Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.
Ovanstående inlägg av
Moralensväktare från den 13/10 -18,
har varit uppe ett flertal gånger och funderats kring.
Någon form av planering; att SD lämnat mobilen hemma har varit
ett förslag, att SD placerat något tillhygge nere vid planket (ska inte dra
upp baseballträet igen(!), sten? hammare? några heltäckande skyddskläder
(för att minimera risken av spår som kunde knytas till SD) och som sedan
brändes eller kanske kastades under bilresan till Arlanda?
Vilket i så fall bör innebära att SD bestämt att LW
skulle tas av daga
innan avresan till Norge. Men det borde väl benämnas som
en planering, ej enbart "någon form av planering"?
Får hoppas att många av alla de frågetecken som finns, kommer att
rätas ut i och med det som äntligen komma skall.
@notknapparen, var min avsikt att markera ditt stycke med "Någon
längre planering..." men lyckades inte!
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Många mycket bra frågor.
Nu vet jag ju inte hur välkänt det var, mer en tanke att så kunde det ligga till. Minns att efter det att kroppen hittats, såg man en burk ligga i gräset vid Gunnebostänglslet.
Det är väldigt intressant varför de hamnade där bakom planket.
Det är en fråga som har ältats i tråden sedan mordet, och man vill gärna ha ett svar. Kanske får vi det aldrig om SD nekar? Och inget framkommer i deras konversation eller via vittnen?
Någon längre planering kan det knappast ha varit tal om, så valet kanske var det som kom upp som det alternativ som funkade när andra alternativ fallerade?
Det var ju reor på gång och att få L*ena in i en bil någonstans var nog inte aktuellt. Vad göra?
Samtidigt tror jag nog inte att SD räknade med att kroppen skulle ligga så länge. Men detta kanske han inte tog med i kalkylen just där och då? Utan det som brände i hjärnan var att det måste göras? Lite mer av en känsla som inte gick att avstyra.
Jag tror att det kan ha funnits tankar på att göra något mot L*ena flera gånger, kanske till och med en plan. Men inte denna plan. Och trots att jag får en känsla av att detta är en metodisk man som gör överväganden och inte bara handlar impulsivt på första tanke, så tror jag att denna gång blev det ett ganska snabbt beslut.
Kanske redan samma kväll? När han fått klart för sig att hon skulle till Norge med Beholder och att de skulle dela tält?
Det skulle jag gärna vilja veta när det kom klart för honom.