2020-02-07, 19:46
Medlem
Skönt med lite global uppvärmning och högre halt av co2. Jorden blir grönare, större skördar och vi kan föda en ökande befolkning i världen...
Citera
2020-02-07, 22:11
Medlem
Just nu är det Antarktis som alarmisterna har fokus på. Det är mitt i sommaren i sydpolen och TT skriver att det är ovanligt varmt i Antarktis. Vanligt folk har ingen aning eller vet inte var man kollar och köper det som står i tidningarna med hull och hår. I verkligheten är avsmältningen av havsisen snart i nivå med 80-talet.

https://nsidc.org/data/seaice_index/

Direktlänk till grafen.

https://nsidc.org/data/seaice_index/images/daily_images/S_stddev_timeseries.png
Citera
2020-02-07, 23:03
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Just nu är det Antarktis som alarmisterna har fokus på. Det är mitt i sommaren i sydpolen och TT skriver att det är ovanligt varmt i Antarktis. Vanligt folk har ingen aning eller vet inte var man kollar och köper det som står i tidningarna med hull och hår. I verkligheten är avsmältningen av havsisen snart i nivå med 80-talet.

https://nsidc.org/data/seaice_index/

Direktlänk till grafen.

https://nsidc.org/data/seaice_index/images/daily_images/S_stddev_timeseries.png
Den här tråden är patetisk. Den fungerar som en hubb för klimatförnekare för att testa om deras faktaresistens fortfarande gäller, och det gör den, i 100% av fallen.

Faktan som flitigt presenteras av den handfull personer som har ork att spendera tid i tråden (läs: inte jag) ignoreras hejvilt med diverse hjärnspöken till argument, som allt som oftast går ut på att man "följer ledaren". Dvs. man har sina egna klimatgudar att tro på, och då gäller inte "utlänningarnas" gudar.

Varje dag känner jag mig mindre och mindre som människa, då det finns så många råttinfesterade, stinkande sophinkar till människor där ute att jag blir spyfärdig av att bara tänka tanken att jag tillhör samma art.
Citera
2020-02-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Den här tråden är patetisk. Den fungerar som en hubb för klimatförnekare för att testa om deras faktaresistens fortfarande gäller, och det gör den, i 100% av fallen.

Faktan som flitigt presenteras av den handfull personer som har ork att spendera tid i tråden (läs: inte jag) ignoreras hejvilt med diverse hjärnspöken till argument, som allt som oftast går ut på att man "följer ledaren". Dvs. man har sina egna klimatgudar att tro på, och då gäller inte "utlänningarnas" gudar.

Varje dag känner jag mig mindre och mindre som människa, då det finns så många råttinfesterade, stinkande sophinkar till människor där ute att jag blir spyfärdig av att bara tänka tanken att jag tillhör samma art.

Å andra sidan kan det ju vara personerna som övertygar en hel generation unga människor att framtiden är hopplös, som egentligen stinker.
Citera
2020-02-07, 23:35
Avslutad
Prata med morsan uppe i Lappland idag, 2 meter snö och rejält kallt..
Citera
2020-02-08, 00:07
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Å andra sidan kan det ju vara personerna som övertygar en hel generation unga människor att framtiden är hopplös, som egentligen stinker.
....? Övertalar? Du menar förklarar? Förstår inte alls hur du tänker här. Menar du att om WW2 hade rådit, och ungdomar hade känt till detta, så är det föräldrarnas fel som "berättade det för dem"?

Okej, jag ljuger. Jag vet exakt hur du tänker, och det där är bara ett förnekarknep tänkt att skuldbelägga folk som tar vetenskapen på allvar. I er värld så "stämmer inte vetenskapen", alltså drar ni slutsatsen att "vi skrämmer barn".

Men det är en sjuk jävla värld att leva i, så se ovan, din stinkande sophög full av ruttnande blöjor. Jag skäms över att vara samma art som du.
Citera
2020-02-08, 00:33
Medlem
18 grader varmt på antarktis dagen skrämsel.
Nu smälter isen och havsnivån stiger.
Än en gång visar media hur man går alarmisterna till mötes.

