2020-02-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag blir inte jätteförvånad om han får starta en hel del ändå. Alm verkar jävligt nöjd med vad han presterat i träningsmatcherna såhär långt.

Ja vi får se, kan han etablera sig så tidigt och visar stor potential så kan det ju bli många millar in,

Citat:
Ursprungligen postat av parfymkalle
Ledsen för dum fråga kanske. Men innebär truppvärde vad man troligtvis hade fått in om man sålt samtliga spelare?

Nja, svårt att veta exakt vad dom väger in i sitt värderingssystem(som säkert baseras på statistik), men jag skulle gissa på att t ex potential undervärderas, och det är något man kan få bra betalt för.
Citera
2020-02-07, 22:06
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nja, svårt att veta exakt vad dom väger in i sitt värderingssystem(som säkert baseras på statistik), men jag skulle gissa på att t ex potential undervärderas, och det är något man kan få bra betalt för.

Så är det. Ganska konstiga värden i allmänhet på spelare i mindre ligor. Sebastian Larsson värderas exempelvis högre än Sead Haksabanovic på Transfermarkt.
Citera
2020-02-07, 22:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Du älskar alla gräslag, hatar alla plastgräslag (men Bajen mest), men älskar Malmö (trots att dom spelar cupen på plast). Har jag fattat det rätt?

Nu senast började det väl dock med att Norling hade uttalat sig om att Bajen gått om AIK på en del punkter?

Riktig fotboll SKA spelas på gräs. Jag hatar inget lag men lag som inte av geografiska skäl spelar på plast har jag inte mycket till övers för. Typ Elfsborg. Jag tycker det är galet av MFF att spela på plast bara några dagar innan man möter Wolfsburg.
Citera
2020-02-07, 23:00
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Riktig fotboll SKA spelas på gräs. Jag hatar inget lag men lag som inte av geografiska skäl spelar på plast har jag inte mycket till övers för. Typ Elfsborg. Jag tycker det är galet av MFF att spela på plast bara några dagar innan man möter Wolfsburg.
mff = ett plastlag för plastsupportrar. Det är bra att du skäms.
Citera
2020-02-07, 23:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

Jag är fan sedan -61 och jag skäms inte. Jag tycker det är galet lira två matcher kort inpå matchen borta mot Wolfsburg.
Citera
2020-02-08, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vi gjorde en jävligt dålig start på säsongen där diverse spelare inte kom upp i nivå. Snubbar som varit bärande 2018 i stil med Simon Thern och Ian Smith lyckades inte alls. Thern visade sig ju lida av psykiska problem i form av ångest. Smith petades så småningom. Andra lirare som Kasper Larsen och Alexander Fransson hade också problem att få spelet att stämma, men skärpte sig sedan under andra halvan av säsongen. Sead Haksabanovic var värdelös när han anslöt och hamnade på bänken, men var sedan från slutet av sommaren och framåt vår bästa spelare offensivt. Svårt att enbart lasta tränaren för att individer inte levererar. Ligger mer på spelarna.

Våra första 8 matcher i AS förra året hade vi resultatraden 1-5-2. En vinst på de första åtta alltså. De 22 matcherna därefter hade vi 15-4-3. Efter den snöpliga torsken mot Östersund i mitten av juli så hade vi 10-3-1 på resten av matcherna. Viss skillnad. Det var säsongsinledningen som förstörde. Hade vi haft samma poängsnitt på de första 8 matcherna som vi hade på de 22 som följde hade vi fått 67 poäng och därmed vunnit Allsvenskan.

Det är väl något sätt tränarens uppgift att få ut maximalt av spelare som har visat hög nivå tidigare?

Och säsongsinledningen är uppenbarligen också en del av säsongen.

Ni hade troligtvis den näst starkaste truppen på förhand och slutade femma, för mig är det märkligt att fler röster inte höjts över detta misslyckande.
Citera
2020-02-08, 04:57
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Det är väl något sätt tränarens uppgift att få ut maximalt av spelare som har visat hög nivå tidigare?

Och säsongsinledningen är uppenbarligen också en del av säsongen.

Ni hade troligtvis den näst starkaste truppen på förhand och slutade femma, för mig är det märkligt att fler röster inte höjts över detta misslyckande.

Med tanke på hur du besvarade mitt inlägg förstår jag att du tycker det, och förmodligen väldigt mycket annat, är märkligt.
Citera
2020-02-08, 07:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja skall bli intressant att se om det blir en eventuell startelva som skall spelas ihop nu fram till cupen.

Poya verkar inne på att låta en tänkt startelva få mer tid idag och i lägermatchen för att spela ihop det hela. Sedan lär inte alla spela 90 men vi lär slippa 10byten etc iaf.
HIF har ju ingen cup som kommer upp så frågan är om det inte testas mer där.
Hoppas iaf på att det inte blir en match som förstörs av tusen byten under spelet.

