2020-02-07, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hvorfor mener du det er ille? Hvis du oppriktig tror at alle bilder hvor man opptrer smilende og elskende portretterer virkeligheten er du jo helt på viddene.

Jeg liker slike bilder, de er mye mer ekte enn de fleste andre. Dette blir jo ren gjetting og kun mine tanker, men jeg ser to veldig avslappede mennesker som vil kose seg, jeg vil anta våkenetter og lite tid sammen er en konstant, så et øyeblikk hvor de kan være sammen, nyte en drink er kjærkomment. At de ikke smiler eller ser tankefulle ut er helt betydningsløst.

Å lese ansiktsuttrykk, er visst ikke din sterkeste side.
Citera
2020-02-07, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig i at det ser trist ut. Kan det være i juleferien ettersom det er røde lys?
Hva er det som står på bordet fremst i bildet som ser ut som en rød metallskål? Er det også et askebeger?

Muligens rett før jul. I bakgrunnen i vinduet ved siden av radioen har vi en adventsstake med et enkelt lys i, også det er rødt.
Citera
2020-02-07, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Bildet er tatt på 80 tallet står det, så da må det være TEH som var baby og hadde tilhold i barnevognen til høyre i bildet.

Jeg fant dette bildet. Ser helt lik ut, og denne skal være kjøpt i 1981. Samme detalj med den røde remsen med to gule striper på rett under den metallbøylen.

https://www.yrjarheimbygdslag.no/gjenstander/bildeside/leker/b_8526_dukkevogn.htm
Senast redigerad av Orderud. 2020-02-07 kl. 14:32.
Citera
2020-02-07, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Muligens rett før jul. I bakgrunnen i vinduet ved siden av radioen har vi en adventsstake med et enkelt lys i, også det er rødt.
Du kan ha rett i det! :-)

Jeg kom til å tenke på noe angående "motparten", etter å ha lest dette i sitatet under. "Motparten" var vel enten samme person som GM eller en samarbeidspartner/medhjelper el.l. av GM?
Hadde ikke motparten skrevet noe til familien om AE som ikke mange kunne ha kjennskap til og som av noen ble tolket som at AE var i live? Og nå, når politiet ikke tror at dette var en kidnapping for penger, så lurer jeg på hvordan "motparten" kunne vite denne eller disse detaljen(e) om AE.
Det har vel ikke blitt offentliggjort hva "motparten" skrev, men politiet har vel sikkert forsøkt å finne ut hvem som hadde kjennskap til dette som "motparten" skrev om AE til familien?

Husker du om det ble skrevet noe i artikler om hva det var? Var det noe om hennes helse?

Citat:
Citat:
SilverBoy1: Uansett hvem de er så har de forduftet. Eller kanskje fordunstet.
Familien forlangte jo å få livsbevis etter siste kontakt med motparten. Vanskelig å gi det hvis hun ikke lever! De har vel forstått det (etter at de fikk 10. millioner ifølge VG) at det ikke er mer å hente økonomisk fra familien.

Derfor total stillhet fra motparten.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49103828/#49103828
Citat:
– Nå opplever jeg at vi kommuniserer klart og tydelig med motparten, sier han.

Kontakten har gitt familien et forsterket håp om å få Anne-Elisabeth Hagen tilbake i god behold, opplyser han.

– Dette bygger først og fremst på en henvendelse hvor de klart og tydelig forteller oss at hun er i live. Det andre er at vi oppfatter at dette er et klart svar på en henvendelse fra familien i mai i år, sier Holden.

Han forteller at denne kommunikasjonen 8. juli skal ha inneholdt mer informasjon enn tidligere.

Bistandsadvokaten sier at de tror at det er de som har borttatt Anne-Elisabeth Hagen som tok kontakt.

I kommunikasjonen fra motparten skal det inneholde informasjon som ingen andre enn en antatt motpart kan vite, mener bistandsadvokaten.

