2020-02-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Gaygrejen brys sig inte ens rednecks om längre, t.o.m Serbien av alla länder har ju en gay kvinnlig premiärminister.
Amy Bumarseclochard är en av två presidentkandidat er som tar den i röven. I endorse Bernie! Han har hjärtat på rätt ställe, och jag hoppas att Herren inte överger sitt folk.
Citera
2020-02-07, 17:12
Medlem
Fris avatar
Det är intressant att SAMTLIGA kandidater tar så kraftfullt avstånd från Hussein Obamas förda politik. Alla har ställt sig lååångt till vänster om Obama. Så även hans vice president under 8 år, Joe Biden. Om Joe Biden hade kampanjat på temat "4 more years of Obama policies!", alltså relativt mycket mer mittenpilitiskt, så hade han varit mycket populärare och trovärdigare, och ha en mycket starkare chans att ta strategiska röster från Trump, mycket mer valbar. Nu kampanjar han istället med slogan "No Malarkey", och folk bläddrar i sina ordböcker.

Obamas legacy ligger verkligen i ruiner. Alla verkar vilja glömma hans 8 år. Jag tror att Trump kommer att säga goda saker om Obama. Han ligger ju närmare att ta över ännu fler av Obamas väljare än vad någon av Democrats kandidater gör. Dessutom är det ju presidentiellt opolitiskt att respektera sina föregångare. Sträcka ut en hand när han är övergiven av alla. T.ex. döpa ett nytt miljöinstitut eller ännu bättre ett African American Opportunities Initiative efter Obama och bjuda in honom till något slags evenemang där de kan skaka hand offentligt. I förordet till en av sina böcker som gavs ut strax efter att Obama valts så skrev Trump hoppfullt om att han kommer att bidra till att ena landets etniskt baserade politiska klyftor.
Senast redigerad av Fri 2020-02-07 kl. 17:17.
Citera
2020-02-07, 17:22
Medlem
Konfucius2s avatar
Bloomberg har jag lyssnat på, och även om man inte håller med honom i visa sak frågor så är han en ”presidenttyp” d v s han passar väl in i malen för hur en president ska vara. Saklig, inger förtroende , tycks vara påläst och analytisk och så vidare...

Dock, det som ligger honom i fatet enligt mig själv är att han tycks vara en tråkig typ( mellanmjölk-aktig). Och därmed faller han bort...

Humor är en viktig ingrediens ...
Citera
2020-02-07, 17:40
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Buttigieg ser ut och pratar som en president ur en Hollywoodfilm. Han är även en tvättäkta underdog. En krigsveteran från en liten småstad på landet, som blir rekordung borgmästare, kommer ut som gay under tiden, blir ändå omvald av sin konservativa småstad i midwest med överväldigande stöd, och går vidare till att bli den första homosexuella presidenten genom historien.

Det här är ett viralt filmiskt narrativ som är helt oemotståndligt för amerikaner. Buttigiegs stöd kommer bara öka, när folk börjar tro på att en ung homosexuell krigsveteran faktiskt kan bli president. Folk kommer dras in i den här berättelsen, under tiden primärvalet utspelas, i takt med att han exponeras i media.

Mja, det är sant att han har många underdog-boxar checkade, men det hjälper inte när han har en uppsyn som som får en att vilja slänga ut den lille vesslan genom fönstret. En Amerikansk Underdog (tm) måste ha viss ödmjukhet och mänsklighet för att väcka sympatierna, annars är det bara en olämplig tönt som misslyckas enligt förväntningarna. Butthead berör inte underdog-nerven på samma sätt som Rocky Balboa, för att uttrycka det diplomatiskt.

Sen ska vi inte glömma den svartklädda armén av Berniebros. Det börjar bli rätt kännbart våldskapital som ansamlats där, och för varje vecka som DNC fortsätter sitt uppenbara trixande för att gynna Butthead blir de alltmer militanta. Om det når kokpunkten i en brokered convention som mynnar ut i en tveksam nominering kan vad som helst hända. Hittills har indianerna varit inne i DNC-tältet och pissat ut; fular de ut Bernie en gång till lär indianerna lämna tältet och börja pissa inåt.

