet och händelseförloppet känns väsentligt för att kunna bearbeta det här. Det är ju inte bara sorg över en förlorad vän som ska bearbetas, det är också ren fasa över hur det hela har gått till (troligen). Jag klamrar mig fast vid en sak som polisen som förhörde mig sa när jag sa till henne att jag mådde så fruktansvärt dåligt av att tänka på hur Sussie dog. Hon svarade: "Jag kan inte kommentera några detaljer, men jag vill bara säga till dig att du inte ska tro på allt du läser i media".

Det får mig att tänka att det kanske, kanske faktiskt inte gick till på det fasansfulla sätt som vi alla ser framför oss.
Citera
2020-02-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, att få veta motivet och händelseförloppet känns väsentligt för att kunna bearbeta det här. Det är ju inte bara sorg över en förlorad vän som ska bearbetas, det är också ren fasa över hur det hela har gått till (troligen). Jag klamrar mig fast vid en sak som polisen som förhörde mig sa när jag sa till henne att jag mådde så fruktansvärt dåligt av att tänka på hur Sussie dog. Hon svarade: "Jag kan inte kommentera några detaljer, men jag vill bara säga till dig att du inte ska tro på allt du läser i media".

Det får mig att tänka att det kanske, kanske faktiskt inte gick till på det fasansfulla sätt som vi alla ser framför oss.

Instämmer helt.

Har dock fått uppgifter om att det tyvärr gick till så fasansfullt som vi fått höra.
Citera
2020-02-08, 11:40
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Instämmer helt.

Har dock fått uppgifter om att det tyvärr gick till så fasansfullt som vi fått höra.
Ja, det är väl långsökt att aftonbladet skulle gå ut med en sådan förfärlig detalj om det var helt taget ur luften men jag har i alla fall ett litet hopp om att det kanske ändå inte stämmer.
Citera
2020-02-08, 11:50
Medlem
Citat:
Men stör det dig inte att man har sagt att det var en äldre Jeep Cherokee med mörk färg när i själva verket CÖ står som ägare till en Jeep Grand Cherokee SRT svart köpt 2019?

Jo, jag förstår att alla inte har samma koll som jag på olika bilmodeller. Men....

https://imgur.com/a/dJ3ped1

Det ovan är en Grand Cherokee SRT.

https://imgur.com/AGL6mzc

Det ovan är en gammal Jeep Cherokee i mörk färg.

Edit: har ingen aning om det är viktigt men ändå.....men vittnen kan kanske ge ett besked. Hoppas jag. Och en liten vinkning till polisen och åklagaren.

Jag tror polisen har jämfört däckavtryck på BO gårdsplan och sedan gått ut och frågat om någon sett de bilar som kan ha sådana däck. Både cheva och jeepen gissar jag kan ha liknade däck. Polisen vet säkert vilka däck som sitter på jeepen. Den kanske har cheva däck
Citera
2020-02-08, 11:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Åh; det ger mig lite hopp också!!

Hon borde kanske ha sagt det till dig, men det får mig att tänka att hon kanske ändå inte dog av kvävning!

Jag kan inte föreställa mig hur det är för dig! Er!

Jag vet att man brukar säga till efterlevande att man ska se den avlidne. Detta för att tankar kan vara plågsamma för den efterlevande. Man kan, trots att man vet att den som har dött är död, ändå fantisera om att det inte stämmer. Att de har tagit fel, att det är fel person. Det blir helt ologiska tankar. För att det är så obegripligt att någon är borta.

Jag kan ju förställa mig att man på liknade sätt börjar fantisera om all världens saker.

Jag hoppas på att det kan vara så att hon kanske dog relativt snabbt. Och att plasten inte hade en avgörande roll i hur hon dog.
Citera
2020-02-08, 12:00
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja Kanske cheva, men inte säker.

Volvo v60 årsmodell 16-18.

Det var väl från c.ö de tog in dom.

Jag hittar ingen hemsida på nätet där han Visar upp bilarna.
Idag gör alla det. Skumt.

Jag skrev det tidigare i tråden.

Han kan ha arbeta på en större firma på provision, dvs fakturerat sin lön
Citera
2020-02-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Gärna källa på det

Tror nog Jeepen var avgörande.

