Citat:
Hahaha, du hade mig där en stund, men språkbruket talar högt. "Alarmister" är något bara klimatförnekare använder, likaså "klimatet är komplext". Det senare är något jag sett bara de senaste veckorna här i Sverige. Det är som en slags allt-i-allo-ursäkt för att försöka driva argumentet att "vi vet inte än", när vetenskapen i praktiken är för "snäll" mot klimatförändringarna. Alltså, inte nog med att vi vet, och att våra modeller stämt, de har varit i underkant, förmodligen pga. att forskare är människor också, och ignorerat de resultat som lett till allt för drastiska förändringar, som de alltså på ren känsla tänker "är för extremt".Hm, du läste nog för snabbt.
Hur som helst så om du läser mina inlägg så ser du att jag varken förnekar uppvärmningen eller drar några alarmerande slutsatser. Utan försöker genom eget studerande komma fram till hur saker och ting ligger till i den här frågan.
Paniken och hopplösheten som de alarmerande budskapen skapar leder inte till något konstruktivt. Invånarna får ångest, stänger in sig, tröstäter, och spenderar den sista livsgnistan på resor. Varje gång som om den vore den sista.
Jag blir bekymrad av hur påverkad du är av de mörka budskapen. Tänk en gång till. Klimatet är komplext. Finns fortfarande anledning för alla, forskare som vanliga människor, att studera mer innan man drar för stora slutsatser.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Hur som helst så om du läser mina inlägg så ser du att jag varken förnekar uppvärmningen eller drar några alarmerande slutsatser. Utan försöker genom eget studerande komma fram till hur saker och ting ligger till i den här frågan.
Paniken och hopplösheten som de alarmerande budskapen skapar leder inte till något konstruktivt. Invånarna får ångest, stänger in sig, tröstäter, och spenderar den sista livsgnistan på resor. Varje gång som om den vore den sista.
Jag blir bekymrad av hur påverkad du är av de mörka budskapen. Tänk en gång till. Klimatet är komplext. Finns fortfarande anledning för alla, forskare som vanliga människor, att studera mer innan man drar för stora slutsatser.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
https://www.vice.com/en_us/article/9393jd/climate-change-predictions-have-suddenly-gone-catastrophic-this-is-why?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=i ossmf
Och det du gör mot slutet av inlägget är att förolämpa min intelligens. Samtliga som har koll på svenskt debattklimat gällande klimatkrisen har kollat upp vad Lennart Bengtsson är för en slags typ. Du antar att jag inte känner igen namnet och bara ska tro honom och hans patetiska bok, bara för att du gör det.
http://uppsalainitiativet.blogspot.com/2014/05/lennart-bengtsson-and-his-media-gambit.html
Läs båda artiklar till fullo innan du svarar. PS. En rolig anekdot i hans bok är att den börjar med ett enda stort auktoritetsargument. Dvs. Lennart listar sina titlar, och har 'recensioner' from folk som faller för auktoritetsargument. "Jag gillar Lennart, han har bra utbildning". Aa, det gör Lennart också. Han källhänvisar mycket hellre med hans utbildning än faktiska källor till hans påståenden. Det är sämre än slumpmässig gymnasieelev som ska försöka skriva en uppsats.
Citat:
Dom förstår inte riktigt
Projiceringen bland klimatförnekare alltså.
Senast redigerad av Ree81 2020-02-08 kl. 07:20.
Senast redigerad av Ree81 2020-02-08 kl. 07:20.