2020-02-06, 11:35
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
"öppna era hjärtan" Nu kommer alla ensamkommande skäggprydda pojkar bli medlemmar i klubben, grattis Djurgården
ska de byta från MFF o Bajen?

skoja bara..

de är välkomna, jag kan behöva ngn som hämtar korv o öl åt mig. Ungefär som JÖK-partierna tycker, de vill ju skapa en ny underklass som ska göra skitgörat på sjukhus o torka rent bajset från oss andra i hemtjänsten o äldrevården. Så det rimmar bra tycker jag, dubbel senap tack.
Senast redigerad av Pancev 2020-02-06 kl. 11:39.
Citera
2020-02-06, 11:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Kåkstadens söner, anyone?

Utnämningen i sig är det väl inget speciellt eller roligt med, dock är ju Freppas citat om att han föredrar att se matcherna på dumburken fan i mig värdigt att bli signatur här inne
det finns ju fantastiska möjligheter att följa detta via tv:n hemma numera
Citera
2020-02-06, 12:24
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Man undrar ju lite hur Jens Gustafsson lyckades med att komma femma med den truppen förra året, nog den starkaste truppen på pappret förra året efter Malmös. Håller ni inte med?

Tycker inte han fick ut i närheten av vad han borde fått, ändå pratas det inte om att han ligger pyrt till eller liknande utan snarare att han var aktuell för Malmö till exempel. Skumt.

Vi gjorde en jävligt dålig start på säsongen där diverse spelare inte kom upp i nivå. Snubbar som varit bärande 2018 i stil med Simon Thern och Ian Smith lyckades inte alls. Thern visade sig ju lida av psykiska problem i form av ångest. Smith petades så småningom. Andra lirare som Kasper Larsen och Alexander Fransson hade också problem att få spelet att stämma, men skärpte sig sedan under andra halvan av säsongen. Sead Haksabanovic var värdelös när han anslöt och hamnade på bänken, men var sedan från slutet av sommaren och framåt vår bästa spelare offensivt. Svårt att enbart lasta tränaren för att individer inte levererar. Ligger mer på spelarna.

Våra första 8 matcher i AS förra året hade vi resultatraden 1-5-2. En vinst på de första åtta alltså. De 22 matcherna därefter hade vi 15-4-3. Efter den snöpliga torsken mot Östersund i mitten av juli så hade vi 10-3-1 på resten av matcherna. Viss skillnad. Det var säsongsinledningen som förstörde. Hade vi haft samma poängsnitt på de första 8 matcherna som vi hade på de 22 som följde hade vi fått 67 poäng och därmed vunnit Allsvenskan.
Senast redigerad av Korder 2020-02-06 kl. 12:31.
Citera
2020-02-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Både Reinfeldt och Ohly har ju haft säsongskort rätt länge och båda är jävligt hyvens i baren när man snackar med dom. Båda lämnar politiken hemma när de går på match, borde även supportrar (kanske inte bajare då) klara av kan man tycka?
Haha, visste att någon skulle ta illa upp och börja svinga om "meEn bAjEn dÅ".

Du har högre tro om folks inställning till politik än vad jag har om du tror att folk kan lägga sånt åt sidan i en sån här situation.
Citera
2020-02-06, 13:13
Medlem
"– Hammarby har seglat upp som en verklig konkurrent till AIK, inte bara i tabellen, utan också i träningsförutsättningar, slagkraftighet i ungdomsverksamhet och i organisationen. I många stycken tycker jag att Hammarby har gått om oss, de är absolut en allvarlig toppkonkurrent, inte bara 2020 utan på längre sikt. De är väldigt framgångsrika, de har en träningsanläggning som är väldigt bra. Sedan har de mycket duktigt folk i organisationen som driver på.”
Norling har koll på läget.
Citera
2020-02-06, 13:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha, visste att någon skulle ta illa upp och börja svinga om "meEn bAjEn dÅ".

Du har högre tro om folks inställning till politik än vad jag har om du tror att folk kan lägga sånt åt sidan i en sån här situation.

Äh var bara en gliring till dig, det kan du ta. Vissa av dina kollegor klarar det dock inte.

Tyvärr har du helt rätt och det har gått lite bananas på olika ställen redan. Vänsterdrägg förnekar sig icke.
edit: Högerdrägg likaså som röstade på Reinfeldt men fick psykbryt pga "öppna våra hjärtan".
Citera
2020-02-06, 13:45
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Spåkulan Molins ("Djurgården kommer tappa det i sista omgången mot Norrköping") säger nu att MFF (Sportbladet) ska vinna 30 raka.

Grattis, MFF.
Jag har tidigare gillat gishe skarpt men börjar nu allt mer byta fot. Inte för att han säger att vi ska vinna 30 raka (det är en sund inställning) utan för att han mer och mer börjar framstå som en väldigt självisk individ som sätter sig själv före laget och har på det en ganska grandios självbild.

Vi får väl se hur det blir under säsongen.
Citera
2020-02-06, 14:12
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Vi ska ju faktiskt ha mötet först. Min förhoppning är att han röstas bort vilket jag tror kommer hända där den största anledningen är: undvika tjafs inom interna kretsar.
Citera
2020-02-06, 14:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vi ska ju faktiskt ha mötet först. Min förhoppning är att han röstas bort vilket jag tror kommer hända där den största anledningen är: undvika tjafs inom interna kretsar.

Tror precis samma sak, men Jonson röstas nog in. En sann kämpe och hjälte!
Citera
2020-02-06, 14:30
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tror precis samma sak, men Jonson röstas nog in. En sann kämpe och hjälte!
Hoppas det iaf. Orkar inte med politiksnack. Är ju en av de skönaste anledningarna att gå på DIF, att komma bort från det några timmar.

Ja Mats är jävligt bra och förtjänar det.
Citera
2020-02-06, 14:36
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Hoppas det iaf. Orkar inte med politiksnack. Är ju en av de skönaste anledningarna att gå på DIF, att komma bort från det några timmar.

Tycker du att det är skönt att gå på DIF? Jag får flashbacks till 2011 för egen del. Jag var visserligen portad då och fick senare sitta när det dagades för HIF mot Djurgården men jävlar vad jag ville gå på HIF. Numera är det ett måste. Varje dag är som en tortyr, men det gäller att fortsätta kämpa.
Citera
2020-02-06, 14:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:

*Mattias
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in