2020-01-26, 13:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Hon hade kontakt med sin tennispartner senast på fredag kväll. Sedan kom sms:et till samma person morgonen efter. Egendomligt nog så fick jag en like från henne på lördag förmiddag på en bild jag lagt ut på facebook. Jag får inte ihop det där för enligt facebook gillade hon bilden strax före elva på lördagen men det stämmer ju inte med övriga uppgifter. Kan det ha varit mördarna som var inne där? Men det verkar ju också helt befängt.

Ok, tack!
Det hade jag missat med fredagen och kontakten med hennes tennispartner.

Som du säger verkar det helt galet med din facebook och hennes like klockan 11.

Jag förmodar att du har lämnat den här uppgiften till polisen?
Det är ju en viktigt uppgift.

Samtidigt, kan man ju inte riktigt förstå vad gärningsmännen skulle vilja uppnå med en likes på någons facebook? Det verkar konstigt.

Man kan ju förstås inte utesluta att hon på riktigt var sjuk, men varför sitter man då på facebook och inte svarar sin tennisklubb?

Det går inte alls ihop.

Kanske var din facebook uppe hemma hos dom och gm klickade i en likes? bara för att det skulle se ut som att allt verkade normalt?

Rent spontant känns det som att vid tio-elva-tiden var det människor inne hos paret.
Citera
2020-01-26, 13:23
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Å andra sidan är ju det nästan enda förklaringen. Jag tror på ett utdraget förlopp och det skulle vara så att man först sms:at. Sen öppnat facebookappen och sett en ny bild. Tryckt like för att visa att allt är normalt.
Så helt förfärligt i så fall!

Men jag är säker på tiden för under onsdagsnatten när vi fortfarande inte visste vad som hänt, men att nåt allvarligt hade skett, så kollade jag tiden för den där liken för att se när vi senast hade haft kontakt.
Citera
2020-01-26, 13:30
Medlem
Polisens spår efter dubbelmördaren i Vallentuna https://www.aftonbladet.se/a/LAgmJR
Citera
2020-01-26, 13:30
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack!
Det hade jag missat med fredagen och kontakten med hennes tennispartner.

Som du säger verkar det helt galet med din facebook och hennes like klockan 11.

Jag förmodar att du har lämnat den här uppgiften till polisen?
Det är ju en viktigt uppgift.

Samtidigt, kan man ju inte riktigt förstå vad gärningsmännen skulle vilja uppnå med en likes på någons facebook? Det verkar konstigt.

Man kan ju förstås inte utesluta att hon på riktigt var sjuk, men varför sitter man då på facebook och inte svarar sin tennisklubb?

Det går inte alls ihop.

Kanske var din facebook uppe hemma hos dom och gm klickade i en likes? bara för att det skulle se ut som att allt verkade normalt?

Rent spontant känns det som att vid tio-elva-tiden var det människor inne hos paret.
Nej, jag har inte sagt det till polisen. Har inte pratat med dem alls.

Kan det verkligen ha varit gärningsmännen? Det känns så långsökt att de skulle göra något sådant. Sms:et förstår man ju vitsen med men en like på facebook är ju så trivialt.
Citera
2020-01-26, 13:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Kan det verkligen ha varit gärningsmännen? Det känns så långsökt att de skulle göra något sådant. Sms:et förstår man ju vitsen med men en like på facebook är ju så trivialt.

Nu kan de säkert efter analys se vad som skickats från hennes dator, mobil eller annan enhet.

Men du ska abslout kontakta polisen!!
Gör det omgående!! Ring 114 14.
Inte lägga ut för utredningen viktiga saker här först!!
Citera
2020-01-26, 13:36
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Så helt förfärligt i så fall!

Men jag är säker på tiden för under onsdagsnatten när vi fortfarande inte visste vad som hänt, men att nåt allvarligt hade skett, så kollade jag tiden för den där liken för att se när vi senast hade haft kontakt.

Ja det är också hemskt är att det inte verkar ha spelat roll om dom samarbetade eller inte..
Citera
2020-01-26, 13:37
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAgmJR/polisens-spar-efter-dubbelmordaren-i-vallentuna

Citat:
NYHETER
Dumpade cyklar hittades vid det mördade parets villa – och tidigare sågs två okända män i en tunnel.

Senare ska en mystisk Chevrolet kört ifrån mordplatsen i Vallentuna.

Det är några av polisens spår i jakten på dubbelmördaren.

Citat:
Polisen ska dock ha flera spår som man utreder i jakten på misstänkta, enligt Aftonbladets källor.
Ett vittne ska ha uppgett för polisen att denne reagerat på två okända män som innan dubbelmordet uppdagades stod i en tunnel i området. Männen ska haft med sig två cyklar.
Citera
2020-01-26, 13:37
Medlem
Citat:

Det är nog inte du som borde fundera över , vem som skickat vad. Och När!!
Kvinnans telefon/platta är kanske inte kvar i sverige, utan i landet långt borta? Då kan inte polisen kolla i den.
Utan Du borde bidra med uppgifter!!
Citera
2020-01-26, 13:38
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chopperqueen
Polisens spår efter dubbelmördaren i Vallentuna https://www.aftonbladet.se/a/LAgmJR

OK som jag tänkte. Att chevan och skodan åkte till Norrtälje och man dumpade skodan där. Bara för att få allt att verkar normalt, alltså en av parets bilar borta.

Polisen har säkert kollat om en cheva kört ombord på någon av färjorna.
Citera
2020-01-26, 13:43
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det är nog inte du som borde fundera över , vem som skickat vad. Och När!!
Kvinnans telefon/platta är kanske inte kvar i sverige, utan i landet långt borta? Då kan inte polisen kolla i den.
Utan Du borde bidra med uppgifter!!
Jag har ärligt talat inte haft en tanke på att det skulle vara en intressant uppgift för polisen. Men du har rätt, jag borde kanske höra av mig till dem och säga det.
Citera
2020-01-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
OK som jag tänkte. Att chevan och skodan åkte till Norrtälje och man dumpade skodan där. Bara för att få allt att verkar normalt, alltså en av parets bilar borta.

Polisen har säkert kollat om en cheva kört ombord på någon av färjorna.

Hoppas det!
Citera
2020-01-26, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chopperqueen

Tack!
Lite citat skadar inte, då artiklar ofta låses.
Så observation av en Cheva i samband med att parets bil setts lämna, borde betyda flera gärningsmän:

"Ett vittne ska ha uppgett för polisen att denne reagerat på två okända män som innan dubbelmordet uppdagades stod i en tunnel i området. Männen ska haft med sig två cyklar."
[...]
"Enligt uppgifter till Aftonbladet ska polisen ha beslagtagit fyndet för en teknisk undersökning."
[...]
"Ett vittne ska enligt Aftonbladets uppgifter ha sagt i polisförhör att denne sett en bil av märket Chevrolet köra från mordoffrens villa. Samtidigt sågs ett fordon som vittnet uppfattade som parets bil lämna platsen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAgmJR/polisens-spar-efter-dubbelmordaren-i-vallentuna

Jag hoppas att någon av de bilar som grannarna observerat i området veckorna före morden, kan leda till något. Och att DNA kan finnas som kan kopplas till gm.

Såg i den artikel jag länkade till i morse om rånmord i södra Sverige, har man samarbete med andra instanser, vilket kan gagna det här fallet.

"Därför pågår även ett myndighetsöverskridande samarbete mellan polis, Tullverket och gränspoliser för att sätta stoppa för rånligans framfart."

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/sa-lurade-carl-piper-ranarna-vid-slottet/
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-26 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in