2020-02-07, 19:49
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Han spenderade inte alla de pengarna i Iowa. Det är i alla de delstater efter de fyra första (NH, SC, NV och IA). Sluta sprid falskheter.
Vart påstod jag att Bloomberg spenderat alla pengarna i Iowa?

Sluta sprida falskheter.
Citera
2020-02-07, 19:53
Medlem
Fris avatar
Angående att ingen vänstermänniska visar något tecken på att ha humor:
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Kolla in när Seinfeld hänger med Obama och så tänker du dig Trump i samma situation. Hur tror du det skulle gå?
https://youtu.be/UM-Q_zpuJGU
Hussein Obama är ju extremhöger enligt samtliga Democratic candidates som ju dramatiskt tagit avstånd från hans politik för att han inte var vänster nog. Så mycket extremvänster är t.ex. Obama-förrädaren Joe Biden att Obama inte kan endorsa sin egen vice president! När hände det senast?

Så i ditt klipp åker Obama lyxbil med en likasinnad (alltså anti alla dagens D-kandidater) miljardären Seinfeld. Och visar, "reality show style", upp sitt onekligen trevliga sätt. Som om det vore et hemredningsprogram.
- How do you get a good nights sleep in the White House? Isn't it like a night in the museum?
[After Obama brags about the masses of peoples at his inauguration, like Trump wouldn't do, right!] Here's the punch line of what's supposed to be "funny":
- It's like sleeping in a hotel room.

HAAAHAHAAAAA Oooohaahahaa. Vänta, LMAO.
O j v a d r o l i g t

Seinfeld blev väl känd för att göra en show about nothing?
So did Obama! Nooothing.

Och ännu lustigare är DU, som har detta som exempel på hur vänstern (vänster om Obama) har humor. Obama är en glidare, USA:s svar på Olof Palme. De uträttade aldrig nånting av betydelse.

Ditt problem är att du tror att om en vänstermänniska en liten stund vistas tillsammans med en människa som HAR humor, så bevisar det att vänstermänniskan har humor. Det bevisar tvärtom att ni vänstermänniskor inte har någon kännedom alls om vad humor är för någonting. Vi som har det är en kategori som är helt utan kontakt med er som inte har den. När jag drar ett skämt för dig, så fattar du ingenting. Du kommer aldrig att kunna knäcka den kryptokod vi som inte tillhör er vänsterbubbla föds och dör inom, oförmögna som ni är att njuta av någonting av livets goda. Ni är zombies.
Senast redigerad av Fri 2020-02-07 kl. 20:01.
Citera
2020-02-07, 19:56
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vart påstod jag att Bloomberg spenderat alla pengarna i Iowa?

Sluta sprida falskheter.

Ok, du skrev detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Bloomberg spenderade ca 200M USD på reklam inför Iowa, vilket köpte honom 20 röster. Det är 10M USD per röst. 5 miljarder köper honom 500 röster.

Vilket jag tolkade som att du menade att han spenderat den reklamen i Iowa eller i mediekanaler där de som bor i Iowa kan ta del av den.

Men du menade egentligen att han spenderat alla de pengarna i delstaterna efter Iowa, New Hampshire, South Carolina och Nevada? Delstaterna som ingår i Super Tuesday och röstar inte fören i mars. Så vi får ju se hur många röster han får i de delstaterna som han faktiskt spenderat pengar på.
Citera
2020-02-07, 20:10
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ok, du skrev detta.

Vilket jag tolkade som att du menade att han spenderat den reklamen i Iowa eller i mediekanaler där de som bor i Iowa kan ta del av den.

Men du menade egentligen att han spenderat alla de pengarna i delstaterna efter Iowa, New Hampshire, South Carolina och Nevada?

Jag menade att han spenderade pengarna före ("inför") valet i Iowa. Jag menade inte att han spenderade pengarna efter valet, för då hade jag skrivit "efter" istället för "inför". Hade jag menat att han spenderat pengarna uteslutande i Iowa hade jag skrivit "i Iowa".
Citera
2020-02-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri

Hussein Obama är ju extremhöger enligt samtliga Democratic candidates som ju dramatiskt tagit avstånd från hans politik för att han inte var vänster nog. Så mycket extremvänster är t.ex. Obama-förrädaren Joe Biden att Obama inte kan endorsa sin egen vice president! När hände det senast?

