Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Usikker på hva det kan være. Kanskje en verifikasjonskode som står i det brevet? Har ikke hørt noe om at det motparten skreiv, ga en pekepinn på at AE var i live. Kanskje ble det skrevet noe om annes medisin, og at det snart var fritt for medisin, og at hun snart kom til å dø. Det er så mye det kan være.
Ja kanskje en slik kode eller kanskje detaljer om de personlige eiendelene til AE som ble funnet rett innenfor inngangsdøren? Du har rett i at det er mye det kan være.
Jeg lurer på
hvorfor GM/"motparten" skrev den/de opplysningene til familien som (i følge Holden)
ingen andre enn en antatt motpart kunne vite? Det er vel alltid en mulighet for at politiet kunne ha greid å spore hvor meldingen ble sendt fra? Hvorfor tok "motparten"/GM den sjansen? Var det svært viktig for han å bevise at han var motparten, ved å skrive den/de detaljen(e)?
Hvis opplysningen(e) var om AEs helse el.l., og dette var opplysninger som vanligvis kun lege, familie og venner har kjennskap til, må jo "motparten"/GM ha skaffet seg den/de opplysningen(e) på en eller annen måte, og det har nok i så fall blitt grundig etterforsket. Noen mennesker forteller jo om sin helse og ev medisiner omtrent til hvem som helst, men hvis AE ikke brukte å snakke med "alle" om slikt så må jo GM ha skaffet seg opplysning(er) på en annen måte?
MEN jeg tror ikke at det kan ha vært om hennes helse el ev medisiner
generelt, ettersom Holden sa at det var opplysninger som ingen andre enn en antatt motpart kunne vite.
"som ingen andre enn en antatt motpart kunne vite". Menes det da at det var noe som absolutt
ingen andre kunne vite, og hverken noe som TH eller politiet visste (om detaljer fra åstedet feks)? Da kan det ikke ha vært noe om detaljer fra åstedet?
Det er nok mulig at jeg både misforsto og feiltolket Holdens utsagn, ser jeg, etter at jeg leste en gang til og leste det fetade:
Citat:
Bistandsadvokaten sier at de tror at det er de som har borttatt Anne-Elisabeth Hagen som tok kontakt.
I kommunikasjonen fra motparten skal det inneholde informasjon som ingen andre enn en antatt motpart kan vite, mener bistandsadvokaten.
– Det er fra mitt ståsted utelukket at det kan være andre personer som har tatt kontakt, sier han.