Det är överdrivet Esperanta basen ligger nästan
uppe i Argentina på 63 grader syd.
Motsvarande breddgrad på norra halvklotet är Umeå som ligger på 63 grader nord. dessutom är det sommar motsvarande augusti där.

Vostok basen på riktiga Antarktis har idag -47 grader då smälter det inte så djävla mycket.

Hur kan ni alarmister undvika att se igenom skrämselpropagandan?
Citera
2020-02-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
....? Övertalar? Du menar förklarar? Förstår inte alls hur du tänker här. Menar du att om WW2 hade rådit, och ungdomar hade känt till detta, så är det föräldrarnas fel som "berättade det för dem"?

Okej, jag ljuger. Jag vet exakt hur du tänker, och det där är bara ett förnekarknep tänkt att skuldbelägga folk som tar vetenskapen på allvar. I er värld så "stämmer inte vetenskapen", alltså drar ni slutsatsen att "vi skrämmer barn".

Men det är en sjuk jävla värld att leva i, så se ovan, din stinkande sophög full av ruttnande blöjor. Jag skäms över att vara samma art som du.

Hm, du läste nog för snabbt.

Hur som helst så om du läser mina inlägg så ser du att jag varken förnekar uppvärmningen eller drar några alarmerande slutsatser. Utan försöker genom eget studerande komma fram till hur saker och ting ligger till i den här frågan.

Paniken och hopplösheten som de alarmerande budskapen skapar leder inte till något konstruktivt. Invånarna får ångest, stänger in sig, tröstäter, och spenderar den sista livsgnistan på resor. Varje gång som om den vore den sista.

Jag blir bekymrad av hur påverkad du är av de mörka budskapen. Tänk en gång till. Klimatet är komplext. Finns fortfarande anledning för alla, forskare som vanliga människor, att studera mer innan man drar för stora slutsatser.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Citera
2020-02-08, 01:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Men det är inte alls vad de gör. Det är tvärtom.
Citera
2020-02-08, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men det är inte alls vad de gör. Det är tvärtom.

I Kina finns hopp och stor framtidstro. Inte här. Här är folk nedstämda och känner ångest.
Citera
2020-02-08, 02:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
I Kina finns hopp och stor framtidstro. Inte här. Här är folk nedstämda och känner ångest.

Din dödslängtan är inget som vanliga svenskar har.

De ungas uppfattning är att vi fixar det här.

Ett problem i diskussionen är uppenbarligen att folk projicerar diverse tokigheter på de unga.
Citera
2020-02-08, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Din dödslängtan är inget som vanliga svenskar har.

De ungas uppfattning är att vi fixar det här.

Ett problem i diskussionen är uppenbarligen att folk projicerar diverse tokigheter på de unga.

Jag har i alla fall börjat få ordning på tankarna genom att undersöka det här själv.
Ifall folk inte får dödsångest betyder det bara att dom inte inser vad alarmisterna säger. Dom förstår inte riktigt vidden av det helt enkelt. Vilket man inte kan klandra dem för. Därför att det är ganska få människor som har kunskap och förmåga att extrapolera en exponentiell kurva. Det har till och med kallats för mänsklighetens största brist (oförmågan att förstå exponentiellt växande förlopp) som med stor sannolikhet kommer att leda till dess förintelse. Vilket ironiskt nog i det här sammanhanget blir till en styrka för alla ovetande som går omkring därute. Men de som får ångest har den där extra förmågan.

Undersökningar visar i alla fall en betydande skillnad mellan unga kineser och unga västerlänningars framtidstro. Kanske inte beror på klimatet. Men så är det. Och det märker man om man reser till kina och pratar med unga människor där. Det var en helt annan värld för mig. (Som legat apatisk i sängen över klimatet.)

Vissa här i väst har kanske en framtidstro, trots att de hänger med i alarmismens budskap. Dom som är allmänt begränsade i sitt tänkande, och tror att de kan göra skillnad genom att källsortera, köpa en "hybrid", och betala några kronor extra för en plastpåse.
Senast redigerad av suppose 2020-02-08 kl. 02:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in