Så i ditt klipp åker Obama lyxbil med en likasinnad (alltså anti alla dagens D-kandidater) miljardären Seinfeld. Och visar, "reality show style", upp sitt onekligen trevliga sätt. Som om det vore et hemredningsprogram.
- How do you get a good nights sleep in the White House? Isn't it like a night in the museum?
[After Obama brags about the masses of peoples at his inauguration, like Trump wouldn't do, right!] Here's the punch line of what's supposed to be "funny":

O j v a d r o l i g t

So did Obama! Nooothing.

Och ännu lustigare är DU, som har detta som exempel på hur vänstern (vänster om Obama) har humor. Obama är en glidare, USA:s svar på Olof Palme. De uträttade aldrig nånting av betydelse.

Ditt problem är att du tror att om en vänstermänniska en liten stund vistas tillsammans med en människa som HAR humor, så bevisar det att vänstermänniskan har humor. Det bevisar tvärtom att ni vänstermänniskor inte har någon kännedom alls om vad humor är för någonting. Vi som har det är en kategori som är helt utan kontakt med er som inte har den. När jag drar ett skämt för dig, så fattar du ingenting. Du kommer aldrig att kunna knäcka den kryptokod vi som inte tillhör er vänsterbubbla föds och dör inom, oförmögna som ni är att njuta av någonting av livets goda. Ni är zombies.

Fint att du tog dig tid att titta på klippet.
Helt jävla galet dock att du på fullt allvar(?) tror att folk som har vänsterpolitiska sympatier generellt, utan undantag, skulle sakna humor. Det är kanske den mest extrema tes jag hört på denna sida platt-jord-rörelsen. Jag skrev att Trump saknar humor, du att ALLA till vänster gör det.
Men det är kanske bara din sorts humor?
Senast redigerad av 744glx 2020-02-07 kl. 20:20.
Citera
2020-02-07, 20:51
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Fint att du tog dig tid att titta på klippet.
Helt jävla galet dock att du på fullt allvar(?) tror att folk som har vänsterpolitiska sympatier generellt, utan undantag, skulle sakna humor. Det är kanske den mest extrema tes jag hört på denna sida platt-jord-rörelsen. Jag skrev att Trump saknar humor, du att ALLA till vänster gör det.
Men det är kanske bara din sorts humor?
Det verkar vara VÄLDIGT svårt för dig att hitta något exempel på att vänstern klarar av att använda sig av humor. Att vara vänster är att ha fel, och lida av psykisk asocial (ironiskt nog givet deras rörelses namn) dysfunktion som utesluter all förmåga att uppfatta ironi och humor.

Hittar du verkligen INGET exempel som bevisar motsatsen?
Kan du inte lista skämt som Sanders, Warren, Biden dragit? Buttagieg kan nog göra det, men HAR han gjort det?
Citera
2020-02-07, 20:53
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

O j v a d r o l i g t

So did Obama! Nooothing.

Det är svårt att slappna av och ha roligt när man är fullt upptagen med att ha koll på vem som förtrycker vem i sällskapet medan skämtet berättas.
Citera
2020-02-07, 21:03
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Det är svårt att slappna av och ha roligt när man är fullt upptagen med att ha koll på vem som förtrycker vem i sällskapet medan skämtet berättas.
Så är det på sossens julmiddag med (olyckligtvis) genetiskt besläktade familjen.
"Hmmm, i min stats-TV-indoktrinerade stackars hjärna. Givet alla parametrar om ras (viktigast av allt, rassegregering är definitionen av vad värdegrundens värde grundas på) och könsorgan och inkomst och postnummerområde, SÅ blir självklart Mike Bloomberg min kandidat! För han är mest divers! En av högst fem personer i världen som är mest lik Trump enligt alla dessa vänsterparametrar. (Egentligen för att han gav mig fem spänn när jag satt och tiggde utanför COOP, och det är min ideologi som sosse.)
Citera
2020-02-07, 21:17
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Det verkar vara VÄLDIGT svårt för dig att hitta något exempel på att vänstern klarar av att använda sig av humor. Att vara vänster är att ha fel, och lida av psykisk asocial (ironiskt nog givet deras rörelses namn) dysfunktion som utesluter all förmåga att uppfatta ironi och humor.

Hittar du verkligen INGET exempel som bevisar motsatsen?
Kan du inte lista skämt som Sanders, Warren, Biden dragit? Buttagieg kan nog göra det, men HAR han gjort det?