Edit:
Senast redigerad av MrBulldogg 2020-02-07 kl. 17:45.
Citera
2020-02-07, 18:13
Avslutad
Saken är den att säger Trump minsta lilla om hans homosexualitet så lär han dala ordentligt!
Citera
2020-02-07, 18:25
Medlem
Jag har uppsnappat nyheter ifrån USA där missnöjda Sanders-medarbetare påstår att dom funnit 14 felaktigheter i valet som gjort att Sanders får mindre antal delegater till konventet. Själv vet jag inte exakt vad detta innebär, men att man inte kan hålla rättvisa val bådar inte gått för demokraterna.
Hur blir det senare? Jag tycker inte att Demokraterna har något riktigt ess i rockärmen. Måhända att både Bloomberg och Buttibög är kunniga och korrekta personer, men hur skall dom kunna entusiasmera och elda massorna. Och Joe Biden, trots allt favorit att bli nominerad, har bränt sitt bästa krut. Återstår då Sanders men hur skall han ha en chans, detta är USA inte Sverige, Trump kommer att rödsmeta honom. Demokraterna borde ha gjort detta mycket bättre.
Citera
2020-02-07, 18:35
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har uppsnappat nyheter ifrån USA där missnöjda Sanders-medarbetare påstår att dom funnit 14 felaktigheter i valet som gjort att Sanders får mindre antal delegater till konventet. Själv vet jag inte exakt vad detta innebär, men att man inte kan hålla rättvisa val bådar inte gått för demokraterna.

Nämns ett dussintal fel i sammanräkningen.

Citat:
The Sanders campaign issued a statement Thursday night highlighting more than a dozen "discrepancies in the state delegate equivalent data" that it sent to the Iowa Democratic Party.
https://www.commondreams.org/news/2020/02/07/while-sanders-declares-victory-iowa-popular-vote-buttigieg-chided-claiming-he
Citera
2020-02-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Bloomberg har jag lyssnat på, och även om man inte håller med honom i visa sak frågor så är han en ”presidenttyp” d v s han passar väl in i malen för hur en president ska vara. Saklig, inger förtroende , tycks vara påläst och analytisk och så vidare...

Dock, det som ligger honom i fatet enligt mig själv är att han tycks vara en tråkig typ( mellanmjölk-aktig). Och därmed faller han bort...

Humor är en viktig ingrediens ...

Nae, tyvärr är det inte det. Är det någon människa på jorden som fullständigt saknar detta är det ju Trump, och han blev vald.
Citera
2020-02-07, 18:44
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Nae, tyvärr är det inte det. Är det någon människa på jorden som fullständigt saknar detta är det ju Trump, och han blev vald.
All vänster är totalt humorbefriad. Känner någon till något exempel på någon vänstermänniska som någonsin fattat humor, eller än mindre själv varit (avsiktligt) humoristisk? Det är därför Trump-hatarna påstår att Trump "ljuger". De censurerar ironi för att de inte fattar ironi.
Citera
2020-02-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
All vänster är totalt humorbefriad. Känner någon till något exempel på någon vänstermänniska som någonsin fattat humor, eller än mindre själv varit (avsiktligt) humoristisk? Det är därför Trump-hatarna påstår att Trump "ljuger". De censurerar ironi för att de inte fattar ironi.

Kolla in när Seinfeld hänger med Obama och så tänker du dig Trump i samma situation. Hur tror du det skulle gå?
https://youtu.be/UM-Q_zpuJGU
Citera
2020-02-07, 19:02
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Efter gårdagens kalabalik framstår ett mönster där CIA-tillgången Pete Buttigieg är den som skall valfuskas fram på bekostnad av kommunisten och juden Benjamin Sanders. Det kvittar vilken kandidat som Demonråttorna röstar fram, Trump kommer ändå att vinna i samtliga 50 stater efter att försvarsmakten förhindrar Demonråttorna från att valfuska i presidentvalet.
I Des Moines distrikt 55 fick Benjamin Sanders 562 röster i första omgången mot Pete Buttigieg's 564.

Andrew Yang fick officiellt noll röster. Jämför denna siffra mot antal individer i Yang's grupp. Dom har stulit samtliga av Yang's röster.
Senast redigerad av Fittahora 2020-02-07 kl. 19:06.
Citera
2020-02-07, 19:45
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Och du anser att Bloombergs ekonomiska oberoende överväger det faktum att hela USA hatar judesvinet, så pass starkt att du tror att han har en chans att spöa Trump. Det är så sinneslöst verklighetsfrånvarande. Spelbolagen skrattar hela vägen till banken.

Bloombergs 20 röster (0.01%) i Iowa får dig inte att inse att judesvinet är chanslös.

Han spenderade inte alla de pengarna i Iowa. Det är i alla de delstater efter de fyra första (NH, SC, NV och IA). Sluta sprid falskheter.

Med det sagt tror jag, om han skulle bli demokraternas kandidat (vilket jag ser som föga troligt) så skulle han stentorska mot Trump, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in