2020-02-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det verkar vara VÄLDIGT svårt för dig att hitta något exempel på att vänstern klarar av att använda sig av humor. Att vara vänster är att ha fel, och lida av psykisk asocial (ironiskt nog givet deras rörelses namn) dysfunktion som utesluter all förmåga att uppfatta ironi och humor.

Hittar du verkligen INGET exempel som bevisar motsatsen?
Kan du inte lista skämt som Sanders, Warren, Biden dragit? Buttagieg kan nog göra det, men HAR han gjort det?

Förmodligen är det du skriver ett uttryck för någon slags humor, annars bör du nog prata med någon för att försöka bli av med vanföreställningarna.
Naturligtvis kan jag finna lustigheter från såväl vänster som höger och allt däremellan, men kan du visa ett klipp där Trump visar sig genuint humoristisk? (Att tala illa om någon är inte humor.)
Citera
2020-02-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Benägen att hålla med delvis. Dock måste det framstå som att de erbjuder något nytt (i alla fall på 2000-talet). Bill Clinton var en annan tid, då hade man faktiskt en tro på de styrande politikerna i västvärlden, denna tro har fullständigt urholkats under 90 och 00-talet. Obama erbjudöd "change" (egentligen inte men på ytan), Trump erbjöd även han ett "nytt" alternativ, Macron är väl ett liknade exempel som Obama fast på andra sidan Atlanten. Nytt på ytan men samma skit politik som de senaste 20-30 åren. Buttigieg liknar Macron/Obama i stilen, nytt paket på samma innehåll dock tror jag inte det är tillräckligt mycket nytt för att räcka hela vägen. Tror även folk börjar bli avigt inställda till politiker som gillas för mycket av media, "är det deras man är det knappast vår man" vilket de så klart har rätt i.
Jag håller med, men Buttigiegs ”change” är nog lite samma som Obamas, att han utropar en tid för enighet. Hans multifacetterade personlighet passar bra in i det narrativet.
Citera
2020-02-07, 23:20
Medlem
raxmouses avatar
Den enda som har gräsrötter med sig är Andrew Yang. Butt är i periferin tillsammans med Bloomberg.

Om någon får msm med sig så kanske. Annars dominerar Yang. Möjligtvis Bernie, men han är inte tillräckligt korrupt för vissa demokrater. Inte Yang heller iofs
Citera
2020-02-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Mja, det är sant att han har många underdog-boxar checkade, men det hjälper inte när han har en uppsyn som som får en att vilja slänga ut den lille vesslan genom fönstret. En Amerikansk Underdog (tm) måste ha viss ödmjukhet och mänsklighet för att väcka sympatierna, annars är det bara en olämplig tönt som misslyckas enligt förväntningarna. Butthead berör inte underdog-nerven på samma sätt som Rocky Balboa, för att uttrycka det diplomatiskt.
Här håller jag inte alls med. Han utstrålar väldigt mycket ödmjukhet för att kandidera till president.

För att inte säga mänsklighet. Amerikanska nyhetsmedier har varvat ett klipp non-stop sen valet, när han höll på att tappa det under ett tal, när han pratade om hur det var att växa som gay, och inte ens veta om man hörde hemma i sin egen familj. USA verkar inte hålla med dig i det avseendet.

Att du ser nåt annat är för att du är vänster. Vänstern tycker att alla vanliga hyggliga ”kontorsklädda” människor ser ut som stroppiga översittare.
Citera
2020-02-07, 23:29
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Skulle ta en kula för Donald, men har även jag vart in och garderat med lite cash på Bloomberg så jag kommer ut som en ekonomisk vinnare vid en iof rätt så osannolik Trumptorsk.

Enda chansen att ta Trump är att lägga sig galet nära han i alla ekonomiska frågor, men med lite miljötvist (utan att stöta sig för mycket med kol/olja/skiffer) fortsätta murbygget, reducera illegal migration. Skall blir spännande att se vad både Pete och Bloomberg säger om parisavtalet- muren - migration, här måste dom väga sina ord på guldvåg för att inte stöta sig för mycket med 120 miljoner vita röstare.