Din vänsterskala måste sträcka sig mot det oändliga... Undra hur du skulle placera svenska partier på din vänster-Högers-skala? Moderaterna värsta kommunister
Citera
2020-02-07, 21:37
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Din vänsterskala måste sträcka sig mot det oändliga... Undra hur du skulle placera svenska partier på din vänster-Högers-skala? Moderaterna värsta kommunister
Ja, Moderaterna har alltid regerat med världens allra högsta straffskatter mot arbetarna. Moderaterna har aldrig reformerat någonting som sossarna genomfört. De har alltid bevarat Tage Erlanders PK-stat.

Men du kanske saknar förmåga att se till sakpolitik, och förblir helt vilse i dina inbillade lögner om vilka varumärken att likt Pavlovs hund gläfsa respektive skälla åt. När Bill Clinton gjorde som Trump och beslöt bygga muren mot Mexiko, då var det bra. Liksom när Hillary Clinton som senator röstade för att fullgöra detsamma murbygge. Du framstår som bara dum i huvet och hejjar på det team som du en gång för alla har blivit indoktrinerad att hejja på.

Det som jag konstaterar här är att SAMTLIGA kandidater för Democratic party har tagit hårt avstånd från Obama genom att ställa sig långt lååångt till vänster om honom. Det är därför Obama som idag är en relativ mittenpolitiker inte har någon att endorsa.
Citera
2020-02-07, 22:41
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:

O j v a d r o l i g t

So did Obama! Nooothing.

Jävligt mycket svammel här, de flesta Dem-kandidater har ju inte tagit avstånd från Obama, tvärtom. Och att Obama inte har endorsat Biden är väl hur vanligt som helst? En sittande/ex-president endorsar aldrig någon under en primary? Han endorsade Clinton 2 dagar efter att hon vann primärvalet, Bush endorsade McCain ungefär lika lång tid efter att han vann primärvalet, så ja, du svamlar om saker du inte har koll på

Vidare är ju humor något högst subjektivt, men det är vänstern, eller "vänstern" egentligen (centrister med socialliberala värderingar som du troligtvis benämner som kommunister ändå) som producerar de flesta komiker och gör de flesta komedierna. Att du inte tycker det är roligt är en sak, men du kan inte förneka att högern inte har något att hämta från komedin.

Sen verkar du utifrån dina inlägg vara en fullständigt humorlös människa som är arg på världen men det är likväl bara min subjektiva uppfattning

Citat:
All vänster är totalt humorbefriad. Känner någon till något exempel på någon vänstermänniska som någonsin fattat humor, eller än mindre själv varit (avsiktligt) humoristisk? Det är därför Trump-hatarna påstår att Trump "ljuger". De censurerar ironi för att de inte fattar ironi.

Detta är också en billig utväg, han är ju absolut inte ironisk varje gång han ljuger. Du kan inte tro på det? Visst att uppfatta honom som hyperbolisk ibland, men han ljög om att han förlorade popular vote eftersom miljontals röstade illegalt, han ljög om att vindkraft ger cancer, har för mig att han ljög om sin affär med Stormy innan betalningen med Cohen bevisades, det finns ju ett par tusen sådana fall där han rakt av ljugit, samtidigt finns det absolut minst lika många fall där han är ironisk eller hyperbolisk men det utesluter ändå inte att han ljuger väldigt mycket
Senast redigerad av hjaelploskille 2020-02-07 kl. 22:49.
Citera
2020-02-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
The almighty Anders Lindberg har en 10 minuters rant om detta i Svd´s podd från i måndags..Håller f.ö helt och hållet med dig, tror han blir ostoppbar som deras kandidat (beroende på hur nu Bloomberg gör såklart)...

Med stor sannoliket vinner Trump, och med lika stor sannolikhet vinner Dem´s -24 och då sitter Pete i åtta år. Han kan bli likeable även söder om North Carolina.

Gaygrejen brys sig inte ens rednecks om längre, t.o.m Serbien av alla länder har ju en gay kvinnlig premiärminister.

https://poddtoppen.se/podcast/1452591671/ledarredaktionen/vem-blir-trumps-motstandare
Ovanligt insiktsfullt ändå för att vara Anders Lindberg, trots att han är inne på samma spår som Michael Moore. Det är väl enklare att analysera när man inte är insmetad i det.

Dock så flög båda som pratade förbi målet helt, ifråga om Buttigieg. Det är inte Sanders och Biden som har den bästa storyn, utan Buttigieg.

Kommer ju alltid finnas fördomar mot homosexuella, men även de mest inskränkta tycker ju att ”vissa är ok” nuförtiden. Om man som Buttigieg är krigsveteran, då är man nästan oantastbar även bland konservativa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in