Citat:
Ursprungligen postat av
Fnero52
Känns inte som de här grabbarna är några lustmördare, måste finnas nått som lockade att göra detta. Pengar, men hur kunde de tro att de skulle få överfört så mycket pengar till sig själva enbart genom att tvinga till sig konton, koder och kunna utföra detta utan en visuell bankkontakt. Det ger ju bara småbelopp i förhållande till gärningen. Man skulle kunna tro att de lider av livlig fantasi och är idioter. Om nu BO har sett någonting han kände att han inte borde se vad skulle det kunna vara, har han kanske sett MGM hantera narkotika i stora mängder som MGM ville undgå straff för ? Stölder av stora mått eller något vem vet.
Att begå ett sådant brott i sin egen omedelbara närhet och efter det bara stanna kvar och hoppas på det bästa, tycker jag inte vittnar om någon påtaglig intelligens i alla fall.
Ja, det blir väl en nöt för polisen att knäcka om det där yttrandet har med det här att göra. Han kan ju ha pratat om något mycket mer trivialt, som att han såg någon vänstra eller stjäla något i affären... Vad som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Ekonomiska motiv låter lite konstigt kan man tycka. Det vore då, som någon skrev, att gärningsmännen inbillade sig att BO förvarade pengarna hemma i en koffert men sådana idioter är väl knappast gärningsmännen men vem vet?
Det sistnämnda du skriver är däremot ganska intressant. Månne vad han hade råkat se? Det måste ha varit ganska allvarliga saker om det t.o.m var av den digniteten att man skulle riskera bli mördad p.g.a att man hade bevittnat något.
Som sagt, jag tycker inte att de verkar vara några direkta ljushuvuden. Jag har ingen koll alls på vad man eventuellt skulle kunna avtvinga människor med hjälp av bankkonton, överföringar och dylikt. Det kanske går att komma över ganska stora summor?
Eller så kan de ha tänkt att eftersom han nyligen hade fått en stor summa pengar så hade han investerat i dyrbarheter som skulle finnas i hemmet? Jag har ingen aning. Det övergår min fattningsförmåga hur något byte skulle kunna få människor att göra det de gjorde mot Sussie.