2020-02-07, 19:07
  #1189
Medlem
Finns det föresten någon bild på GM?
Citera
2020-02-07, 19:34
  #1190
Medlem
Citat:
I september hittades Edwin, 4, livlös i sitt hem i Halmstad.
Nu står hans mamma åtalad för att ha strypt honom till döds.
– Jag skrek i fyra timmar. Det kändes som om allt gick under, säger pappan Daniel Fredriksson, 28, till Aftonbladet.

Citat:
https://www.aftonbladet.se/a/MRB4Q0

Vila i frid lilla pojke!
Citera
2020-02-07, 19:50
  #1191
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Pappan talar ut:

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/edwin-4-strypt-och-hangd-av-sin-mamma/
Grät i fyra timmar över ett litet barn han inte "pallat" träffa på över ett år, -säkert!

Jävla frögurka som istället för att värna om sin förstfödda nu redan har en 17månader gammalt barn samt ett "på gång" med ett nytt stackars fruntimmer.
Snart frånvarande fader till dessa två också kan man anta....?

Så satan tragiskt att det enbart är rättighet att skaffa barn idag helt utan skyldighet.
Borde vara någon form av körkort för att få föröka sig, har man inte ekonomi till det (arbete) så bör man heller inte yngla av sig som en inföding i en hydda.
__________________
Senast redigerad av Tuvtramp 2020-02-07 kl. 19:52.
Citera
2020-02-07, 19:55
  #1192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
ett möjligt scenario är att hon ska lägga Edwin, som inte samarbetar. Klockan är då strax innan 23-tiden, vilket är alldeles för sent för en liten pojke. Han är övertrött och kommer inte till ro. Alexandra är trött.... vill gå och lägga sig, eller kanske har hon någon som ska komma på besök... varpå hon måste få honom att somna innan..står ju att hon tänkt ligga i hans säng tills han somnar.. och det är då det händer... hon får spelet och har ihjäl den stackars lilla pojken.

Står ju att det har varit svårt att få honom att sova tidigare, vilket ju inte är konstigt om man lägger ett sånt litet barn så sent. Klart som tusan de är utmattade och inte kommer till ro. Och förskolan säger ju att hon ofta är sen, vilket ju inte heller är konstigt ...

Låt mig gissa, en person som aldrig har rutiner och inte förstår vikten av det för barn. Barn mår alltid bra av rutiner och man ska hålla hårt på dessa, punkt. Ett barn kommer alltid bli mer uppspelt när varenda grej är slump.

Synnerligen tragiskt och det är för jävla synd att en människa som har mördat sitt egna barn har något att säga till om.
Citera
2020-02-07, 19:57
  #1193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Grät i fyra timmar över ett litet barn han inte "pallat" träffa på över ett år, -säkert!

Jävla frögurka som istället för att värna om sin förstfödda nu redan har en 17månader gammalt barn samt ett "på gång" med ett nytt stackars fruntimmer.
Snart frånvarande fader till dessa två också kan man anta....?

Så satan tragiskt att det enbart är rättighet att skaffa barn idag helt utan skyldighet.
Borde vara någon form av körkort för att få föröka sig, har man inte ekonomi till det (arbete) så bör man heller inte yngla av sig som en inföding i en hydda.

Ja tråkigt att pappan ska vara förstasidesstoff men jag hoppas att han kanske tänker om och ändrar sig efter detta.
Citera
2020-02-07, 19:58
  #1194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Låt mig gissa, en person som aldrig har rutiner och inte förstår vikten av det för barn. Barn mår alltid bra av rutiner och man ska hålla hårt på dessa, punkt. Ett barn kommer alltid bli mer uppspelt när varenda grej är slump.

Synnerligen tragiskt och det är för jävla synd att en människa som har mördat sitt egna barn har något att säga till om.

Ja rutiner för grundläggande behov är viktigt. Och läggdags bör ju vara i rimlig tid för ett så litet barn. Mina la sig kl 18:30-19:00 i den åldern.
Citera
2020-02-07, 20:13
  #1195
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja tråkigt att pappan ska vara förstasidesstoff men jag hoppas att han kanske tänker om och ändrar sig efter detta.
Det gör jag (för barnens skull) också!
Citera
2020-02-07, 21:11
  #1196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ärekränkande av blaskan på något vis, brott mot en helig griftefrid. Kunde gott ha blurrat ansiktet, klick-judarna

Hemskt brott hon begått, men också ett samhällets svek. Tyvärr är unga olämpliga föräldrar måånga, och fler blir det i stadigt ökande takt

Förstår hur du menar, om msm tycker jag inte...jagande clickbait för att tjäna pengar, där håller jag helt med.

Dock tycker jag faktiskt att det är bra/viktigt på ett sätt, att dessa små stackars röstlösa mördade barnen får "synas".
Han var en fin liten kille som hette Edwin. Han "försvinner" inte bara i en text där ett barn blivit dödad av sin mamma.
Citera
2020-02-07, 21:16
  #1197
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Förstår hur du menar, om msm tycker jag inte...jagande clickbait för att tjäna pengar, där håller jag helt med.

Dock tycker jag faktiskt att det är bra/viktigt på ett sätt, att dessa små stackars röstlösa mördade barnen får "synas".
Han var en fin liten kille som hette Edwin. Han "försvinner" inte bara i en text där ett barn blivit dödad av sin mamma.
Ja, du har såklart också rätt: sanningen är tveeggad ofta.

Tragiskt i alla fall, flera liv som gått åt h-vete på grund av hennes gärning. Kanske kan hon bli en någorlunda frisk och ok individ i framtiden....
Citera
2020-02-07, 21:35
  #1198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Mycket knepig kvinna. Vid Borderline kan man hamna i psykosliknande eller dissociativa tillstånd vid svår stress. Svår ångest kan räcka. Tror inte hon var fullt ut psykotisk men jag tror att hon faktiskt kände att hon räddade sonen på nåt sätt. Hon kämpade hårt med anknytningen och verkar ha lärt sig hur man tar hand om ett barn, istället för att det fanns naturligt hos henne. Jag tror hon dessutom hade ganska grava autistiska besvär utöver allt som kommer med Borderline/EIPS. Tror på rättspsykiatrisk vård trots att regelrätt psykos är tveksam.
Ja, så ung. uppfattar jag henne också. Hon ska kanske sitta i ett specialfängelse eftersom hon vet vad hon har gjort. Samtidigt behöver hon ha behandling för sin psykiska störning, så att hennes samvete kanske kan vakna. RättsPsyk. , varför skulle det vara fel ?
Men det är ju Domstolar som bedömer.


Sen får jag ta tillbaka det jag skrev om migrän. Hade nog fel.
Det är nog istället schizofreni hon har. Får hon neuroleptika, och symtomen försvinner,så är det nog schiz.
Citera
2020-02-07, 21:40
  #1199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Så satan tragiskt att det enbart är rättighet att skaffa barn idag helt utan skyldighet. Borde vara någon form av körkort för att få föröka sig, har man inte ekonomi till det (arbete) så bör man heller inte yngla av sig som en inföding i en hydda.

Det borde åtminstone finnas en obligatorisk föräldrakurs där även psykologisk/social/ekonomisk utredning samt analys görs på blivande föräldrar. Därefter kan man i god tid sätta in lämpliga åtgärder och ev. stöd.
Citera
2020-02-07, 22:37
  #1200
Medlem
Bara jag som reagerar på "SMITTA" i fupen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in