Bloombergs downside är att radikalerna på kusterna kommer gå bananas, men det tror jag han tar, dom staterna vinner han hursomhelst, det visade ju mellanvalet när soccermoms strömmade till dems.

Om det skulle stå mellan någon annan än Pete och Bloomberg skall jag äta upp mina foppatofflor + annies sko.

Blir jävligt skoj att följa detta ända fram till november, har som reaktionär tecknat en onlineprenumeration med Politico för att få ett bredare perspektiv.

I slutändan är det bara 4 stater det handlar om, och i dessa 4 är det kanske 500 000 osäkra det handlar om.

Bloomberg kommer precis som Trump gå all-in där.

Övriga aspiranter är inte ens värda att kommentera. Commu and retards som Trump säger.

"Politico" bryr sig typ noll personer om. USA har aldrig haft ett välstånd som vid Trump, ribban är satt redan. Limbo? Läget innan människor blir.......
Citera
2020-02-07, 23:59
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Här håller jag inte alls med. Han utstrålar väldigt mycket ödmjukhet för att kandidera till president.

För att inte säga mänsklighet. Amerikanska nyhetsmedier har varvat ett klipp non-stop sen valet, när han höll på att tappa det under ett tal, när han pratade om hur det var att växa som gay, och inte ens veta om man hörde hemma i sin egen familj. USA verkar inte hålla med dig i det avseendet.

Det är möjligt att han visat en smula mänsklighet ibland, men helhetsintrycket är helt klart en liten shitweasel som försöker gå några ronder i en viktklass tre nivåer över sin förmåga. Jag har full förståelse att det var jobbigt att växa upp som gay då min egen lillasyster gick igenom det när hon var ung (idag några år äldre än Butthead) men det har inte mycket vikt idag. Homosexualitet är inte den kvarnsten Om halsen det en gång var, men erbjuder heller inte längre den självklara gratispushen de "modiga" fick i mellanfasen. Idag är det ett fett So What utom hos religiösa nötter och regnbågsfanatiker, så hela grejen med "första bögen som president!" när inte upp till hängpungen på "första svarta presidenten!"

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Att du ser nåt annat är för att du är vänster. Vänstern tycker att alla vanliga hyggliga ”kontorsklädda” människor ser ut som stroppiga översittare.

Japp, jag är själva sinnesbilden av vänsterbliven, vilket bevisas av mina 10 års posthistorik.
Citera
2020-02-08, 00:41
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ja, Moderaterna har alltid regerat med världens allra högsta straffskatter mot arbetarna. Moderaterna har aldrig reformerat någonting som sossarna genomfört. De har alltid bevarat Tage Erlanders PK-stat.

Men du kanske saknar förmåga att se till sakpolitik, och förblir helt vilse i dina inbillade lögner om vilka varumärken att likt Pavlovs hund gläfsa respektive skälla åt. När Bill Clinton gjorde som Trump och beslöt bygga muren mot Mexiko, då var det bra. Liksom när Hillary Clinton som senator röstade för att fullgöra detsamma murbygge. Du framstår som bara dum i huvet och hejjar på det team som du en gång för alla har blivit indoktrinerad att hejja på.

Det som jag konstaterar här är att SAMTLIGA kandidater för Democratic party har tagit hårt avstånd från Obama genom att ställa sig långt lååångt till vänster om honom. Det är därför Obama som idag är en relativ mittenpolitiker inte har någon att endorsa.

Ja, du tycks var en reinkarnation av Einstein som listat ut allt detta
Citera
2020-02-08, 04:01
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Den enda som har gräsrötter med sig är Andrew Yang. Butt är i periferin tillsammans med Bloomberg.