Tydligen ett lag från betydligt lägre serie vi möter på lägret sen så dagens match blir ett bra test trots allt. Förövrigt jäkligt skoj att cupen går på Valhalla igen ty Bravida är segt.

Citat:
Vi har förlorat våra två matcher så här långt, mot Odense och Lyngby. Danskarna ligger dock längre fram i sina förberedelser, så jag förväntar mig att IFK blir ett lättare motstånd.

Matchen går på Dplay.se för den som inte kan ta sig till Bravida.

Vi mötte också danskar i form av Ålborg i första träningsmatchen, det märks helt klart att deras säsong är närmare än vår men det ger bra genomkörare iaf.
Mot er är väl snarare frågan om vi inte ska vara närmare formen iom cupen än er som inte har cupen som kommer upp snart.

Kommer du upp så välkommen till Götet!

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är fan sedan -61 och jag skäms inte. Jag tycker det är galet lira två matcher kort inpå matchen borta mot Wolfsburg.

Fast ni hade ju alternativet att spela cupmatchen MELLAN matcherna mot Wolfsburg men flyttade den till nästa helg för att slippa ha den där.
Och skulle ni slå ut Wolfsburg och avancera i cupen har ni kvarten i cupen mellan åttondelarna i EL.
Man måste ju trots allt kunna spela två matcher/vecka ett tag, eller hur menar du att ni skulle planerat denna tid? Inga matcher alls?
Citera
2020-02-08, 09:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Tänk att ett plastlag med plastsupportrar tagit flest SM-guld. Ett framgångsrecept!
Citera
2020-02-08, 11:29
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Var förbi dif 2018 och aik 2019. Samma poäng som MFF två år i rad. Visst belägg finns, men det är klart att man inte är helt förbi och att något behöver vinnas snart. Att förneka att Bajen är på gång är dock lika dumt som att, som bajare, hävda att man har kört förbi alla.

Det som skaver mest hos antagonister är nog att Bajen är på väg att tvätta bort loserstämpeln, inte att man bröstar upp sig. Och för mig innebär borttvättad loserstämpel inte att man prenumererar på titlar, utan att man förblir ett topplag över flera säsonger.
Bajen har varit bra förut och haft väldigt hyllade lag också. För mig så skulle stämpeln mest försvinna om ”på gång” som förening skulle bli mer permanent. Alltså organisationen och allt runt omkring Bajen. Vilket ser ut att fungera nu. En del av stämpeln beror ju på att det kaosar o krisar o konkursar. Andra lag har också problem o haft genom åren. Inget tvivel om det.

Men det är klart att vinna något även har en kraftig poäng. Bara för att DIF lyckas kryssa ngn gång i ett derby betyder det ju inte att vi inte är losers i derbyna om man jämför resonemang.
Citera
2020-02-08, 11:48
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Du älskar alla gräslag, hatar alla plastgräslag (men Bajen mest), men älskar Malmö (trots att dom spelar cupen på plast). Har jag fattat det rätt?

Nu senast började det väl dock med att Norling hade uttalat sig om att Bajen gått om AIK på en del punkter?

Du håller på Sveriges största plast, cirkus och jippoklubb du ska ta de lugnt med att snacka om andra lag. Comprende?
Citera
2020-02-08, 12:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Poya verkar inne på att låta en tänkt startelva få mer tid idag och i lägermatchen för att spela ihop det hela. Sedan lär inte alla spela 90 men vi lär slippa 10byten etc iaf.
HIF har ju ingen cup som kommer upp så frågan är om det inte testas mer där.
Hoppas iaf på att det inte blir en match som förstörs av tusen byten under spelet.

Tydligen ett lag från betydligt lägre serie vi möter på lägret sen så dagens match blir ett bra test trots allt. Förövrigt jäkligt skoj att cupen går på Valhalla igen ty Bravida är segt.

Vi mötte också danskar i form av Ålborg i första träningsmatchen, det märks helt klart att deras säsong är närmare än vår men det ger bra genomkörare iaf.
Mot er är väl snarare frågan om vi inte ska vara närmare formen iom cupen än er som inte har cupen som kommer upp snart.

Kommer du upp så välkommen till Götet!

Fast ni hade ju alternativet att spela cupmatchen MELLAN matcherna mot Wolfsburg men flyttade den till nästa helg för att slippa ha den där.
Och skulle ni slå ut Wolfsburg och avancera i cupen har ni kvarten i cupen mellan åttondelarna i EL.
Man måste ju trots allt kunna spela två matcher/vecka ett tag, eller hur menar du att ni skulle planerat denna tid? Inga matcher alls?

Nä, det är att dessa båda matcher spelas på, djävulens påfund, plast som jag inte gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in