– Det er fra mitt ståsted utelukket at det kan være andre personer som har tatt kontakt, sier han.
https://www.nrk.no/norge/holden_-motparten-tok-kontakt-8.-juli-1.14650447
Kan det ha vært informasjon om detaljer fra åstedet? (Noen har vært inne på dette før).
Senast redigerad av POlROT 2020-02-07 kl. 15:03.
Citera
2020-02-07, 15:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Om motiv:

Bevare oss väl.
Citera
2020-02-07, 15:08
Bannlyst
Citat:
Du kan ha rett i det! :-)

Jeg kom til å tenke på noe angående "motparten", etter å ha lest dette i sitatet under. "Motparten" var vel enten samme person som GM eller en samarbeidspartner/medhjelper el.l. av GM?
Hadde ikke motparten skrevet noe til familien om AE som ikke mange kunne ha kjennskap til og som av noen ble tolket som at AE var i live? Og nå, når politiet ikke tror at dette var en kidnapping for penger, så lurer jeg på hvordan "motparten" kunne vite denne eller disse detaljen(e) om AE.
Det har vel ikke blitt offentliggjort hva "motparten" skrev, men politiet har vel sikkert forsøkt å finne ut hvem som hadde kjennskap til dette som "motparten" skrev om AE til familien?

Husker du om det ble skrevet noe i artikler om hva det var? Var det noe om hennes helse?

Kan det ha vært informasjon om detaljer fra åstedet? (Noen har vært inne på dette før).

Usikker på hva det kan være. Kanskje en verifikasjonskode som står i det brevet? Har ikke hørt noe om at det motparten skreiv, ga en pekepinn på at AE var i live. Kanskje ble det skrevet noe om annes medisin, og at det snart var fritt for medisin, og at hun snart kom til å dø. Det er så mye det kan være.
Senast redigerad av Orderud. 2020-02-07 kl. 15:31.
Citera
2020-02-07, 15:54
Medlem
Enig med at motivet for drapet er å skjule økonomisk kriminalitet,som A hadde hatt mistanke om.
Kunne den foregått lenge tilbake i tiden.?Sporene er så godt skjult .Mulig de er sletta for godt. Og der før økokrim har vansker å finne de ut.
Hvem som står back planlegging?Vil tro at det er TH og 1 riking til.
For å finne ut hvem må man komme inn til TH "sin hud" . Og å se på omverden med hans øye, forstår hva er driftkraften hans, hva er hans ønsker og mål.
Ja,saken er komplisert, utradisjonell. Derfør, tror ,må man tenke utradisjonelle skjulesteder. Liket finnes ikke..(?)brent i peisen på en av de eiendommene politiet ikke kjenner til?
GM sin bil da?Står den vraka på låven?
Citera
2020-02-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Usikker på hva det kan være. Kanskje en verifikasjonskode som står i det brevet? Har ikke hørt noe om at det motparten skreiv, ga en pekepinn på at AE var i live. Kanskje ble det skrevet noe om annes medisin, og at det snart var fritt for medisin, og at hun snart kom til å dø. Det er så mye det kan være.
Ja kanskje en slik kode eller kanskje detaljer om de personlige eiendelene til AE som ble funnet rett innenfor inngangsdøren? Du har rett i at det er mye det kan være.

Jeg lurer på hvorfor GM/"motparten" skrev den/de opplysningene til familien som (i følge Holden) ingen andre enn en antatt motpart kunne vite? Det er vel alltid en mulighet for at politiet kunne ha greid å spore hvor meldingen ble sendt fra? Hvorfor tok "motparten"/GM den sjansen? Var det svært viktig for han å bevise at han var motparten, ved å skrive den/de detaljen(e)?

Hvis opplysningen(e) var om AEs helse el.l., og dette var opplysninger som vanligvis kun lege, familie og venner har kjennskap til, må jo "motparten"/GM ha skaffet seg den/de opplysningen(e) på en eller annen måte, og det har nok i så fall blitt grundig etterforsket. Noen mennesker forteller jo om sin helse og ev medisiner omtrent til hvem som helst, men hvis AE ikke brukte å snakke med "alle" om slikt så må jo GM ha skaffet seg opplysning(er) på en annen måte?
MEN jeg tror ikke at det kan ha vært om hennes helse el ev medisiner generelt, ettersom Holden sa at det var opplysninger som ingen andre enn en antatt motpart kunne vite.

