Citat:
Ursprungligen postat av
Rullgardajna
Mycket knepig kvinna. Vid Borderline kan man hamna i psykosliknande eller dissociativa tillstånd vid svår stress. Svår ångest kan räcka. Tror inte hon var fullt ut psykotisk men jag tror att hon faktiskt kände att hon räddade sonen på nåt sätt. Hon kämpade hårt med anknytningen och verkar ha lärt sig hur man tar hand om ett barn, istället för att det fanns naturligt hos henne. Jag tror hon dessutom hade ganska grava autistiska besvär utöver allt som kommer med Borderline/EIPS. Tror på rättspsykiatrisk vård trots att regelrätt psykos är tveksam.
Ja, så ung. uppfattar jag henne också. Hon ska kanske sitta i ett specialfängelse eftersom hon vet vad hon har gjort. Samtidigt behöver hon ha behandling för sin psykiska störning, så att hennes samvete kanske kan vakna. RättsPsyk. , varför skulle det vara fel ?
Men det är ju Domstolar som bedömer.
Sen får jag ta tillbaka det jag skrev om migrän. Hade nog fel.
Det är nog istället schizofreni hon har. Får hon neuroleptika, och symtomen försvinner,så är det nog schiz.