Om någon får msm med sig så kanske. Annars dominerar Yang. Möjligtvis Bernie, men han är inte tillräckligt korrupt för vissa demokrater. Inte Yang heller iofs

https://static01.nyt.com/images/2020/02/01/us/democratic-presidential-campaign-donors-promo-1580612958565/democratic-presidential-campaign-donors-promo-1580612958565-articleLarge.jpg

Yang? eller skrev du fel?
Citera
2020-02-08, 06:01
Medlem
arbetets avatar
Husbögen knappar in:
Saturday, February 8

New Hampshire Democratic Presidential Primary Boston Globe/Suffolk
Sanders 24, Buttigieg 25, Warren 14, Biden 11, Klobuchar 6, Yang 3, Gabbard 2, Steyer 2
Buttigieg +1

New Hampshire Democratic Presidential Primary WHDH/Emerson
Sanders 31, Buttigieg 24, Warren 11, Biden 11, Klobuchar 9, Yang 3, Gabbard 5, Steyer 2
Sanders +7
https://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/

Väl investerade pengar, Soros!
Citera
2020-02-08, 09:54
Medlem
Fris avatar
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/nh/new_hampshire_democratic_presidential_primary-6276.html
Bernie Brezjnev 26
Store Peter Nicklas Stjärt 22 (procent OCH ålder)
Indianskan 13
No Malarkey, the boxer 13
What's her name, the funny girl 8
Chinaman 3
Gabbard 3
My neighbor 3
Bloomberg 101:
I leave a walkover on Iowa and New Hampshire, still I win!
Det här är som arga leken. Den som gör så mycket som att blinka förlorar. Det säkraste sättet att vinna är att blunda, så att man inte syns. Siffrorna visar att Bloomberg tack vare väljarnas uteslutningsmetod leder på walk over. Åtminstone tills han äntligen rider in på sin elefant bland clownerna i cirkustältet.
Citera
2020-02-08, 10:38
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
https://static01.nyt.com/images/2020/02/01/us/democratic-presidential-campaign-donors-promo-1580612958565/democratic-presidential-campaign-donors-promo-1580612958565-articleLarge.jpg

Yang? eller skrev du fel?

Pratar du pengar kan vi lika gärna skriva "minimicke" and get done with it.
Citera
2020-02-08, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Det är möjligt att han visat en smula mänsklighet ibland, men helhetsintrycket är helt klart en liten shitweasel som försöker gå några ronder i en viktklass tre nivåer över sin förmåga. Jag har full förståelse att det var jobbigt att växa upp som gay då min egen lillasyster gick igenom det när hon var ung (idag några år äldre än Butthead) men det har inte mycket vikt idag. Homosexualitet är inte den kvarnsten Om halsen det en gång var, men erbjuder heller inte längre den självklara gratispushen de "modiga" fick i mellanfasen. Idag är det ett fett So What utom hos religiösa nötter och regnbågsfanatiker, så hela grejen med "första bögen som president!" när inte upp till hängpungen på "första svarta presidenten!"

Japp, jag är själva sinnesbilden av vänsterbliven, vilket bevisas av mina 10 års posthistorik.
Inte vänster då, men du har kanske samma ”diagnos”. Dvs. att du känner ilska mot folk som utmärker sig, enligt de rådande mainstream måttstockarna i samhället, som du förkastar. Eller?

På vilket sätt är han utanför sin viktklass? Han började från noll i amerikanska glesbygden, är krigsveteran, A-student på Harvard, f.d. managementkonsult, pratar åtta språk och har varit högsta ledare för en stad i åtta år. Han är ung, välklädd, och ser de facto utmärkande bra och trevlig ut i den här crowden. Det är sånt som vanliga människor strävar efter att uppnå.

Vid direkt jämförelse verkar han ha hunnit samla på sig mer livserfarenhet än dubbelt så gamla Sanders, som har flummat i storstan, och rullat i samma hjulspår med samma argument sedan Woodstock.
Senast redigerad av aw 2020-02-08 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in