Det gick nästan tre veckor från upptäckt av brottet till gripande.

Tror knappast någon golat...
Källa på det har jag inte då polisen inte släppa info om vad som kommit fram för att kunna göra gripandet, har svårt att tänka mig att det var spår i BOs fastighet och deras bil som låg till grund.
Senast redigerad av Fnero52 2020-02-08 kl. 12:17.
Citera
2020-02-08, 12:10
Medlem
Citat:
Men stör det dig inte att man har sagt att det var en äldre Jeep Cherokee med mörk färg när i själva verket CÖ står som ägare till en Jeep Grand Cherokee SRT svart köpt 2019?

Jo, jag förstår att alla inte har samma koll som jag på olika bilmodeller. Men....

https://imgur.com/a/dJ3ped1

Det ovan är en Grand Cherokee SRT.

https://imgur.com/AGL6mzc

Det ovan är en gammal Jeep Cherokee i mörk färg.

Edit: har ingen aning om det är viktigt men ändå.....men vittnen kan kanske ge ett besked. Hoppas jag. Och en liten vinkning till polisen och åklagaren.

Jag tror polisen har jämfört däckavtryck på BO gårdsplan och sedan gått ut och frågat om någon sett de bilar som kan ha sådana däck. Både cheva och jeepen gissar jag kan ha liknade däck. Polisen vet säkert vilka däck som sitter på jeepen. Den kanske har cheva däck
Citera
2020-02-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Vad jag förstått eftersök Jeepen fortfarande, är den jömd för att den har spår av BOs kan man undra.
Citera
2020-02-08, 12:23
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Nämnde du möjligen att du läste på ”Flashback”, under förhöret? Då borde hon nämligen ha läst in FB i de medier hon angav i sitt svar. Här har det ju spekulerats vilt. Jag tror inte vi kommer ifrån kvävning och plastfilm. Vad det däremot borde tyda på är att hon kvävdes, och att det tog sin ca fem minuter och att hon inte plågades genom skenkvävning eller våldtäkt.

Det kan ju också vara så att hon slagits medvetslös och sedan kvävts. Det är nog mindre plågsamt.
Citera
2020-02-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Nämnde du möjligen att du läste på ”Flashback”, under förhöret? Då borde hon nämligen ha läst in FB i de medier hon angav i sitt svar. Här har det ju spekulerats vilt. Jag tror inte vi kommer ifrån kvävning och plastfilm. Vad det däremot borde tyda på är att hon kvävdes, och att det tog sin ca fem minuter och att hon inte plågades genom skenkvävning eller våldtäkt.

Det kan ju också vara så att hon slagits medvetslös och sedan kvävts. Det är nog mindre plågsamt.
Nog fattar polisen ändå, att flashback är en av skvallercentralerna, jämte gammelmedia, där det frossas i märkliga "brottsdetaljer"?
Betr. Skvallrandet om folks (grannars) ekonomiska läge så är ju detta helt Klockrent, inget att hymla om!
IFALL vallentuna wt loosers har fått nys om BO Lars "rikedom" genom meningslöst sladder?? DÅ tycker jag att sladdrarna GOTT kan leva länge, med insikten att Lars kanske fått leva, givet att det ej sladdrats om hans penningar!
Citera
2020-02-08, 12:41
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Tror du inte polisen kommit till samma slutsats om dessa grabbar trots nerbränt hus och uppeldad bil ? Känner att grabbarna var snabbt infångade och verkar inte vara random personer. Tror inte det var spår i och vid huset eller i BOs bil som gjorde att polis kom dem på spåret då båda greps samtidigt. Mer troligt att någon golat som tyckte att detta var för jävligt gjort.
Intressant, det jag fetat. Tror du att andra, eller NÅGON, visste att dessa två var förövarna? Det är ett vidrigt mord - är det sånt man sitter och "skryter" om? Kanske på fyllan?

Jag vet inte hur man kommit dessa två på spåren. DNA fanns inte i några register på dessa två har jag förstått (lite trist att man inte får använda PKU-registret faktiskt). Kan de ha försagt sig? Eller haft ett kroppsspråk bland sina bekanta när mordet kommit på tal? Men, nån som skvallrat till polis låter inte alls omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in