2020-02-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Till oss fegisar som har fobi för att klicka på länkar. Bekräftat att det är de två vi pratat om? CÖ och VK?

Ja de är dom 2
Citera
2020-02-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
https://minfil.com/J9icv3Wfnf/vk2_png

vad ska man säga!!
dessa killar ser inte ut som mördare... fattar inte vad som har flugit i dem, varför varför ????
viktor har tjej, bostadsrätt förmodligen även ett jobb. varför utsätta sig i denna handling.
motivet är så intressant!
Citera
2020-02-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Vi i vänkretsen tror på ekonomiskt motiv. Det första som kom upp som tanke var ju att han några månader tidigare hade sålt gården och att dessa uppgifter låg ute offentligt.

Båda två var snälla och vänliga och jag har svårt att tro att de skulle ha skaffat sig fiender. I alla fall hon (som var den jag kände väl). Hon var en sån person som alla ville umgås med. Glad och sprallig, busig och chosefri. Alla slappnade av och blev på gott humör i hennes sällskap. Hon var också väldigt förälskad i Lars och han i henne, så någon svartsjukehistoria tror jag inte heller på. Ingen av dem hade ett uns av "player" i sig. De brydde sig inte om status och prylar. Han körde omkring med en jätteskraltig bil tills de köpte den där skodan.

Det enda märkliga jag kan komma på är väl några yttranden han hade gjort ganska nyligen. Framförallt att han hade sagt "Jag råkade se nåt som det inte var meningen att jag skulle se".
Känns inte som de här grabbarna är några lustmördare, måste finnas nått som lockade att göra detta. Pengar, men hur kunde de tro att de skulle få överfört så mycket pengar till sig själva enbart genom att tvinga till sig konton, koder och kunna utföra detta utan en visuell bankkontakt. Det ger ju bara småbelopp i förhållande till gärningen. Man skulle kunna tro att de lider av livlig fantasi och är idioter. Om nu BO har sett någonting han kände att han inte borde se vad skulle det kunna vara, har han kanske sett MGM hantera narkotika i stora mängder som MGM ville undgå straff för ? Stölder av stora mått eller något vem vet.
Citera
2020-02-07, 13:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becknare
https://minfil.com/t42d28Wdna/Attunda_TR_B_1652-20_Aktbil_5_pdf
https://minfil.com/T84220W6n8/Attunda_TR_B_1652-20_Aktbil_7_pdf

Färska fina dokument

Tack så mycket!
Då var det rätt mgm som fanns i tråden.
Citera
2020-02-07, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja precis! Bra grävt. Hittar inte hennes Instagram, hon kanske tagit bort den. Förståeligt kan man känna.

Nä, den verkar borta nu.
Citera
2020-02-07, 13:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
vad ska man säga!!
dessa killar ser inte ut som mördare... fattar inte vad som har flugit i dem, varför varför ????
viktor har tjej, bostadsrätt förmodligen även ett jobb. varför utsätta sig i denna handling.

Man kan inte alltid se på ytan vad personer är för människor i botten.
Någon skrev att 27-åringen hade varit en något udda person som yngre, vilket inte behöver beyda något, men kan.

Sedan vet vi inte om de är de verkliga gärningsmännen till hundra ännu. De är begärda häktade.

Och det kan också vara fler gm involverade och på vilket plan dessa två har varit delaktiga kan man inte i nuläget veta.

Hoppas dock att det är rätt och att man får en lösning på mordet.
Sådana människor ska inte få vara fria som kan göra sådant mot helt oskyldiga människor.
Helt bestialiskt.
Citera
2020-02-07, 13:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Motivet?
Gissar på ondska, dumhet, girighet och samvetslöshet.

De har hört att han sålt en gård för 14 miljoner och tror att han har tagit hem dessa pengar i en resväska, i stället för att låta dem ligga på ett konto.

För att döva känslor, tar de någon from av knark, kanske rohypnol kobinerat med anabola.
Bryter sig in och börjar plåga sambon, den stackars mannen kan bara säga som det är, det finns inga pengar i huset.
De låter sambon dö och skjuter mannen.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-02-07 kl. 13:29.
Citera
2020-02-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
vad ska man säga!!
En mördare kan se ut som vem som helst.
Hade dessa stjärnor någon anknytning till en eller båda BO?
Kan vara släktband, affärer eller något brottmål? Eller något överhuvudtaget?
Eller är detta ett nytt Mantorp med ett bestialiskt dubbelmord för småpengar?
Citera
2020-02-07, 13:42
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur har detta kommit fram? Mannen var mångmiljonär.
Jag vet ej, läst mig till på tråden. Hon hade gladpack runt ansiktet och hade kvävts enligt de uppgifter som framkommit här.
Citera
2020-02-07, 13:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
En mördare kan se ut som vem som helst.
Hade dessa stjärnor någon anknytning till en eller båda BO?
Kan vara släktband, affärer eller något brottmål? Eller något överhuvudtaget?
Eller är detta ett nytt Mantorp med ett bestialiskt dubbelmord för småpengar?
En äldre man, oklart om det är den biologiska pappan, skriven på samma adress som CÖ, har ett företag som står skrivet på hemadressen men även Sursta 22. Det är en tänkbar koppling åtminstone geografiskt. Något annat som man kan nysta i och teorisera om är att det manliga brottsoffret köpte en ny bil i somras - och CÖ jobbar med bilförsäljning.

Men någon skrev igår en teori om att GM kan ha haft ekonomiska bekymmer, och via omvägar kopplat till Sursta 22 fått veta att ett par i det grannskapet sålt en fastighet för stora belopp. Det låter som en gångbar teori tycker jag.
Citera
2020-02-07, 13:57
Medlem
Bamse92s avatar
Helt sjukt. Jag kände ena gm när vi var små. Om han är skyldig till att ha gjort detta får jag bara säga grattis, du har förstört inte bara dina offers liv utan ditt eget och din familjs liv också... Stackars din mamma...
Citera
2020-02-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Känns inte som de här grabbarna är några lustmördare, måste finnas nått som lockade att göra detta. Pengar, men hur kunde de tro att de skulle få överfört så mycket pengar till sig själva enbart genom att tvinga till sig konton, koder och kunna utföra detta utan en visuell bankkontakt. Det ger ju bara småbelopp i förhållande till gärningen. Man skulle kunna tro att de lider av livlig fantasi och är idioter. Om nu BO har sett någonting han kände att han inte borde se vad skulle det kunna vara, har han kanske sett MGM hantera narkotika i stora mängder som MGM ville undgå straff för ? Stölder av stora mått eller något vem vet.

Håller med. Tycker det är intressant det @terrieterrie, väninnan till
det kvinnliga BO har skrivit, att L@rs nyligen skall ha sagt till en
granne/ bekant, att "jag råkade se något som jag inte skulle se".

Kan det vara handhavande av narkotika/ narkotikaaffärer, andra kriminella brott
med stora pengar inblandade, brott av allvarligt slag? Oegentlig handel med bilar?

Kanske att när de anlände till huset och konfronterade paret och sedan helt rått
dödade de var de höga på anabola, knark?

Det är svårt att ta in vad än som ligger bakom, brutaliteten och grymheten på det
sätt som de mördade paret. Fruktansvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in