"som ingen andre enn en antatt motpart kunne vite". Menes det da at det var noe som absolutt ingen andre kunne vite, og hverken noe som TH eller politiet visste (om detaljer fra åstedet feks)? Da kan det ikke ha vært noe om detaljer fra åstedet?
Det er nok mulig at jeg både misforsto og feiltolket Holdens utsagn, ser jeg, etter at jeg leste en gang til og leste det fetade:
Citat:
Bistandsadvokaten sier at de tror at det er de som har borttatt Anne-Elisabeth Hagen som tok kontakt.

I kommunikasjonen fra motparten skal det inneholde informasjon som ingen andre enn en antatt motpart kan vite, mener bistandsadvokaten.

– Det er fra mitt ståsted utelukket at det kan være andre personer som har tatt kontakt
, sier han.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-07 kl. 16:49.
Citera
2020-02-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bevare oss väl.
Ja :-)
Citera
2020-02-07, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ja kanskje en slik kode eller kanskje detaljer om de personlige eiendelene til AE som ble funnet rett innenfor inngangsdøren? Du har rett i at det er mye det kan være.

Jeg lurer på hvorfor GM/"motparten" skrev den/de opplysningene til familien som (i følge Holden) ingen andre enn en antatt motpart kunne vite? Det er vel alltid en mulighet for at politiet kunne ha greid å spore hvor meldingen ble sendt fra? Hvorfor tok "motparten"/GM den sjansen? Var det svært viktig for han å bevise at han var motparten, ved å skrive den/de detaljen(e)?

Hvis opplysningen(e) var om AEs helse el.l., og dette var opplysninger som vanligvis kun lege, familie og venner har kjennskap til, må jo "motparten"/GM ha skaffet seg den/de opplysningen(e) på en eller annen måte, og det har nok i så fall blitt grundig etterforsket. Noen mennesker forteller jo om sin helse og ev medisiner omtrent til hvem som helst, men hvis AE ikke brukte å snakke med "alle" om slikt så må jo GM ha skaffet seg opplysning(er) på en annen måte?
MEN jeg tror ikke at det kan ha vært om hennes helse el ev medisiner generelt, ettersom Holden sa at det var opplysninger som ingen andre enn en antatt motpart kunne vite.

"som ingen andre enn en antatt motpart kunne vite". Menes det da at det var noe som absolutt ingen andre kunne vite, og hverken noe som TH eller politiet visste (om detaljer fra åstedet feks)? Da kan det ikke ha vært noe om detaljer fra åstedet?
Det er nok mulig at jeg både misforsto og feiltolket Holdens utsagn, ser jeg, etter at jeg leste en gang til og leste det fetade:

Det er jo viktig for motparten å bevise at han er han, slik at meldingen får troverdighet, siden det har vært flere forsøk på svindel mot TH ved at folk har gitt seg ut for å være GM.
Med "ingen andre enn motparten", så menes det ikke TH eller politiet tror jeg. Hvis ingen kunne vite om det, men bare GM, så kunne det jo ikke brukes til å verifisere.
Citera
2020-02-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mye å legge merke til på fotografiet i VG.

Han har ingen giftering, mens hun tydelig har beholdt sin på. Vodka og appelsinjus, fire glass. To pakker sigaretter, Pall Mall(?) og Marlboro(?). En fyrstikkeske. En pilleeske. Røde levende lys og duken på halv tolv. Ingen snacks, bare brennevin.

Det ser virkelig trist ut.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3Jgr1e/loerenskog-forsvinningen-gir-opp-forsoek-paa-forhandlinger

Den hvite "esken" er noe tobakksrelatert tror jeg, det røde merket er vel Petterøes bulldogen.
Det er muligens en pakke rulletobakk.
Citera
2020-02-07, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Den hvite "esken" er noe tobakksrelatert tror jeg, det røde merket er vel Petterøes bulldogen.
Det er muligens en pakke rulletobakk.

Har også tenkt på at den røde logoen er petterøes bulldog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in