2020-02-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Bor du i sverige? Känns det som detta land har blivit bättre med Globalist tänket?
Vi har ökat i allt med kriminella handlingar.

Under trumps regering har det skett ganska stor förändring för det amerikanska folket ja, har du inte läst allt som blivit bättre? Läser du annat än CNN, aftonbladet expressen?

jag orkar inte sitta prata upp allt som ökat under trumps regering men ett exempel är -21% mindre produktion av pistoler osv. Något som många i usa är emot är väl handel med vapen inte sant?

Jojo, jag fattar sådana aspekter, ur vårt perspektiv men liksom - USA är ofantligt värre avseende kriminella handlingar... så de kan ju inte vara en måttstock att se upp till.

Sen liksom vad har Trumps regering gjort för folket så, det är rätt mycket gjort för företagen. Som kanske hållit ekonomin på samma nivå som under Obama.
Men direkt för folket är det ju snarare försämringar, avseende arbetsmiljö etc.

Vapen, jadu de siffrorna vill jag se. Känns isf som att det var +220% förra året.
Trump har då verkligen INTE gjort något mot vapenindustrin.
Citera
2020-02-07, 17:52
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Bor du i sverige? Känns det som detta land har blivit bättre med Globalist tänket?
Vi har ökat i allt med kriminella handlingar.

Under trumps regering har det skett ganska stor förändring för det amerikanska folket ja, har du inte läst allt som blivit bättre? Läser du annat än CNN, aftonbladet expressen?

jag orkar inte sitta prata upp allt som ökat under trumps regering men ett exempel är -21% mindre produktion av pistoler osv. Något som många i usa är emot är väl handel med vapen inte sant?

Är ju rätt kul att du faktiskt inte kan peka på konkreta saker utan bara säger "ööö men Sverige då"
Citera
2020-02-07, 17:55
Medlem
zergrushs avatar
Donald på fråga från reportrar om Vindman:
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
"Well I'm not happy with him. You think I'm supposed to be happy with him? I'm not! They'll take care of that, we'll see what happens."
USAs ledare uppmuntrar alltså sina fundamentalistiska sektmedlemmar att begå terroristbrott och/eller mordförsök mot en tjänstgörande medlem ur den amerikanska militären!
Citera
2020-02-07, 18:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

USAs ledare uppmuntrar alltså sina fundamentalistiska sektmedlemmar att begå terroristbrott och/eller mordförsök mot en tjänstgörande medlem ur den amerikanska militären!
Rimligen är det senatens nya undersökning som han kommer att få äran att deltaga i.
Citera
2020-02-07, 18:09
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Är ju rätt kul att du faktiskt inte kan peka på konkreta saker utan bara säger "ööö men Sverige då"

Hade jag velat hade jag kunnat skriva en bok om vad som hänt i usa om trumps tid, men känner att de är ganska onödigt energi att lägga till en person som ändå bara hata på trump det är som gå prata med en vägg
Citera
2020-02-07, 18:11
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jojo, jag fattar sådana aspekter, ur vårt perspektiv men liksom - USA är ofantligt värre avseende kriminella handlingar... så de kan ju inte vara en måttstock att se upp till.

Sen liksom vad har Trumps regering gjort för folket så, det är rätt mycket gjort för företagen. Som kanske hållit ekonomin på samma nivå som under Obama.
Men direkt för folket är det ju snarare försämringar, avseende arbetsmiljö etc.

Vapen, jadu de siffrorna vill jag se. Känns isf som att det var +220% förra året.
Trump har då verkligen INTE gjort något mot vapenindustrin.

Säger som jag sa till Aftonbladet som säger att de inte hittade officiella siffror. Använd dig av google hittar du svaret på 5 minuter
Citera
2020-02-07, 18:18
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja, så om du menar att folk älskar sådant - bevis - amerikaner är dumma!

Jag vill bara inflika att svenskar röstar på S och MP samt jublar över sånt som 3 kronors plastpåsar och nedlagda kraftverk när skåne redan har elbrist. Så vi kanske ska lugna oss med tvärsäkra påståenden om vilket folk som är mest korkat och hålla oss till sakfrågorna?
Citera
2020-02-07, 18:27
Medlem
Citat:

Tror att vi har hittat Adam Schiff 2.0 här

Håll dig till någon form av verklighet om du ska skriva här inne.
Citera
2020-02-07, 18:38
Medlem
Efter all denna tuppfäktning visar flera OU att förtroendet för Trump har stigit ytterligare. Han har nu dom högsta förtroendesiffrorna för detta året. Jag påstår inte att han vinner valet. Men dom 51% som är missnöjda med Trump tror jag inte alla går och röstar på någon av dom svaga kort som the Demons visar upp. Man skulle inte ha kört impeachment, man kunde utformat en strategi för USA istället, nu får man antagligen bita i det sura äpplet.
Citera
2020-02-07, 18:47
Medlem
nobbenss avatar
Kommer ihåg sista debatten mellan HC och DT där HC så där lagom överlägset frågade DT om han var beredd att acceptera valresultatet. Vad han sen blev tvungen att acceptera var demokraternas ovilja att acceptera och respektera valresultatet och det allt från fegslående gräsrötter till toppen av toppolitiker.

Så jävla dåliga förlorare kommer vi nog aldrig mer få se.

Stort cred till presidenten att han visar dessa grinande losers zero respekt. Jag var för Donald från scratch när i stort alla skrattade åt honom. Enda jag har emot honom är att han låtsas inte se klimathotet, allt för att vinna arbetarröster, fast så är ju villkoren i vår representativa demokrati där det emellanåt gäller att vinna röster till i stort vilket pris som helst.
Citera
2020-02-07, 18:57
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:

Vad är det för fel på dig egentligen? Du borde skaffa dig en flickvän och göra något vettigt utav ditt liv.
Citera
2020-02-07, 19:07
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Hehe...Donald kom undan gäspandes. Massa vänsternördar som hela tiden försökt framstå som hotfulla med "impeaachment". Helt patetiskt. Ser ut som Trump fortsätter vinna valet också. Massa töntiga demokratkandidater som inte riktigt kan uttrycka vad dom vill. Bleka Stefan Löfvénkopior med vitaminbrist.

Jag trodde Trump skulle få det lite tufft nu, men det är ju walk over hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in